Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مسئول برگزاری سی‌وچهارمین نشست سازوکار گزارش‌دهی دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل (موسوم به UPR) از اقدامات ایران در ارتقای حقوق بشر و حفظ حقوق جامعه معلولان و ناتوانان جسمی تقدیر کرد.

دبیرخانه شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز (جمعه) در صفحه توئیتر خود نوشت: «کشورهای حاضر در سی‌وچهارمین نشست یو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پی.آر از ایران به دلیل اجرای قوانین و سیاست‌هایی برای حفظ حقوق افراد دارای ناتوانی‌های جسمانی، اجرای برنامه تحول نظام سلامت و تامین حقوق آنها برای آموزش تمجید کردند».

بر این اساس، کشورهای شرکت‌کننده در این نشست همچنین اقدامات ایران در «کاهش فقر، فعال‌کردن اقتصاد، تحولات اجتماعی و اصلاح قانون مجازات مواد مخدر از اعدام به زندان تا حداکثر 30 سال» را ستودند.

سی وچهارمین نشست سازوکار گزارش‌دهی دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل از روز چهارشنبه در مقر این سازمان در ژنو آغاز شده است.

هیأت ایرانی نیز به ریاست «محمد جواد لاریجانی» دبیر ستاد حقوق بشر ایران، به همراه «محمد مصدق» معاون حقوقی قوه قضائیه و «سیامک مره‌صدق» نماینده اقلیت کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در این نشست شرکت کرده و گزارشی از وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران از منظر قوانین داخلی را ارائه کردند.

لاریجانی طی سخنرانی در این نشست با انتقاد از تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: «تحریم‌های اقتصادی... مانع بهره‌برداری کامل از تحولات اقتصادی و اجتماعی و همچنین سود بردن از حقوق درج شده در میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی (ICCPR) و میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (ICESCR) از جمله حق داشتن زندگی، شغل و سلامت می‌شود».

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای حقوق بشر ایران حقوق معلولان سلامت قانون مواد مخدر زندان ستاد حقوق بشر مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی اقتصادی و اجتماعی اجتماعی و فرهنگی حقوق بشر سازمان ملل متحد شورای حقوق بشر سازمان شورای حقوق بشر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم از زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

مهر: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد که افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ از ماه آینده اعمال می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود، گفت: ما به التفاوت فروردین در خرداد ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی در مورد زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: افزایش حقوق از ماه آینده برای بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد به این افراد پرداخت خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها در هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد.

وی افزود: هنوز میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت دقیق و قطعی معلوم نشده و این افزایش متفاوت از روال پرداختی بازنشستگان دولتی و صندوق بازنشستگی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه چهارچوب کاری سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان متفاوت است و بعد از تصویب در هیأت وزیران اجرایی خواهد شد، گفت: مابه التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

tags # بازنشستگی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • خبر مهم از زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از این ماه
  • نشست شورای امنیت با موضوع عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل/
  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است