Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@13:55:56 GMT

تولید روزانه قارچ به ۴۵۰ تن رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۴۰۶۸

به گزارش اکوفارس، محمد حسن افشار رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان, درباره آخرین وضعیت بازار قارچ اظهار کرد: با توجه به خنک شدن هوا و کاهش تولید سبزی، تقاضا برای خرید قارچ در بازار افزایش یافته است.

وی افزود: علی رغم شرایط مساعد تولید، قیمت کنونی هر کیلو قارچ به سبب ازدیاد تقاضا به ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان در بازار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته افشار، بنابر آخرین برآوردها، قیمت تمام شده هر کیلو قارچ به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده که فروش با نرخ‌های کنونی بیانگر حداقل سود ۵ درصدی تولیدکنندگان است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی از افزایش تولید قارچ خبر داد و گفت: در شرایط فعلی تولید روزانه قارچ به ۴۵۰ تن رسیده، ضمن آنکه در ماه‌های آتی میزان تولید فزونی خواهد یافت.

وی با بیان اینکه طی ۲ ماه اخیر صادرات قارچ متوقف شده است، افزود: با توجه به مسائل اربعین و بسته شدن مرز، صادرات قارچ متوقف شده بود که با خنک شدن هوا و ازدیاد تقاضا پیش بینی می‌شود که صادرات ماهانه قارچ به عراق به حدود ۲۰ تن برسد.

افشار با اشاره به اینکه صادرات قارچ در ۶ ماهه نخست سال رونق چندانی نداشت، بیان کرد: این در حالی است که با رفع مشکلات حمل و نقل پیش بینی می‌شود که صادرات قارچ تا پایان سال به عراق، کشور‌های خلیج فارس و روسیه به ۳۰ هزار تن برسد.

وی مجموع تولید قارچ تا پایان سال را ۱۸۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با توجه به خنگی هوا و اقدامات صورت گرفته در راستای فرهنگ سازی انتظار می‌رود که در ماه‌های آتی مصرف نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته باشد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، تولیدکنندگان درخواست‌هایی مبنی بر اصلاح قیمت تمام شده داشتند که براساس آخرین برآورد‌ها قیمت تمام شده تولید با احتساب ۲۰ درصد سود برای تولیدکننده به ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد رسید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات کفش نمدی از قم با اروپا

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ آقای ابوالحسنی از سال ۹۹ با ثبت این فعالیت هنری کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر علاوه بر قم در ۸ استان کشور ۵۰۰ نفر در این حرفه فعالیت می‌کنند.    وی گفت: اولین نمایندگی تولید کفش نمدی در خارج از کشور در افغانستان فعالیتش آغاز شده و کفش‌های نمدی تولید شده به کشور‌های روسیه، ایتالیا، سوئد و فنلاند نیز صادر شده است.    این هنرمند اشاره‌ای به شیوه صادرات کفش‌های نمدی داشت و افزود: تا به امروز صادرات این محصول به صورت چمدانی انجام می‌شد که با کسب گواهینامه‌ها صادرات نیم میلیونی چمدانی به ۵ میلیون دلار خواهد رسید. کفش‌های نمدی در تابستان خنک و در زمستان گرم است و از ویژگی‌های مهم پشم خاصیت میکروب زدایی است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • صادرات تخم مرغ در فروردین به ۲۰ هزارتن رسید
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • تولید و تکثیر قارچ‌کُش گیاهی فناور به روش ضدبیولوژیکی/ با قارچ‌کُش‌های شیمیایی خداحافظی کنید
  • صادرات کفش نمدی از قم با اروپا