Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اتمام فرآیند برداشت عسل در این استان خبر داد و گفت: برداشت عسل امسال معادل ۲۷۵ میلیارد تومان درآمد نصیب زنبورداران گیلانی کرده است. ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

حجت علی اکبرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از پایان فرآیند برداشت عسل در مناطق مختلف استان گیلان خبر داد و با بیان اینکه این استان به عنوان پنجمین تولید کننده عسل در ایران لقب گرفته است اظهار داشت: امسال برداشت عسل معادل 275 میلیارد تومان درآمد نصیب زنبورداران گیلانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان مقدار عسل برداشت‌شده امسال توسط زنبورداران این استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: طبق آمارهای موجود، زنبورداران گیلانی تا پایان فصل برداشت عسل معادل 5 هزار و 500 تن عسل تولید کردند که میزان آن در مقایسه با سنوات گذشته افزایش داشته است.

علی اکبرنژاد در پاسخ به این پرسش که چه عاملی در افزایش تولید عسل گیلان دخیل بوده است از شرایط جوی مساعد این استان سخن گفت و ابراز داشت: گیلان پنجمین تولید کننده عسل ایران است و شهرستان‌های تالش، آستارا، رضوانشهر، ماسال، رودسر، املش و لنگرود از مهم‌ترین مناطق تولید عسل در این استان هستند.

جشنواره تخصصی زنبور عسل در لرستان برگزار می‌شودکردستان|نفرات برتر جشنواره منطقه‌ای عسل در مریوان معرفی شدندتولید 1800 تن عسل در کردستان؛ مسئولان ‌توسعه صنعت پرورش زنبور عسل را فراهم کنند‌

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این سازمان در راستای بهبود تولید عسل و افزایش کیفیت این محصول برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد عنوان کرد: کمک برای ارتقاء کیفیت تولید عسل در کنار ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای این محصول در دستور کار جهاد کشاورزی گیلان قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان گیلان در حال حاضر دارای 4 هزار و 640 زنبوردار بوده که به فعالیت در حوزه تولید عسل و سایر مشتقات و فرآوردهای جانبی آن می‌پردازند خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به زنبورداران استان و افزایش تعداد کندوها از دیگر دلایل مهم افزایش میزان تولید عسل در گیلان محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان زمان برداشت عسل توسط زنبورداران گیلانی را نیز مورد اشاره قرار داد و در تشریح بیشتر این موضوع عنوان کرد: محصول عسل سالانه در دو مرحله مجزا یکی از اوایل خرداد تا اواخر تیرماه و دیگری از اوایل شهریور تا اوایل مهر توسط زنبورداران گیلانی برداشت می‌شود.

علی اکبرنژاد برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای علاقمندان به صنعت زنبورداری را از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای توسعه این صنعت در استان خواند و اظهار داشت: زهر زنبور عسل، ژله رویال، گرده گل و موم از جمله برخی از فرآورده‌های گران‌قیمت و بسیار پرسود زنبور عسل هستند.

وی حمایت جدی از تولید محصولات جانبی زنبور عسل به عنوان راهبرد ویژه وزارت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه آن در سال رونق تولید را مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ افزایش درآمد فعالان عرصه زنبورداری و اقتصادی کردن حرفه آنان تنها با تولید فرآورده‌های دیگر زنبور عسل که بسیار باارزش‌ هستند تحقق پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعرخوانی شاعر گیلانی در وصف «مادر»

دریافت 32 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) شامگاه سه شنبه سومین محفل شعر رمضان به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با حضور جمعی از شاعران استانی در بیت نماینده ولی فقیه گیلان برگزار شد.

در این محفل رضا نیکوکار شاعر پرآوازه گیلانی در وصف «مادر» شعرخوانی کرد.

کد خبر 6063270

دیگر خبرها

  • برداشت‌ نخستین گندم کشور/ گندم جنوب روانه سیلوها شد
  • خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد
  • توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم
  • برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان
  • برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد
  • شعرخوانی شاعر گیلانی در وصف «مادر»