Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تاج پس از برگزاری نشست خبری اش در مشهد در جمع خبرنگاران درباره تغییر داور دیدار عراق با ایران گفت: نظرمان این بود اگر این بازی در قطر برگزار شود بهتر است، اما میزبان حق دارد اگر نتواند در کشورش بازی را برگزار کند دست کم‌خودش زمین بی طرف را انتخاب کند و به همین دلیل عراق هم اردن را انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه ابتدا داور بازی اردنی و عرب بود، اما من به عنوان نایب رئیس AFC هیچ اظهارنظری درباره داوری نمی‌کنم و نمی‌گویم داور خوب بود یا بد‌

او افزود: ما تنها نامه‌ای که به فیفا و AFC ارسال کردیم این بود که زیبنده نیست و سبب شائبه می‌شود که داور عرب برای تیم عرب زبان عراق سوت بزند. هیچگونه اظهارنظر فنی هم انجام ندادیم. در نهایت آن‌ها داور سریلانکایی انتخاب کردند که برای فیفا و AFC اتفاق خوبی است که تصمیمی مشترک گرفتند.

تاج تصریح کرد: نباید برای بازی تیم ملی ایران با عراق و هر کشور عربی دیگری داور عرب بگذارند. اکنون هیچ مشکلی برای اعزام به اردن نداریم و امیدواریم بازیکنان غیورمان و کادرفنی بتوانند سه امتیاز دیداری که حریف در خانه خودش از ایران میزبانی نمی‌کند ذخیره کرده تا برای دور برگشت مشکلی نداشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره شرایط میزبانی تیم ملی فوتبال ایران از هنگ کنگ در مشهد گفت: برای بازی امروز (جمعه) شهرخودرو با پارس جنوبی به ورزشگاه امام رضا (ع) رفتم و شاید بتوانیم بازی با هنگ کنگ را در مشهد برگزار کنیم. این بازی نوروز ۹۹ برگزار می‌شود و شاید در آن زمان تنها ۵،۶ هزار تماشاگر برای تماشای بازی به ورزشگاه آزادی بیایند، اما اگر بتوانیم بازی با هنگ کنگ را در مشهد برگزار کنیم، ورزشگاه امام رضا (ع) مملو از تماشاگر می‌شود.

او افزود: این موضوع هم شرایطی دارد. ابتدا باید سرمربی مان را متقاعد کنیم که تیم ملی در مشهد بازی کند که شاید این کار انجام شود. ضمن اینکه با توجه به برگزاری بازی در نوروز باید هتل خالی هم برای هر ۲ تیم در مشهد وجود داشته باشد. همچنین باید هنگ کنگ را هم برای سفر به مشهد آماده کنیم که آن هم کار سختی نیست. مهم خالی بودن هتل‌ها و ترانسفر این مجموعه است که انشالله بتوانیم این کار را انجلم بدهیم.

تاج درباره اصلی‌ترین دلیل برکناری سعید فتاحی اظهار داشت: اطلاعیه سازمان لیگ فوتبال، بهترین جواب برای این سوال است. در این اطلاعیه از زحمات بی دریغ فتاحی که انسان زحمتکش، کاربلد و درستی است قدردانی شد. در هر سیستمی هم تغییر طبیعی است. در خود صدا و سیما چه میزان تغییر نیرو داریم. معاون این سازمان را تغییر دادند و هیچکس هم نفهمید. نیرو‌های وزارت خانه را تغییر می‌دهند و آنجا هم کسی متوجه نمی‌شود. اکنون رئیس کمیته مسابقات یکی از زیر مجموعه‌های مان یعنی سازمان لیگ تغییر کرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بی شک فتاحی در روز‌های آتی در فدراسیون فوتبال مشغول کار دیگری می‌شود و حتی احتمال دارد در هفته‌های آتی یک تا ۲ تغییر دیگر هم در فدراسیون رخ بدهد. همانگونه که سازمان لیگ از زحمات فتاحی تشکر کرد، من هم قدردان زحمات این نیروی کاردان و زحمکتش هستم. تغییر در هر سیستمی طبیعی است. حالا شاید سوال بپرسید که چرا دیگر از این نیروی کاردان استفاده نمی‌شود، اما من می‌گویم از او استفاده خواهیم کرد حتی شاید شایسته‌تر از قبل.

انتهای پیام/

اظهارات تاج درباره شرایط میزبانی مشهد از بازی ایران و هنگ کنگ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال مهدی تاج اخبار ورزشی تیم ملی فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۳۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج: نگران کسب مجوز حرفه‌ای توسط استقلال و پرسپولیس نیستیم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مهدی تاج روز شنبه در جمع خبرنگاران در رشت به آخرین وضعیت کسب مجوز حرفه‌ای توسط باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اشاره و اظهار کرد: گرچه موانع بدهی‌های این ۲ باشگاه برطرف شده ولی بحث مالکیت مشترک همچنان پابرجاست.

وی که برای حضور در انتخابات ریاست هیأت فوتبال گیلان به رشت سفر کرد، افزود: اما به زودی مشکل مالکیتی پرسپولیس برطرف خواهد شد و این باشگاه زیر نظر یکی از بانک‌ها قرار می‌گیرد و با این وجود مشکل برطرف می‌شود زیرا وزارت ورزش می‌تواند یک باشگاه را زیر نظر خود داشته باشد.

وی همچنین به وضعیت فوتبال ایران در رتبه بندی‌های جهانی اشاره و بیان کرد: در رشته فوتبال رتبه بیستم جهان را در اختیار داریم، ضمن اینکه در فوتسال رتبه ششم و در فوتبال ساحلی که یکی از قطب‌های برتر بشمار می‌رویم رتبه پنجم جهان را در اختیار داریم.

برگزاری مسابقات فصل آینده با VAR

رئیس فدراسیون فوتبال با اعلام اینکه رقابت‌های سال آینده لیگ برتر با VAR انجام می‌شود، گفت: از فردا یکشنبه نیز، ۲۵ داور زیر نظر ۲ مدرس از اسپانیا و ایتالیا آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.

وی ادامه داد: هم اینک مدرسان اسپانیایی و ایتالیایی در تهران حضور دارند تا داوران ایرانی را تحت آموزش قرار دهند، ضمن اینکه هفت داور نیز زیر نظر مدرسان مصری و اردنی آموزش لازم اتاق VAR را فرا خواهند گرفت.

تاج ادامه داد: البته ما داوران آموزش دیده هم داریم و با آموزش این تعداد داور نیز، مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت و برای آوردن این سیستم در حال برطرف کردن مشکلات هستیم.

وی افزود: البته var در برخی از ورزشگاه‌ها به صورت ثابت نصب خواهد شد و همچنین باشگاه‌هایی همانند گل گهر سیرجان، سپاهان و سایر باشگاه‌ها که درخواست دارند تا سیستم کمک داور ویدئویی نصب شود، اگر شرایط نصب VAR را داشته باشند، این سیستم به آنان نیز واگذار خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: ما برای اینکه شاهد کاهش اعتراضات در فوتبال باشیم باید به سمت var برویم و البته امیدوار نیستیم که اعتراضات تمام شود زیرا اعتراض کردن امری طبیعی در فوتبال شده اما به طور حتم با آوردن این سیستم، شاهد کاهش اعتراضات به داوری خواهیم بود.

تاج در ادامه به وضعیت فوتبال گیلان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه گیلان نقش زیادی در تیم‌های ملی فوتبال دارد و بازیکنان زیادی از این استان در تیم‌های ملی مختلف فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال در هر ۲ بخش بانوان و آقایان حضور دارند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: از سوی دیگر گیلان در لیگ‌های مختلف کشور نیز نمایندگانی دارد و در بخش مربیان نیز استان گیلان مربیان ارزشمندی در هر ۲ بخش بانوان و آقایان دارد که در تیم‌های ملی مختلف فعالیت دارند.

وی در ادامه به وجود پتانسیل بالا در فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان در گیلان اشاره و بیان کرد: گیلان باید در این ۲ بخش که از قطب‌های برتر کشور محسوب می‌شود، سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشد زیرا پتانسیل بسیار خوبی در این ۲ بخش در این استان وجود دارد.

وی در خاتمه به سرمایه‌گذاری مناسب باشگاه ملوان در بخش بانوان اشاره و خاطرنشان کرد: از باشگاه ملوان بندرانزلی به دلیل سرمایه‌گذاری در بخش فوتبال بانوان تشکر می‌کنم که این تیم توانست عنوان نایب قهرمانی کشور را کسب کند و امیدواریم که این باشگاه و همچنین هیأت فوتبال گیلان در فوتبال ساحلی نیز سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهند.

مجمع انتخابات ریاست هیأت فوتبال استان گیلان روز شنبه در منطقه آزاد بندرانزلی برگزار شد که در نهایت قربانعلی الماس‌خاله با کسب ۳۷ رأی از ۳۷ آرای مأخوذه برای چهارمین دوره متوالی به عنوان رئیس هیأت فوتبال گیلان انتخاب شد.

کد خبر 6076865

دیگر خبرها

  • احضار رونالدو به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان
  • تغییر جدید در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران
  • درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
  • زمان افتتاح سمینار دانش افزایی کمک داوران ویدئویی مشخص شد
  • برنده بزرگ خطای هفته قبل داور علیه پرسپولیس؛ اشتباه کن، پول دربیاور!
  • درخواست رسمی استقلال: برای هفته های پایانی از داوری که تمایل رنگی دارد استفاده نشود
  • کمک داور خارجی VAR در سوپرلیگ ترکیه
  • آلومینیوم: استقلال با مظلوم‌نمایی نکونام نتیجه می‌گیرد
  • واکنش رئیس کمیته داوران به بیانیه استقلال؛ افشاریان: حتما در کمیته اخلاق پیگیری می‌کنیم
  • تاج: نگران کسب مجوز حرفه‌ای توسط استقلال و پرسپولیس نیستیم