Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:02:07 GMT

ترامپ: با لغو تعرفه بر کالاهای چینی موافقت نکرده‌ام

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۳۳۷۴

ترامپ: با لغو تعرفه بر کالاهای چینی موافقت نکرده‌ام

به گزارش رویترز، مقام‌های آمریکایی و چینی جمعه گفته بودند که دو کشور موافقت کرده‌اند تا وضع تعرفه بر کالاهای یکدیگر را لغو کنند.
ترامپ روز جمعه در کاخ سفید در گفت‌وگو با خبرنگاران خود را «مرد تعرفه‌ای» نامید و گفت که با کاهش تعرفه‌ها بر کالاهای چینی موافقت نکرده است.
وی افزود: چین مایل است بخشی، نه همه، تعرفه‌هایی که بر کالاهای آنها وضع شده، لغو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها می‌دانند که من همه تعرفه‌ها را لغو نمی‌کنم. من با هیچ چیزی موافقت نکرده‌ام.
ترامپ با بیان اینکه چین بیش از او مایل به توافق تجاری جدید است، گفت که افزایش تعرفه بر کالاهای چینی «میلیاردها دلار» برای آمریکا سود داشته است. او تاکید کرد، در صورتی که توافقی حاصل شود، توافقنامه آن در آمریکا امضا خواهد شد.
اظهارات ترامپ تردیدها درباره احتمال پایان جنگ تجاری ۱۶ ماهه میان آمریکا و چین را افزایش داده است. به دنبال صحبت‌های رئیس جمهوری آمریکا، ارزش سهام در بازارهای این کشور و ارزش دلار کاهش یافت.
چین خواستار آن شده بود که آمریکا تعرفه بر روی ۱۱۲ میلیارد دلار از کالاهای این کشور را که اول سپتامبر وضع کرد، لغو کند و از برنامه وضع تعرفه ۲۵ درصدی روی برخی از کالاها در آینده نیز امتناع کند.

برچسب‌ها امريكا دونالد ترامپ چین کاخ سفید پروندهٔ خبری جنگ اقتصادی چین و آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امريكا دونالد ترامپ چین کاخ سفید امريكا دونالد ترامپ چین کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید. تأمین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن (۱۴۰۱) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده‌اند.

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

کد خبر 6086328

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲