Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یواس تودی، گروهی از پژوهشگران در آزمایشگاه‌های ابوت در دانشگاه میسوری آمریکا نتایج یک بررسی در ژورنال «نشانگان‌های نقص ایمنی اکتسابی» منتشر کرده‌اند که کشف نخستین گونه جدید از اچ‌آی‌وی از سال ۲۰۰۰ تاکنون را ثابت می‌کند.

این گونه جدید اچ‌آی‌وی را در زیر نوع L در گروه M ویروس اچ‌آی‌وی- ۱ رده‌بندی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو نوع عمده اچ‌آی‌وی وجود دارد: اچ‌آی‌وی- ۱ و اچ‌آی‌وی - ۲.

اچ‌آی‌وی- ۱ خودش دارای انواع متعددی است: گروه M اچ‌آی‌وی- ۱ که منشأ آن به جمهوری دموکراتیک کنگو بازمی‌گردد، گونه‌ای است که به همه‌گیری جهانی اچ‌آی‌وی انجامید.

نمونه‌های جدا شده زیر نوع L گروه M برای نخستین بار در سال ۱۹۸۳ در جمهوری دموکراتیک کنگو و بار دیگر در سال ۱۹۹۰ شناسایی شدند. یک نمونه سوم که در سال ۲۰۰۱ یافت شد، اساس بررسی فعلی است. اما پژوهشگران تا امسال نتوانسته بودند که توالی ژنتیکی ژنوم این ویروس را شناسایی کنند و آن را به‌عنوان زیر نوعی از اچ‌آی‌وی رده‌بندی کنند.

به گفته این پژوهشگران یافتن انواع جدید ویروس اچ‌آی‌وی مانند جستجوی سوزن در کاهدان است. آنان می‌گویند این کشف علمی می‌تواند به جلوگیری از همه‌گیری‌های جهانی جدید ویروس ایدز کمک کند.

این پژوهشگران می‌گویند شیوع احتمالی زیر نوع L ویروس اچ‌آی‌وی چندان زیاد نیست و احتمالاً گسترش چندانی پیدا نخواهد کرد. اما شناسایی اشکال جدید ویروس ایدز که در نتیجه جهش‌های ژنتیکی در طول زمان به وجود می‌آیند، مفید است. به‌خصوص درمان‌های موجود ضد ایدز باید بر ضد این گونه جدید هم مؤثر باشند.

به گفته کارشناسان کشف این گونه جدید ویروس ایدز به ما یادآوری می‌کند که باید به‌طور مداوم این ویروس در حال تغییر را تحت نظر داشته باشیم و از آخرین پیشرفت‌های فنّاورانه برای پایش تکامل آن استفاده کنیم.

فیلم | چطور آزمایش سریع اچ‌آی‌وی را انجام می‌دهند؟ ٰراه انتقال ویروس ایدز در ایران به روش آمیزشی تغییر می‌کند کد خبر 462120 برچسب‌ها ویروس ایدز (HIV) بیماری - ایدز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ویروس ایدز HIV بیماری ایدز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • ببینید | پاسخ به یک سوال جنجالی؛ زگیل تناسلی یا ایدز واقعاً از طریق کاشت و ترمیم ناخن منتقل می‌شوند؟
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • تاکید بر بروز رسانی دانش پژوهشگران بخش کشاورزی
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • ورود پژوهشگران ایرانی به «باستان شناسی جنایی» برای نخستین بار
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود!