Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) ، بن سلمان ابراز امیدواری کرد که توافق ریاض میان دولت مستعفی یمن و شورشیان جنوب این کشور راه را برای رسیدن به تفاهم هایی بزرگتر و جامع تر باز کند.

وی مدعی شد که تاکید عربستان سعودی بر تحقق امنیت، ثبات و منافع مردم یمن است.

براساس این گزارش ، دو طرف همچنین در خصوص آخرین تحولات یمن و تلاش های صورت گرفته در این زمینه بحث و گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیدار در حالی صورت می گیرد که پیش تر منابع خبری گزارش کرده بودند که گریفیتس در سفر به صنعا پایتخت یمن با مقام های انصارالله گفت و گو کرده است.

پیش تر شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع مطلع خود مدعی شده بود که هم اکنون مذاکرات بین عربستان و کمیته‌ های مردمی یمن به منظور برقراری آتش بس دو جانبه جریان دارد.

منابع مزبور خاطرنشان کردند که دو طرف یک کمیته سیاسی نظامی به منظور بررسی اقدامات لازم برای توقف نبرد در مرزها و پایان یافتن حملات هوایی تشکیل داده اند.

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن، به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد یمن عربستان سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن عربستان سعودی سازمان ملل متحد یمن عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت افراد مرتبط با داعش و وهابیت در افغانستان

منابع محلی در شمال شرق افغانستان اعلام کردند حکومت طالبان یک مولوی را به اتهام وهابیت و ارتباط با داعش در ولایت «کنر» زندانی کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع محلی به رسانه‌ها در افغانستان گفته‌اند «اسدالله مسرور» که گفته می‌شود وهابی و سلفی است به اتهام همکاری با گروه تروریستی داعش در ولایت کنر زندانی شده است.

برخی رسانه‌ها گفته‌اند اسدالله مسرور به اتهام همکاری با داعش بازداشت شده است اما منابعی به هشت صبح گفته‌اند این مولوی به دلیل گرایش به سلفی و وهابیت زندانی شده است.

 پیش از این نیز بارها طالبان تاکید کرده بودند پیروی از افکار وهابیت و سلفیت به‌دلیل ایجاد تفرقه بین مردم افغانستان ممنوع است.

حکومت طالبان تیرماه 1401 نیز لویه جرگه‌ای در کابل برگزار کرد که در قطعنامه پایانی این نشست با داعش و سلفی‌گری مرزبندی شده بود.

 در قطعنامه پایانی نشست «لویه جرگه» حکومت طالبان در کابل هرگونه ارتباط با داعش به صراحت غیرمجاز برشمرده شد.

امضای تفاهم‌نامه با وزارت معارف عربستان گامی برای گسترش وهابیت در افغانستانتلاش برای گسترش وهابیت در افغانستان؛ عربستان 100 مدرسه دینی می‌سازدتأثیرگذاری کتاب‌های ایرانی در مبارزه با وهابیت در افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • بازداشت افراد مرتبط با داعش و وهابیت در افغانستان
  • لایحه جامع منابع انسانی تهیه و مشخص شود
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟