Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@11:42:16 GMT

تخصیص اعتبارات ویژه‌ شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۷۶۸۴

تخصیص اعتبارات ویژه‌ شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا

معاون وزیر کشور با اشاره به لزوم هم افزایی تمامی دستگاه‌های اجرائی استانی و ملی گفت: امید داریم با بهره گیری از تمام توان موجود در کشور شاهد ارتقاء شاخص‌های توسعه در ۳۱ شهرستان منتخب تا پایان دولت تدبیر و امید باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور امروزدرحاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا گفت:  با توجه تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر الگو برداری از نحوه ارتقاء شاخص‌های توسعه در شهرستان قلعه گنج استان کرمان، وزارت کشور براساس سه شاخص ضریب محرومیت، توسعه اقتصادی و توسعه اجتماعی اقدام به انتخاب ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته از تمامی استان‌های کشور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گام بعدی با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در استان‌های کشور، سند توسعه شهرستان‌های منتخب تهیه و در اسفند سال گذشته رونمایی شد و اکنون نیز اجرائی شدن سند مذکور با سرعت در دستورکار وزارت کشور و سایر وزارتخانه‌های مرتبط قرار دارد.
جمالی نژاد با اشاره به لزوم هم افزایی تمامی دستگاه‌های اجرائی استانی و ملی افزود: امید داریم با بهره گیری از تمام توان موجود در کشور شاهد ارتقاء شاخص‌های توسعه در ۳۱ شهرستان منتخب تا پایان دولت تدبیر و امید باشیم.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان‌های لردگان و خان میرزا اعلام کرد: شهرداران باید به الگو‌های موفق شهر‌های بزرگ توجه کنند و طرح‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور را تقویت و زمینه تسریع در روند توسعه را فراهم کنند.
وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است و براین اساس سعی می‌شود در اختصاص ماشین‌آلات به شهرداری‌ها و دهیاری‌های اولویت‌دار توجه بیشتری صورت گرفته و تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام شهرداری‌های مناطق کمترتوسعه یافته مانند ساختمان شهرداری‌ها و آتش‌نشانی‌ها و ساخت خیابان‌ها کمک شود.
وی یادآور شد: به شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا از محل ردیف‌های ملی اعتبارات ویژه‌ای اختصاص می‌یابد که با توجه به تبدیل لردگان به ۲ شهرستان لردگان و خانمیرزا چهارمحال و بختیاری توانسته ۲ شهرستان سهمیه داشته باشد.
معاون عمرانی وزیر کشور در این سفر از پروژه‌های تعادل بخشی و تامین آب کشاورزی دشت خانمیرزا با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان، مجتمع آبرسانی خان میرزا به ۳۴ روستا با پوشش جمعیتی ۴۵ هزارر نفر و اعتبار ۷۳ میلیارد تومان، بهسازی بلوار دکتر شریعتی شهر آلونی (مرکز شهرستان خان میرزا) با اعتبار معادل ۵/۴ میلیارد تومان و پروژه تکمیل باقیمانده عملیات اجرائی محور بروجن لردگان (اجرای تونل کره بس) با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان بازدید کرد.
همچنین بازدید از فرهنگسرای در حال احداث شهر لردگان با اعتبار ۵ میلیارد تومان، احداث ایستگاه اتش نشانی شهر سردشت با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان، احداث ساختمان شهرداری سردشت با اعتبار ۴/۱ میلیارد تومان، اجرای طرح گردشگری جشمه برم لردگان با اعتیار ۵ میلیارد تومان و پروژه‌های بازآفرینی محله‌های الحاقی حاجی آباد، شیرانی و خاردان شهر لردگان با اعتبار ۷ میلیارد تومان مهمترین پروژه‌های بازدید شده در شهرستان لردگان بوده است.
لازم به ذکر است شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارند و شهرستان خانمیرزا به عنوان دهمین شهرستان این استان شهریورماه امسال دارای فرمانداری شد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۷۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه به سند آمایش سرزمین در برنامه هفتم توسعه

ایسنا/مازندران رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه سند آمایش سرزمین یکی از مهمترین اسناد بالادستی است بطوریکه در برنامه هفتم توسعه به این موضوع توجه ویژه شده است، گفت: سند آمایش سرزمین در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باید مورد توجه قرار گیرد.

فرج الله فتح الله پور شنبه ۲۵ فروردین در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مازندران، افزود: مطالعات و آمایش سرزمین از دهه ۸۰ شروع شد و بیش از هزار نقشه در سند آمایش سرزمین تهیه و ترسیم شده است.

فتح الله پور تصریح کرد: برای فاز دوم نیز نقشه تهیه شده و در زمینه آمایش سرزمین ۶۱ جلد گزارش تهیه و تدوین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به اینکه سه ناحیه اصلی در سند همایش سرزمین تهیه شده است و برای مازندران ۶ ناحیه تهیه و ترسیم شد، گفت: بیانیه چشم انداز توسعه مازندران در افق سال ۱۴۱۴ تهیه شده است و شکل‌گیری نظام کلان فضایی استاندارد از دیگر راهبردهای برنامه ریزی استان است.

این مسئول بیان کرد: در قالب این برنامه، مازندران باید به استان پیشرفته، پایدار و نماد و دروازه فراملی شمال ایران، نگین سبز ایران و سرزمین سرشار از آسایش و آرامش تبدیل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • تخصیص ۶۰ درصد اعتبارات تنگستان
  • اعتبارات کافی برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی تخصیص یابد
  • توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است
  • ۶۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی تخصیص یافت
  • تخصیص ۶۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی
  • اختصاص نیافتن اعتبار برای مبارزه با کرم برگ خوار پاییزه در خراسان شمالی
  • ◄ تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو
  • تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو
  • توجه ویژه به سند آمایش سرزمین در برنامه هفتم توسعه