Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا جمعه گفت که با لغو وضع تعرفه‌ها بر کالاهای چینی موافقت نکرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مقام‌های آمریکایی و چینی جمعه گفته بودند که دو کشور موافقت کرده‌اند تا وضع تعرفه بر کالاهای یکدیگر را لغو کنند.

ترامپ روز جمعه در کاخ سفید در گفت‌وگو با خبرنگاران خود را «مرد تعرفه‌ای» نامید و گفت که با کاهش تعرفه‌ها بر کالاهای چینی موافقت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چین مایل است بخشی، نه همه، تعرفه‌هایی که بر کالاهای آنها وضع شده، لغو شود. آنها می‌دانند که من همه تعرفه‌ها را لغو نمی‌کنم. من با هیچ چیزی موافقت نکرده‌ام.

ترامپ با بیان اینکه چین بیش از او مایل به توافق تجاری جدید است، گفت که افزایش تعرفه بر کالاهای چینی «میلیاردها دلار» برای آمریکا سود داشته است. او تاکید کرد، در صورتی که توافقی حاصل شود، توافقنامه آن در آمریکا امضا خواهد شد.

اظهارات ترامپ تردیدها درباره احتمال پایان جنگ تجاری ۱۶ ماهه میان آمریکا و چین را افزایش داده است. به دنبال صحبت‌های رئیس جمهوری آمریکا، ارزش سهام در بازارهای این کشور و ارزش دلار کاهش یافت.

چین خواستار آن شده بود که آمریکا تعرفه بر روی ۱۱۲ میلیارد دلار از کالاهای این کشور را که اول سپتامبر وضع کرد، لغو کند و از برنامه وضع تعرفه ۲۵ درصدی روی برخی از کالاها در آینده نیز امتناع کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۳۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول

از ابتدای سال تا پایان روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تازه‌ترین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که طی 28 روز ابتدایی سال جاری، 533 میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ 28 هزار و 500 تومان تامین شد.جزئیات ارز پرداختی به واردات/ سهم کدام بخش بیشتر بود؟
 


کالاهای تجاری و بازرگانی نیز 1378 میلیون دلار را با میانگین قیمت 41 هزار تومان طی این مدت به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد 485 میلیون دلار را با نرخ توافقی نشان می دهد.تامین ارز گروه خدمات نیز 88 میلیون دلار بوده است.


شایان ذکر است، در مجموع یک میلیارد و 863 میلیون دلار ارز صنایع تامین شده است. تامین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب 305 و 158 میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.

همچنین، تامین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل 106، 88، 59 و 126 میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ، 26، 111، 73 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، 694 میلیون دلار ارز نیمایی و 116 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی 18 حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، 2461 قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار 995 در هزار  در تالار  معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد
  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹