Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: زلزله شب گذشته تاکنون به ۱۱۵۰ راس دام سبک و سنگین و بیش از ۲۷۰ جایگاه دامی این استان خسارت وارد نمود.

اوافزود: ۳۰۰ راس دام سنگین و ۸۵۰ راس دام سبک در اثر تخریب اماکن دامی تلف شده اند که اقدام‌های لازم در خصوص دفن بهداشتی آن‌ها در حال پیگیری و انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: براساس گزارش‌های اولیه تاکنون ۶۵۰ راس دام سبک و ۲۵۰ راس دام سنگین در ۱۶ روستای شهرستان میانه تلف شده اند و به ۱۷۰ واحد اماکن دامی این شهرستان خسارت ۴۰ الی ۱۰۰ درصدی وارد شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان به خسارت وارده به شهرستان سراب در اثر این زلزله اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ راس دام سبک و ۵۰ راس دام سنگین در شهرستان سراب تلف شده است و به ۱۰۰ واحد دامی نیز خسارت وارد شده است.

فتحی افزود: اکیپ‌های خدمت رسان اداره کل دامپزشکی استان برای دفن بهداشتی و ضدعفونی اماکن دامی در شهرستان‌های زلزله زده حضور پیدا کردند.
ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد روز جمعه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین روستای ورنکش بخش ترکمنچای شهرستان میانه و روستای اسب فروشان شهرستان سراب را لرزاند.

 

انتهای پیام/ ۲۰۰ راس دام سبک و ۵۰ راس دام سنگین در شهرستان سراب تلف شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام دستاوردهای کشور با محوریت مردم بوده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مالک رحمتی در جلسه هم اندیشی با جمعی از نخبگان شهرستان مرند گفت: اگر امروز در عرصه‌های متعدد فرهنگی و جهادی، حرکتی رو به جلو هست صرفاً با محوریت مردم است.

وی با اشاره به اینکه دغدغه دولت، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است، افزود: نسخه نجات در این زمینه، استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی است و بر این اساس آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت قانون مولدسازی، هر پروژه نیمه‌کاره را در هر شرایطی به بخش خصوصی واگذار کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جهش تولید فقط با حضور و مشارکت مردم امکان‌پذیر است، تصریح کرد: نخبگان باید این موضوع را از دولت مطالبه کنند و ما مسئولان نیز به عنوان خادمان مردم باید این سیاست را اجرایی کنیم.

وی افزود: در اقتصاد هم حلقه گمشده این بود که دولت می‌خواست همه کار‌ها را خودش انجام دهد، اما واقعیت این است که توان دولت برای اتمام پروژه‌ها و حرکت جهشی کافی نیست.

رحمتی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد ما فعال باشد، باید میدان را در اختیار بخش خصوصی و مردم قرار دهیم و دولت نباید هیچ وظیفه‌ای جز سیاست‌گذاری، راهبری، تسهیل‌گری و نظارت داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین درخصوص مطالبه فعالان صنعت مبلمان شهرستان مرند مبنی بر ایجاد شهرک صنعتی مبل، گفت: با توجه به فعالیت یک‌هزار واحد تولید مبلمان در این شهرستان، یکی از کار‌هایی که به اشتغال و تولید در این حوزه کمک می‌کند، تاسیس این شهرک خصوصی است که باید کار‌های اجرایی آن ظرف یک ماه انجام شده و در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شود.

وی درخصوص مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان تاکید کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه دانش‌بنیان شهرستان انجام شده است و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان نیازمند ایجاد یک پارک یا مرکز رشد هستند.

در نشست استاندار آذربایجان شرقی با نخبگان شهرستان مرند، جمعی از برگزیدگان این شهرستان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درخصوص مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف پرداختند.

وی همچنین در تماس تلفنی با تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، مسائل مطرح‌شده از سوی نخبگان شهرستان مرند را پیگیری کرد.

دیگر خبرها

  • تمام دستاورد‌های کشور با محوریت مردم بوده است
  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • تمام دستاوردهای کشور با محوریت مردم بوده است
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه‌های عمرانی مرند
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرح‌های عمرانی مرند
  • بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز
  • خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان
  • بازدید مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان
  • تبریز و جلفا در صدر اسکان نوروزی فرهنگیان آذربایجان شرقی
  • شهرستان مرند در صدر بارش‌های آذربایجان شرقی