Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  رای الیوم نوشت: اعلام رسمی آغاز ائتلاف نظامی دریایی به رهبری ایالات متحده، که هدف از آن، محافظت از دریانوردی در منطقه خلیج فارس، با مشارکت ۶ کشور است، ما را به یاد این ضرب المثل عربی می‌اندازد که می‌گوید: «کوه فروپاشید و موش زایید»!
 تعداد کم دولت‌های حاضر در این ائتلاف، نشان دهنده کاهش نفوذ امریکا، نه تنها در منطقه خلیج فارس، بلکه در تمام جهان است و به نظر می‌رسد زمانی که دولت‌های فعلی و سابق آمریکا رهبری ائتلاف‌هایی با حضور ۳۰ یا ۶۰ دولت را بر عهده داشتند، به سر آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ائتلاف اخیر، غیبت سه دولت اصلی در خلیج فارس یعنی کویت، عمان و قطر، جالب توجه بود؛ نه تنها به این دلیل که این سه دولت موضع بی طرفانه‌ای را در مقابله امریکا با ایران اتخاذ کرده اند، بلکه به علت بی اعتمادی آن‌ها به ایالات متحده و دولت کنونی آن، که سیاست‌های ناگهانی را اتخاذ می‌کند که می‌تواند منجر به وقوع جنگ منطقه‌ای یا حتی بین المللی شود. افزون بر اینکه این ائتلاف، بیش از هر چیز، یک عامل تنش زاست، نه ضمانتی برای حمایت و استقرار منطقه.

به عقیده ما، این شش دولت، یعنی بریتانیا، عربستان، امارات، بحرین، استرالیا، آلبانی و ایالات متحده، نمی‌توانند از دریانوردی محافظت کنند؛ چرا که بیشتر انها، به استثنای آمریکا و بریتانیا، قدرت دریایی اثرگذاری در اختیار ندارد. برای مثال، ناوگان دریایی البانی، بحرین، امارات و عربستان کجا و ابزار‌های بازدارندگی دریایی پیشرفته ایران کجا؟! بویژه آنکه ایران از موشک‌ها و زیردریایی‌های ساخت داخل و صد‌ها قایق و کشتی بزرگ و موشک جنگی که توان نابود کردن کشتی‌های دشمن را دارند، برخوردار است.

اما چرا دولت‌هایی مثل فرانسه، آلمان، بلژیک، چین و هند به این ائتلاف نپیوستند؟ پاسخ ساده است؛ به این دلیل که آمریکا خود، با خروج از توافق هسته ای، سرچشمه اصلی تنش و تهدید و بر هم خوردن استقرار منطقه است.

با استناد به تجارب گذشته، می‌توان گفت قایق‌های ایرانی توانستند دو کشتی بریتانیایی را توقیف کنند؛ اما کشتی‌های آمریکایی هیچ حرکتی برای ممانعت از این اقدام ایران نکردند و حتی ترامپ اعلام کرد کرد که هرگز نیرو‌های آمریکایی را برای حمایت از کشتی‌های دیگر کشورها، به خدمت نمی‌گیرد.

بنابراین، در شرایطی که اغلب کشتی‌های آمریکایی به سمت دریای عمان عقب نشینی کرده اند تا در تیر رس موشک‌های ایران نباشند، چطور می‌توانند از نفت کش‌ها و کشتی‌های تجاری در آب‌های خلیج و تنگه هرمز حمایت کنند؟

این مساله تشکیل ائتلاف، از چارچوب باجگیری آمریکا از دولت‌های خلیج فارس یعنی امارات، عربستان و بحرین، فراتر نمی‌رود و حضور این دولتها، تنها با هدف تامین مالی ائتلاف و پوشش هزینه‌های آن است. ترامپ در این زمینه مهارت زیادی دارد و امکان ندارد بدون گرفتن هزینه‌های گزاف، حمایتی ارائه دهد. منبع: انتخاب برچسب ها: رویداد24 ، ائتلاف دریایی آمریکا علیه ایران ، توافق هسته ای ، آمریکا ، خلیج فارس سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ائتلاف دریایی آمریکا علیه ایران توافق هسته ای آمریکا خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۳۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس

مصطفی حاجی رضایی اظهار کرد: در این مدت وزش باد‌های بسیار شدید جنوب شرقی و شمال شرقی با سرعت گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا به ۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در این راستا نسبت به افزایش ارتفاع موج دریا در خلیج فارس، اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی بویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تاثیر، شنا در سواحل هشدار هشدار داده می‎شود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با این شرایط انتظار است تمهیدات لازم جهت جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی پیش بینی شود.

حاجی رضایی توصیه کرد: انتظار است علاوه بر آمادگی جامعه هدف و ذینفعان تا روز چهارشنبه اجتناب از تردد‌های دریایی شناور‌های سبک و بویژه قایق‌های صیادی و تفریحی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار دریایی باید در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد
  • گانتس: ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران ایجاد می‌کنیم
  • سهم ناچیز ایران از بازار بانکرینگ خلیج فارس و دریای عمان!
  • صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان
  • هشدار؛ فعالیت‌های دریایی را تعطیل کنید!
  • پیام توقیف کشتی باری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی