Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی سخنگوی دولت عصر امروز در مراسم روز جهانی رادیولوژی که در هتل ارم برگزار شد، اظهار کرد: امروزه با پیشرفت تکنولوژی تصویربرداری پزشکی توسعه پیدا کرده و رادیولوژی نقش موثری در درمان دارد.

او ادامه داد: امروزه پزشکان نیاز زیادی به تجهیزات تصویربرداری دارند و زمانی که من در وزارت رفاه بودم تلاش کردم تا رادیولوژیست‌ها به گروه پزشکان دارای ضریب کا بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربیعی بیان کرد: امروز با مشکلات مالی روبه رو شده ایم؛ طرح تحول در روز‌های اولیه و در سال‌های ۹۳ و ۹۴ شیب تندی داشت و امروزه با مشکلات مالی به آهستگی پیش می‌رویم، هرچند چالش‌هایی وجود دارد و من نمی‌خواهم نقد‌ها را رد کنم و لازم بود زیر ساخت‌ها را بیشتر فراهم کنیم؛  من این حرف‌ها را در گذشته نمی‌گفتم اما اکنون بیان می‌کنم زیرا معتقدم که اینگونه حرف‌ها در آن زمان کام مردم را تلخ  می کردو دشمنان شاد می شدند.

طرح تحول یک پروژه اجتماعی بزرگ است

سخنگوی دولت افزود: در اجرای طرح تحول باید زیر ساخت‌های نظام ارجاع را بیشتر فراهم می‌کردیم، طرح تحول یک پروژه اجتماعی بزرگ است، زیرا ما پروژه‌های فنی را که از نظر من فنی هستند، خوب اجرا می‌کنیم.

او ادامه داد: با وزیر بهداشت صحبت‌ شده است تا یک میلیون یورو  ارز برای تجهیزات رادیولوژی اختصاص یابد و امروزه مدیریت بخش‌هایی تصویربرداری به دلیل افزایش هزینه‌ها دیگر مقرون به صرفه نیست.

تحریم‌ها و ترامپیسم فشار زیادی به اقتصاد کشور وارد کرده است

سخنگوی دولت بیان کرد: با گران شدن ارز و اعمال تحریم‌ها مشکلات اقتصادی گریبانگیر مردم شده است و اعضای هیئت دولت این را می‌دانند، اما هیچ دوره‌ای مثل این زمان ایران تحت فشار نبود و تحریم‌ها و ترامپیسم فشار زیادی به اقتصاد کشور و زندگی مردم در سال ۹۷ وارد کردند.

او تاکید کرد: طرح تحول نظام سلامت یکی از طرح‌های موفق  کشور بوده و ما نابسامانی‌ها از یادمان نرفته است و با اصلاح آن می‌توان به بیماران و جامعه پزشکی کمک کرد  و باید توجه داشت در دولت تدبیر و امید ارتباط خوبی بین انجمن‌های علمی بوجود آمده است.

او در ادامه به رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت:  تحریم و ترامپیسم به اقتصاد کشور شوک وارد کرد  اما در مدت پنج سال رشد  ١٢ درصدی درآمد دولت را تجربه کردیم و ٥ سال است که توانسته ایم اشتغال با یک معدل خوب افزایش دهیم.

بازار ارز و تورم را تحت کنترل داریم

او افزود: در حال حاضر بازار ارز و تورم را تحت کنترل داریم و زندگی مردم رو به ثبات است و با عبور از تحریم‌ها به تعادل مثبت نیز می‌رسیم و معتقدم که مقاومت برای شکستن تحریم است؛ ما باید مقاومت کنیم تا این ظلم که به مردم وارد می شود از بین برود.

ربیعی ضمن قدردانی از جامعه پزشکی گفت: پزشکان گروه‌های مرجع خوبی برای مردم هستند و در درد و رنج‌ها همواره کنار مردم هستند، ما نیازمند این هستیم که کنار هم باشیم و من از نهاد‌های صنفی و مدنی می‌خواهم تا نسبت به قبل بیشتر در کنار هم باشیم.

انتهای پیام/

یک میلیون یورو ارز به تجهیزات تصویربرداری تخصیص می یابد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه، طلا و یورو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ریزش طلا، مقاومت سکه

فرارو- نرخ هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز دوشنبه سوم اردیبهشت همزمان با معاملات ابتدایی بازار ۳۳ هزار تومان نسبت به عصر دیروز کاهش پیدا کرد و از مرز سه میلیون و ۷۰۰ عقب رفت. سکه امامی با این حال تقریبا معادل دیروز معامله شد و ۴۳ میلیون و ۵۵۱ هزار تومان قیمت خورد. در مرکز مبادله ارز و طلا هم دلار و یورو خدماتی به‌ترتیب در محدوده ۴۳ و ۴۶ هزار تومان عرضه می‌شوند.

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله

قیمت دلار خدماتی امروز دوشنبه سوم اردیبهشت طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان است.

قیمت دلار خدماتی درمقایسه با خریدوفروش‌های روز یکشنبه در مرکز مبادله ارز و طلا، ۱۰ تومان ارتقا پیدا کرده، اما همزمان شاهد کاهش قیمت یورو خدماتی هستیم.

قیمت یورو خدماتی که مبنای محاسبه ارز دولتی است، امروز با احتساب افت ۶۵ تومانی نسبت به روز یکشنبه ۴۶ هزار و ۵۳۵ تومان اعلام شده است.

یورو خدماتی مبنای محاسبه ارز دولتی است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با نرخی زیر بازار آزاد سراغ خرید یورو خدماتی بروند.

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ارز و طلا
انواع ارز خدماتی دوم اردیبهشت سوم اردیبهشت
دلار خدماتی 43 هزار و 715 تومان

43 هزار و 725 تومان

یورو خدماتی

46 هزار و 600 تومان

46 هزار و 535 تومان
قیمت طلا ۱۸ عیار و انواع سکه

هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز دوشنبه سوم اردیبهشت با ریزش قیمت ۳۳ هزار تومانی درمقایسه با معاملات عصر یکشنبه، سه میلیون و ۶۷۹ هزار تومان معامله شد.

سکه امامی باوجود کاهش چشمگیر قیمت طلا، به‌طور متوسط هشت هزار تومان کمتر از دیروز معامله شد و ۴۳ میلیون و ۵۵۱ هزار تومان قیمت خورد.

نیم‌سکه ۲۵ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان یعنی ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از دیروز فروخته شد اما سکه گرمی هفت میلیون و ۱۲۰ هزار تومان یعنی ۱۰۰ هزار تومان کمتر از یکشنبه به‌فروش رسید.

قیمت انواع طلا و سکه

طلا و سکه

دوم اردیبهشت

سوم اردیبهشت

هر گرم طلا ۱۸ عیار

سه میلیون و 712 هزار تومان

سه میلیون و 679 هزار تومان

سکه امامی

43 میلیون و 559 هزار تومان

43 میلیون و 551 هزار تومان

نیم سکه

25 میلیون و 560 هزار تومان

25 میلیون و 660 هزار تومان

ربع سکه

15 میلیون و 640 هزار تومان

15 میلیون و 660 هزار تومان

سکه گرمی

هفت میلیون و 220 هزار تومان

هفت میلیون و 120 هزار تومان

دیگر خبرها

  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ریزش طلا، مقاومت سکه
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • اذعان صندوق بین المللی پول به مقاومت اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌
  • نفت خط مقدم رشد اقتصادی/ موفقیت دولت سیزدهم در صاردات نفت در شرایط تحریم
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است