Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، منصوری مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: برای کاهش خسارات ناشی از سیل احتمالی، عملیات اجرایی لایروبی و ساماندهی واصلاح مسیر رودخانه الوند ومسیل‌های سیلابی منتهی به رودخانه در روستا‌های پایین دست پیران سرپل ذهاب توسط امورمنابع آب شهرستان مذکور با استفاده ازیک دستگاه بیل مکانیکی درحال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت:  امسال برای پیشگیری از سیلاب احتمالی بحث لایروبی به صورت جدی و از نیمه اول مهر ماه آغاز و تاکنون نیز بخشی از کار لایروبی توسط شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه صورت پذیرفته است.

انتهای  پیام/ز

 

اجرایی لایروبی و ساماندهی واصلاح مسیر رودخانه الوند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری سد تاخیری _تغذیه‌ای تنگ خمار فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: در سامانه بارشی اخیر سد تاخیری تغذیه‌ای تنگ خمار یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است که این میزان کمک شایانی به پرآب شدن منابع زیر زمینی پایین دست می‌کند.
سیاوش بدری افزود: سد تأخیری- تغذیه‌ای تنگ خمار بر روی رودخانه کنکان از سر شاخه‌های رودخانه شور جهرم است، که در نهایت به رودخانه قره آغاج می‌ریزد.
این سد با هدف تنظیم آبخوان‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی پایین دست در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی فسا احداث شده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس هدف ازاحداث سد تنگ خمار را کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت‌های آن و ذخیره موقت آورد‌های فصلی رودخانه کنکان و نیز تخلیه تدریجی آن در مسیل دانست.
به گفته او، سد تاخیری _تغذیه‌ای تنگ خمار فسا در دشت شیبکوه با وسعت کلی ۴۳۸ کیلومتر مربع احداث شده است، با توجه به برداشت توسط چاه‌های موجود در منطقه که موجب افت سطح آب شده است امید می‌رود آبگیری سد تنگ خمار قدری از این افت سطح آب را جبران کند.
سد تغدیه‌ای تنگ خمار با آبگیری متعدد و تخلیه طی سیلاب‌های مکرر در طول سال قادر به تغذیه متوسط سالانه بالغ بر ۷ میلیون متر مکعب آب می‌باشد که کمک بسیار شایانی به تغذیه سفره آب زیرزمینی و رونق کشاورزی در دشت شیبکوه می‌کند.
سد تأخیری تغذیه‌ای تنگ خمار از نوع سد خاکی غیر همگن است به به ارتفاع ۱۲متر و طول تاج ۱۷۰ متر و با یک سرریز اوجی دریچه دار به طول ۱۰۳ متراحداث شده، این سد شامل ۱۱ دریچه قطاعی است و ظرفیت سرریز آن ۷۷۶ متر مکعب بر ثانیه برآورد می‌شود.
حجم کل مخزن آب این سد دو و نیم میلیون متر مکعب است که سالانه بیش از ۷ میلیون متر مکعب گنجایش آب دارد.

دیگر خبرها

  • پرآب شدن رودخانه روستای سراب گزنهله در پی بارش‌های اخیر + فیلم
  • ۱۷۱۷۶ کرمانشاهی در طرح پیامکی «زندگی با آیه‌ها» شرکت کردند
  • آبگیری سد تاخیری _تغذیه‌ای تنگ خمار فسا
  • پیگیری علل و پیگیری رفع خسارات ناشی از سیل در رضوان
  • خسارات وارده قطع ۳ هزار اصله نهال در الیمالات نور، جبران شود
  • خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود
  • خطر سرمازدگی درختان پسته ضعیف است
  • آبگرفتگی و سیل آبشار یاسوج/ رعایت نکردن حریم رودخانه خسارات به بار آورد+ فیلم
  • پیشرفت ۶۰ درصد لایروبی جاجرود در محدوده شمیرانات
  • پروژه عمرانی بهسازی و ساماندهی میدان شهید قندی در منطقه 7 ادامه دارد