Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:49:23 GMT

شورای ارزیابی و آسیب شناسی مجالس تعزیه تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۶۲۶۱

شورای ارزیابی و آسیب شناسی مجالس تعزیه تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل احمدی جمعه شب در گردهمایی بیش از ۲۰۰ نفر از ذاکران و خادمان اهل بیت(ع) در امر تعزیه از شهرستان های لامرد و مهر، طی سخنانی آنان را خادمین و دلدادگان اهل بیت(ع) دانست و گفت: باید قدر این دستگاه عظیم سیدالشهدا که در ان نقش ایفا می کنید را دانسته و بهترین بهره برداری معنوی را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی به این جمله حضرت امام راحل(ره) که فرمودند رمز بقای اسلام سوگواری سیدالشهداء(ع) است اشاره کرد و گفت: از اینکه خداوند شما را بعنوان یکی از قوی ترین ابزارهای این رمز بقاء برای برگزاری مجالس سوگواری علی الخصوص تعزیه خوانی انتخاب کرده، توفیق بزرگی است که باید بیشتر قدردان و مراقب و مواظب جایگاه خود باشیم.

 وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شایق و راغب، دو ادیب مخلص اهل بیت(ع) که با اشعار کم نظیر و تنظیم نسخه های تعزیه ها، شاهکاری در تاریخ کردند، اظهار داشت: مشابه آن به این سادگی یافت نمی شود و زمان آن فرا رسیده که همه دست اندرکاران و خادمان و ذاکران، با حرکت جهادی و همدلی، ضمن حفظ ارزش ها و سنت هایی که از بزرگان به نسل امروز سپرده شده است، با تدبر و کارشناسی خیرخواهانه و منصفانه، به نسل امروز و ذائقه های پیچیده امروزی هم توجهی داشته باشیم.

 وی تاکید کرد: اگر برای سفره سوگواری اهل بیت(ع) که بخش عظیمی از آن را ذائقه های متنوع نسل جدید تشکیل می دهند برنامه و خوراک سوگواری متناسب نداشته باشیم خدای ناخواسته باعث میشود میان بخشی از نسل دهه اخیر و آیندگان فاصله ایجاد گردد، لذا باید حفظ ارزش ها و ارث گرانبهای بزرگان با خلاقیت توأم باشد.

 احمدی افزود: هدف اصلی برگزاری مجالس سوگواری و تعزیه، احیاء و نشر قیام کربلاست و اگر خدای ناخواسته صاحب اصلی اجرای مجالس را خودمان بدانیم، مشکلات و آسیب های جبران ناشدنی به دنبال خواهد داشت.

 رئیس کانون مداحان شهرستان لامرد تصریح کرد: برگزاری مجالس تعزیه سرور و سالار شهیدان حضرت اقا اباعبدالله الحسین(ع)، اگر میلیون ها بار اجرا شود باز هم کم است.

 او گفت: باید به سایر ائمه هم توجه گردد و مجالس تعزیه خوانی شهادت سایر ائمه معصومین(ع) از جمله، امام سجاد و امام جواد و امام صادق علیهم السلام برگزار کرد.

 وی گفت: تلاش کنیم، تا شورای ارزیابی و آسیب شناسی با حضور روحانیت، اساتید دانشگاه، شعرا و کارشناسان دلسوز و اهل فن تشکیل دهیم و این بیرقی که به امانت بر دوش ما قرار گرفته به سرمنزل مقصود برسانیم.

  در پایان از تلاش همه ذاکران و دست اندرکاران برپایی مجالس تعزیه خوانی در دوماه محرم و صفر تجلیل شد.

کد خبر 4766604

منبع: مهر

کلیدواژه: مداحی تعزیه لامرد یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان زلزله ایلام گرگان شهرکرد پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه تئاتر کودک و نوجوان بیرجند قزوین شیراز مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، "خشایار صنعتی " در جلسه شورای پدافند غیرعامل این شهرستان بیان داشت: امروز آموزش و نهادینه‌سازی پدافند غیرعامل جزء ضروریات ما در حوزه ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های موردنیاز مردم است.    فرماندار بوکان با اشاره به افزایش مهاجرت بی رویه در طول سالیان متمادی به شهرستان بیان داشت:با توجه به افزایش جمعیت و آمار بالای مهاجرت، تبعات و آسیب‌های اجتماعی، مشکلات بهداشتی و خدماتی زیادی برای مناطق حومه شهر بوکان و تعدادی از روستای حریم بوجود آمده است.   تحقیقات اولیه در خصوص شناسایی تهدیدات و آسیب‌های موجود در شهرستان خام و ناکامل است و امید داریم در آینده نزدیک با پیگیری‌های لازمه به نتیجه برسد.    صنعتی ادامه داد: نهایتا با این شرایط تدوین نظام‌نامه جامع پدافتد زیستی شهرستان ضروری است و لازم است اقدامات جامعی از قبیل کاهش افق توسعه شهرستان انجام شود.   صنعتی همچنین افزود: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی در حوزه پدافند غیر عامل، در این شهرستان سعی کردیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها و کمک مدیران نسبت به اجرای آن در پروژه‌ها و زیرساخت‌ها و تاسیسات اقدام کنیم.    فرماندار بوکان بابیان اینکه یکی از اهداف پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی در برابر حوادث طبیعی و زیستی است، گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های حیاتی ما دارای اولویت مراقبتی هستند لازم است به منظور مراقبت، ارتقای ایمنی و افزایش بازدارندگی در راستای تسهیل شرایط زیستی، اقدامات پدافندی برای مقابله با تهدیدات و کاهش نارسایی‌ها صورت گیرد.   در این جلسه دستگاه‌های عضو آخرین اقدامات در حوزه بازدارندگی و مراقبت از زیرساخت‌های اولویت دار مردم شهرستان را تشریح نمودند.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین