Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@13:00:54 GMT

تصویرنگاری جز لاینفک علم پزشکی است

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۶۰۷۳

تصویرنگاری جز لاینفک علم پزشکی است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضا زالی، در پیامی به مناسبت روز جهانی رادیولوژی، عنوان داشت: ۸  نوامبر مصادف با ۱۷ آبان، سال روز کشف اشعه ایکس که با عنوان روز رادیولوژی نامگذاری شده، فرصت مغتنمی است برای یاد آوری و تجلیل از نقش مهم و تعیین کننده همکاران رادیولوژیست و پرتونگار، در راستای خدمات ارزنده ایشان در تشخیص و تسکین آلام بشریت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به سبب تنوع خدمات مربوط به سلامت، افراد مختلف با تخصص های مختلف در این عرصه فعالیت می کنند که هر یک نقش بسزایی در تامین اهداف سلامت ایفاء می کنند.

در این میان، تلاش همکاران پرتونگاری و رادیولوژی به عنوان افرادی که با کار دقیق خود به تشخیص بیماری ها توسط پزشکان کمک می کنند ستودنی است. همچنین با توجه به پیشرفت سریع و باورنکردنی این علم در طی سال های گذشته و آثار و فواید بی بدیل آن در درمان بیماری ها، تصور دنیای بدون رادیولوژی را دشوار ساخته است.

کاربرد تکنولوژی رادیولوژی که تلفیقی است از علم و هنر، باعث شده تصویرنگاری جز لاینفک علم پزشکی شود و پویایی این تکنولوژی به گونه‌ای است که منجر به ساخت تجهیزاتی دو دهه اخیر شده که این تجهیزات دگرگونی عظیمی را در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها فراهم کرده است.

دانشگاه نیز به عنوان یک نهاد خدماتی و علمی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا با استفاده از دو ابزار آموزش و پژوهش برای تربیت نیروهای متخصص در این حوزه  و تولید و بهره گیری از روش های نوین درمانی، بتواند همسو با سیاست های وزارت بهداشت و علم روز دنیا کیفیت خدمت رسانی در عرصه رادیولوژی و پرتونگاری را ارتقا ببخشد.

کد خبر 4766588 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وزارت بهداشت سرطان ارتودنسی سعید نمکی دارو انجمن جراحان ارتوپدی بیماری های کودکان ناباروری بیماری های غیرواگیر خواب جامعه پزشکی مسمومیت سازمان بیمه سلامت درمان ناباروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم

بهترین نوشیدنی برای درمان و پیشگیری از سنگ کلیه آب است؛ اما آب باید ویژگی هایی داشته باشد که می توانید با این ویژگی ها در ویدیو زیر آشنا شوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بیماری که به برکت قرآن شفا گرفت + فیلم
  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • این چهره یک خون آشام واقعی است
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی
  • تغییر رنگ ادرار نشانه چیست؟
  • «زهرا شجاعی» درگذشت
  • نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم
  • نامه نگاری پروانه فروهر و مصدق به مناسبت سال نو
  • آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • وقوع زمین لرزه در کرمانشاه