Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@16:50:30 GMT

سرمایه اجتماعی با قصه گویی در جامعه افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۶۳۰۵

سرمایه اجتماعی با قصه گویی در جامعه افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا قاسم پور صبح شنبه در آیین گشایش مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی که به میزبانی شیراز برگزار می شود، افزود: شعار بسیار مناسبی برای این رویداد در نظر گرفته شده است؛ ما باید تلاش کنیم  و برای نسل نو برنامه ریزی کنیم که آینده را بسازیم.

وی با بیان اینکه قصه گویی یکی از راهکارهای مهم تحقق این شعار است، عنوان کرد: این جشنواره با هدف تبادل تجربیات مفید میان قصه گویان و احیای سنت قصه گویی و روش های نوین قصه گویی در سراسر کشور برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم پور ادامه داد: قصه گویی از زمان خلقت بشر آفریده شده و خداوند با مردم با زبان قصه سخن می گوید مانند قصه حضرت یوسف، به عنوان یک محور اصلی در دین ما مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته معاون برنامه ریزی و توسعه نیروی انسانی استانداری فارس، قصه گویی کار بسیار ارزشمندی است و باید همه در ترویج فرهنگ آن تلاش و از تمام ظرفیت های آن استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: می توانیم به کمک قصه گویی قدرت تمرکز در نوجوانان را افزایش و رشد خلاقیت و تقویت حافظه و عزت نفس کودکان ارتقا دهیم؛ با قصه های مبتنی بر پند و اندرز و نصیحت قوانین را به کودمان آموزش دهیم.

قاسم پور با بیان اینکه قصه حتی کاربرد درمانی دارد افزود: کودکانی که دچار اختلال رفتاری و دچار افسردگی هستند با قصه درمان می شوند و باعث رشد اخلاقی کودکان می شود؛ قصه کودکان را در موقعیت های دشوار توانمند می کند.

وی با بیان اینکه از نظر تربیت عاطفی و انتقال دستور العمل های زندگی قصه از اهمیت برخوردار است، گفت: قصه برای زندگی آینده کودک اثر دارد.

به گفته معاون برنامه ریزی و توسعه نیروی انسانی استانداری، استان فارس و شیراز به عنوان یک کلان شهر است که می تواند بسیاری از قصه های ملی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه شیراز سرشار از قصه های شیرین است، افزود: نسل امروز نسل کودکان و نوجوانان باهوشی است که درک بالایی دارد بنابر این باید قصه های جذاب و غنی به آنان ارایه کنیم و با استفاده از ابزار هنر، قصه ها را به گوش مخاطبان برسانیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه نیروی انسانی استاندار فارس اضافه کرد: با قصه گویی اخلاق و سرمایه اجتماعی در جامعه بالا ببریم و کمبود اجتماعی را بدین وسیله جبران کنیم.

در ادامه این مراسم، فاطمه زارعی هنرمند شیرازی که با نام هنری «خانم دوسی» شناخته می شود برای کودکان و نوجوانان به هنرنمایی پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۳ کشور از عصر روز جمعه ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشست داوران و قصه‌گویان در شیراز آغاز و تا عصر روز نوزدهم همین ماه در هتل همایش‌های بین‌المللی در شیراز ادامه دارد.

کد خبر 4766582

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز استانداری فارس کانون پرورش فکری فارس جشنواره قصه گویی یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان زلزله ایلام گرگان شهرکرد پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه تئاتر کودک و نوجوان بیرجند قزوین شیراز مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش حوزه معادن آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان عصر امروز در جلسه شورای معادن استان با اشاره به اهمیت توسعه زنجیره ارزش در بخش معادن استان گفت: زنجیره ارزش در محصولات معدنی از جمله کربنات سدیم و شیشه و جام و بلور در استان در حال انجام است و در این زمینه، احداث یکی از بزرگترین واحد‌های تولید شیشه و بلور کشور در ارومیه در حال احداث است.    وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم نظیر معادن استان، بر معرفی این ظرفیت‌های جهت حضور هلدینگ‌های بزرگ ملی برای سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: بانک اطلاعاتی میزان ذخایر معدنی استان و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری معادن استان جهت معرفی و جذب سرمایه‌گذاران باید تدوین شود.   استاندار آذربایجان‌غربی به اهتمام جدی برای برگزاری جلسات شورای معادن نیز اشاره کرده و افزود: با توجه به اهمیت بخش معادن استان در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری با مطالعه مزیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه معدن، زمینه برای حمایت و سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم می‌شود.   معتمدیان همچنین با تاکید بر همکاری استان با دستگاه‌های ملی جهت توسعه معادن استان، اضافه کرد: مطالعات ژئوفیزیک در حوزه معادن آذربایجان‌غربی با جدیت در شمال و جنوب استان دنبال می‌شود.   وی در ادامه با اشاره به اهمیت فرآوری محصولات معدنی در استان، افزود: با تامین زمین و رفع موانع جذب سرمایه‌گذار، زمینه برای توسعه فرآوری محصولات معدنی در آذربایجان‌غربی مهیا می‌شود.   استاندار آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش معادن استان در دولت سیزدهم در استان، از افزایش سهم اشتغال و ارزش افزوده در حوزه معدن استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • مسأله حجاب و اهمیت همگرایی ملی
  • تناقض گویی وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده تلویزیونی | ببینید مجری چطور کامرون را غافلگیر کرد
  • صادرات مواد معدنی از بندر خمیر سالانه دو میلیون تن افزایش می‌یابد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • اختصاص فضایی در بافت تاریخی یزد برای دبیرخانه قصه‎‌گویی
  • افزایش سن مجاز استفاده از شبکه‌های اجتماعی در انگلیس
  • لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی
  • آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به پاسخ ایران به اسراییل: دعا می کنیم تا سپاه مسلمین بر کفار، ظفر یابد/ نمی‌توان از کشتار کودکان و مسلمانان در غزه گذشت
  • قیمت چه توکن‌هایی بعد از هاوینگ بیت کوین افزایش می‌یابد؟
  • زنجیره ارزش حوزه معادن آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد