Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست خبری اداره کل آموش و پرورش استان قزوین، با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

خیراله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه بیان کرد: فلسفه وجودی ما خدمتگزاری به مخاطبین است و به تناسب جایگاه باید پاسخگوی افکار عمومی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز همه سربلندی و افتخارمان را مدیون شهدا هستیم و ما میراث دار شهدایی می باشیم که بی هیچ انتظاری جان خود را در راه هدف و نظام فدا کردند. 

وی گفت: در حال حضر 8 هزار فرهنگی بازنشسته و 16 هزار فرهنگی شاغل در استان وجود دارد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: آینده هر جامعه ای در گرو حال آن جامعه است. پس باید به حال معلم و دانش آموز ومدرسه توجه کنیم و اگر معتقد هستیم که مدرسه کانون تربیت و معلم عنصر اصلی تعلیم و تربیت است باید فضایی ایجاد کنیم که پس از ساعت درس، دانش آموز بتواند راهی به سوی حیات طیبه به دست آوریم.

رحمانی عنوان کرد: ما در گذشته برای تعلیم و تربیت مبنای درستی نداشتیم و تعلیم و تربیت ما امروز به برکت انقلاب دارای فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است و سند بنیادین ما این رسالت را تعیین کرده که دانش آموز بعد از فراغت از تحصیل با استفاده از تجربیات خود بتوانند آینده خود را بسازند.

وی افزود: ماموریت ما ایجاد فضایی است که دانش آموز پس از فراغت از تحصیل، بتواند با استفاده از داشته های خود مسیر درستی برای زندگی خود انتخاب کند. بر اساس سند بنیادین وظیفه داریم در شش ساحت، کار تربیتی کنیم و مطالبه ما از مسوولان و مردم و اولیا این است که اگر این دغدغه ایجاد شود مشکل حل می شود و دغدغه ما این است که فرهنگیان و مدیران در طول ساعت مدرسه بتوانند کار پرورش را محقق کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: به جهت نداشتن زیرساخت های آموزشی، فقط به ساعت درسی دانش آموز می پردازیم در حالی که تربیت زیستی، بدنی و دینی بسیار مهم است. تکریم از معلم یعنی اینکه این پیام را به جامعه انتقال دهیم که باید دغدغه آموزش وپرورش و تربیت را داشته باشیم. 

رحمانی خاطرنشان کرد: در کنار تربیت درسی، تربیت سیاسی و اجتماعی، علمی فناوری و فرهنگی جزو ابعاد تربیت است و اگر بتوانیم این زیرساخت را ایجاد کنیم موفق بوده و دانش آموزی در تراز انقلاب تربیت می کنیم و این رسالت اصحاب رسانه و فرهنگیان است. 

وی اضافه کرد: تربیت زمانی محقق می شود که به همه ابعاد تربیت توجه کنیم و این امر باید دغدغه مسوولان باشد و رتبه ها و موفقیت های ما حاصل تلاش معلمان است. ما نیز تلاش کرده ایم با تمام توان از ظرفیت های استان برای بهبود شاخصهای آموزش و پرورش استفاده کنیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به مطالبات فرهنگیان خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از مطالبات فرهنگیان پرداخت شده و تا چند روز آینده همه مطالبات پرداخت می شود.

رحمانی بیان کرد: همچنین ده میلیارد تومان جهت بازآفرینی بافت قدیمی تخصیص یافت که تخصیص صد درصد می باشند خوشبختانه مردم قزوین از دیرباز در کار خیر ید بیضایی داشته اند و اگر صادقانه به مردم گزارش دهیم مردم به کمک ما می آیند. 

وی ادامه داد: هفته پیش دو مدرسه صددرصد خیر ساز در تاکستان، یک مدرسه در طارم سفلی، یک مدرسه در خرمدشت کلنگ زنی شد. همچنین بزرگترین هنرستان خیرساز کشاورزی ایران با مساحت پنج هکتار با هزینه 14 میلیارد تومان از خردادماه سالجاری کلنگ زنی و تا پایان خرداد 99 ساخته خواهد شد و برای حرفه آموز پس از طی دوره های لازم، ایجاد اشتغال خواهد شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در یزد از استاندارد جهانی بیشتر است و 25 سال مستمرا رتبه اول کنکور را کسب کرده اس. استان قزوین در این زمینه فاصله زیادی با استان یزد دارد اما این شایستگی در قزوین هم به لحاظ موقعیت استانی وجود دارد. همچنین استان یزد سال گذشته اولین همایش هویت ملی کودکان ایران را برگزار کرد و دومین همایش هویت ملی کودکان ایران نیز در استان قزوین برگزار خواهد شد. 

رحمانی اضافه کرد: در تکریم از مقام معلم بدنبال اجرای مراسم نمادین یکروزه نیستیم. در هفته معلم به دنبال ایجاد باور اهمیت تربیت فرزندان است.

وی گفت: برنامه های اداره کل آموزش و پرورش با 21 عنوان برنامه از روز پنجشنبه 12 اردیبهشت، با میثاق با شهدا و عطرافشانی مزار شهدا آغاز خواهد شد.

پ

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد، با این احساب در ۵ سال آینده نیمی از دانش آموزان به دانش آموزان مهارتی مبدل خواهند شد.

وی با بیان اینکه تأسیس هنرستان‌های وابسته به دستگا‌ها و تأسیس هنرستان‌های تیزهوشان در آیین نامه دولت تصویب شد، افزود: وزارتخانه‌های مختلف و ذیربط مکلف شدند که حداقل ۵ هنرستان وابسته و جوار را مبتنی بر ظرفیت‌های خود ایجاد کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش مراکز فنی حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان رشته‌های دیگر اختصاص پیدا خواهد کرد.

صحرایی گفت: همچنین آموزش پرورش مکلف شده است ۳۰۰ ساعت به دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای آموزش مهارتی بدهد.

وی افزود: تغییر کاربری هنرستان‌های کشور ممنوع اعلام شده است و در صورتی که امکان تداوم فعالیت یک هنرستان نباشد با اجازه آموزش و پرورش تغییر کاربری آن ممکن می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی