Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه عالی هند امروز حکم خود در مورد مالکیت مسجد «بابری» با قدمت چندقرنی را اعلام می‌کند. تا کنون بیش از ۵۰۰ نفر در آستانه حکم دادگاه عالی در مورد مسجد بابری، دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: دادگاه عالی هند قرار است امروز (شنبه، 18 آبان) حکم خود را در مورد مالکیت مسجد «بابری» که قدمت آن به چندین قرن می رسد، اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هندوها مدعی اند که این مکان متعلق به آنها است زیرا پیش از آنکه تبدیل به مسجد شود، یک معبد در آنجا وجود داشته است.

 

بر اساس گزارش رویترز، هزاران نفر از نیروهای پارلمانی و پلیس در شهر شمالی «آیودیا»، محلی که این مسجد در سال 1992 میلادی به دست افراط گرایان هندو تخریب شد، مستقر شده اند.

 

این در حالی است که تا کنون بیش از 500 نفر در آستانه حکم دادگاه عالی در مورد مسجد بابری، دستگیر شده اند.

 

تخریب این مسجد منجر به بروز تنش های مذهبی شد که در آن حدود دو هزار نفر که بیشتر آنها را مسلمانان تشکیل می دادند در سراسر هند کشته شدند.

 

حکمی که امروز در دادگاه عالی هند صادر می شود در مورد مالکیت زمین 1.1 هکتاری که از زمان درگیری های 1992 میلادی به شدت مورد محافظت قرار گرفته است، تصمیم گیری می کند.

 

«نارندرا مودی»، نخست وزیر و رئیس حزب ملی گرای هندو مدت ها است وعده ساخت معبد در مکان این مسجد تخریب شده را داده است.

 

پایگاه اطلاع رسانی «وایر» عکس هایی را از روز تخریب این مسجد که 27 سال پیش اتفاق افتاده است، جمع آوری کرده است.

 

این عکس ها که «ساندیپ شانکار» آنها را گرفته است لحظاتی را نشان می دهد که هندوهای افراطی از در و دیوار مسجد بابری برای تخریب آن بالا رفته اند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان راهپیمایی 13 آبان 13 آبان مسجد نماز جمعه 13 آبان ظهور امام زمان عج خبرگزاری شبستان آغاز امامت امام زمان عج استان بوشهر هندوها مساجد جهان مسجد بابری هند مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان

بارش باران که از عصر گذشته در گلستان آغاز شده بود علاوه بر متوقف کردن قطار مسافربری با ۲۷۰ مسافر، اب‌گرفتگی معابر شهری و روستای به چند پل روستایی در مناطق شرقی این استان خسارت زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، با ورود سامانه سرد بارشی از عصر روز سه‌شنبه به گلستان بارش باران در مناطق غربی این استان آغاز و سپس همه گستره گلستان را فرا گرفت. بارش‌های بهاری در منطقه شیرآباد رامیان به رکورد بالای ۱۰۰ میلیمتر رسید. بارندگی‌ها تردد در معابر و خیابان‌های شهر‌ها و روستا‌ها گلستان را با مشکلاتی مواجه و خساراتی به برخی زیرساخت‌های این استان از جمله در حوزه راه‌های ارتباطی وارد کرد.

چند پل در محدوده شهرستان کلاله، گالیکش، مینودشت، علی آبادکتول، بندرترکمن و بندرگز دچار آبگرفتگی شد. آمد و شد در برخی روستا‌ها را به صورت موقت مسدود شد که عوامل راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند.

راه‌ها و پل‌های مواصلاتی روستا‌های براین شهرستان مینودشت، روستای سیدکلاته شهرستان رامیان، روستای بایلر شهرستان گالیکش، روستای اوقچی شهرستان کلاله، روستای آق بند شهرستان گنبدکاووس و روستای خمرآباد شهرستان بندرترکمن دچار گرفتگی شد.

صبح امروز مسیر ریلی در غرب بندرترکمن دچار آبگرفتگی شد که با هدف جلوگیری از حادثه احتمالی قطار مسافربری تهران به مقصد گرگان که شب گذشته از تهران به سمت گرگان حرکت کرده بود؛ صبح امروز در حوزه ریلی شهرستان بندرگز متوقف شد و ۲۷۰مسافر آن با مینی بوس و اتوبوس به گرگان و بندرترکمن منتقل شدند.

همچنین در محور کوهستانی توسکستان گرگان به شاهرود، در مسیر"چالچالیان بارش برف به ثبت رسید که تردد در این محور را ملزوم به داشتن زنجیر چرخ کرد. به گزارش مدیر کل هواشناسی گلستان این سامانه ناپایدار عصر امروز از شرق گلستان خارج می‌شود.

دیگر خبرها

  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد!
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • آیین واگذاری مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • تعرض ۲۱۹ شهرک‌ نشین صهیونیست به مسجد الاقصی
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • تعرض ۲۱۹ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی
  • تخریب گسترده مساجد غزه، گواه جنگ دینی اسرائیل علیه اسلام + عکس