Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه متوجه نشدم مبنای ارائه طرح رفع انحصار آموزش‌ زبان انگلیسی چه بود گفت: اساس کار مجلس ارائه این طرح ها نیست. باید کار پژوهشی در چنین مواردی انجام شود و به نظرم ورود مجلس یک اشتباه بود و مجلس، جایگاه چنین طرح هایی نیست.  وی افزود: حذف مدارس تیزهوشان هم کار مجلس نیست، این موارد کار دقیق علمی می‌خواهد و باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. طرح و بحث شود. حاجی بابایی با اشاره به اینکه درباره مواردی چون آموزش زبان انگیسی باید به نیاز جامعه نیز توجه کنیم گفت: آیا همه ۱۵ میلیون دانش آموز ما باید زبان انگیسی بیاموزند و جهانی شوند؟ هنر مگر مهم نیست؟ زبان فارسی و ریاضی و ادبیات مگر مهم نیستند؟ در اغلب دروس مشکل داریم. وی افزود: در مدارس ما باید روی سه زمینه کار شود. نخست خود کلاس است. اگر برخی کشورها چون پاکستان در زبان انگلیسی موفق شدند علت این است که کل زبان آموزش آنها انگلیسی است. اما در ایران ما مدعی هستیم که در دنیا صاحب نام و قدرت هستیم و می خواهیم روزی در دنیا به مقالات فارسی مراجعه کنند، البته که باید به زبان انگلیسی مجهز باشیم. وی با اشاره به اینکه هرکدام از دانش آموزان در سطحی به آموزش زبان نیاز دارند گفت: اگر بخواهیم در آموزش زبان موفق باشیم تراکم جمعیت در کلاس باید ۱۵ دانش آموز باشد در حالی که ۶۰ درصد کلاس ها بالای ۲۵ دانش آموز دارند. چند درصد مدارس ما لابراتور آموزش زبان دارند؟ باید برای معلمان هزینه و اطلاعاتشان را بروز کرد. حاجی بابایی افزود: درصد بالایی از همین ۱۱ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه مربوط به آموزش و پرورش هستند که کانون زبان از همین جمله است. فرق بین کسی که به آموزشگاه می رود وکسی که در مدرسه آموزش می بیند در این است که فرد اول بر اساس نیاز مشخصی به آموزشگاه می رود. همچنین حسین طلایی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس نیز در این برنامه با بیان اینکه در شاخص EPI که توان زبان انگلیسی را می‌سنجد از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ از سطح پایین به سطح خیلی پایین رسیده ایم گفت: ۳۵ هفته درسی کامل نداریم. آموزش زبان هم باید هر هفته دوساعت باشد که کامل اجرا نمی‌شود و از پایه های هفتم تا نهم ۹۰ دقیقه در هفته آموزش داریم. در واقعیت مجموعا ۳۰۰ ساعت آموزش داریم نه ۴۰۰ ساعتی که رسما باید باشد. طلایی ادامه داد: دانش آموزان ما باید به چه سطحی در فراگیری زبان برسند؟ طبق استانداردهای بین المللی، قصد مورد نظر آموزش و پرورش سطح سه از شش است که ۶۰۰ ساعت آموزش لازم دارد. نکته بعدی این است که تابستان نیز یک فاصله یادگیری ایجاد می کند که روی یادگیری زبان اثرمنفی می گذارد. کد خبر 4758190 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش مدرسه شورای شهر تهران شهرداری تهران زلزله شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش نیروی انتظامی یوم الله 13 آبان محسن هاشمی بارندگی سازمان هواشناسی کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی مرتضی سلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان آتش نشانی و شهرداری یزد: اقدامات اولیه امدادرسانی در حین آتش‌سوزی و زمان حوادث در قالب طرح سفیران ۱۲۵، به دانش‌آموزان سه مدرسه در یزد آموزش داده شد.

 

این طرح قرار است با همکاری سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و سازمان دانش آموزی استان در ۱۰ مدرسه اجرا شود.

 

گفتنی است؛ این آموزش‌ها شامل بازآموزی آموزش‌های قبلی و تکنیک‌های فرار از دود بود.

دیگر خبرها

  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • 13 هزار دانش آموز امسال به کلاس های درس بازگشتند
  • نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم
  • حدادعادل: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام جدا ندانند
  • سازمان ملل: اسرائیل مانع از رسیدن سوخت به بیمارستان‌های نوار غزه می‌شود
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد