Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی زلزله ۵.۹ ریشتری در میانه، ۱۵۰۰ ‌واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد ‌خسات دیده‌اند و تا‌کنون ۴۵۵ خانوار زلزله‌زده اسکان اضطراری یافته‌اند. ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، زلزله 5.9 ریشتری در استان آذربایجان شرقی 6 شهر و 145 روستا شامل 121307  نفر را متاثر کرد که شهرهای میانه، سراب، ترک، ترکمنچای، بستان آباد و هشترود در استان آذربایجان شرقی و شهرهای نیر، کوثر و سرعین در اردبیل از جمله‌ی این مناطق بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت یک روز از وقوع زلزله 5.9 ریشتری در آذربایجان شرقی، خبرها از اسکان همه زلزله‌زدگان و تداوم امدادرسانی به اهالی منطقه حکایت دارد و دستگاه‌های خدمات‌رسان فعالند.

براساس گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، تاکنون 153 پس‌لرزه در منطقه گزارش شده است، اما آرامش در سطح شهرهای زلزله زده و روستاها برقرار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان ‌شرقی از اسکان 455 خانوار زلزله‌زده در روستاهای میانه خبر داد و اعلام کرد: ‌بر اثر زلزله بامداد ‌روز جمعه 1500  واحد مسکونی در روستاهای میانه بین 10 تا 100 درصد خسات دیده و تا‌کنون 455 خانوار زلزله‌زده اسکان اضطراری یافته‌اند‌.

محمدباقر هنربر با اشاره به اینکه 350 دستگاه گرمایشی والور بین زلزله زدگان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: یک هزار و 580 بسته غذایی 72 ساعته نیز بین زلزله‌زدگان توزیع شده است. 

وی از آغاز آواربرداری روستاهای ورنکش، هریس و هلمسی و یک روستای دیگر خبر داد و ‌ادامه داد: ارزیابی 80 روستای زلزله‌زده در منطقه نیز به پایان رسید.  

تداوم امدادرسانی به زلزله‌زدگان

جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز از اعلام کرد: ‌در پی این حادثه 34 تیم عملیاتی و ارزیاب شامل 110 نفر به مناطق مختلف اعزام شدند. 17 روستا آسیب دیده و 7 روستا به اسکان اضطراری نیاز دارند و‌ تاکنون 3100  نفر از زلزله‌زدگان در اردوگاه اسکان یا به صورت فردی، با نصب 776 دستگاه چادر اسکان اضطراری داده شدند.

‌ تاکنون 776 دستگاه چادر، 1242 بسته غذایی 72 ساعته، 2370 پتو، 2000 بطری آب معدنی، 365 شعله والور، 3700 کیلوگرم نایلون پوششی، 909 تخته موکت و 440 ست ظروف در میان حادثه‌دیدگاه توزیع شده است.

خبر در حال تکمیل

R1377/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله بامدادی این استان جنوبی را لرزاند

به گزارش خبرآنلاین بنابر اعلام مرکز لرزه نگاری کشور، ساعت ۴ و ۴۱ دقیقه و ۵۸ ثانیه بامداد امروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳، زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در مقیاس ریشتر منطقه فین در استان هرمزگان را به لرزه درآورد.

جزئیات بیشتر زلزله:

تاریخ وقوع زلزله:

دوشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۰۴:۴۱:۵۸
(وقت محلی - تهران)

۲۰۲۴-۰۴-۲۲ ۰۱:۱۱:۵۸
(UTC)

بزرگی زلزله:

۳.۷

نوع بزرگی:

MN

موقعیت رومرکز زلزله: ۲۷.۵۷ شمالی و ۵۶.۱۷ شرقی
عمق: ۱۳ کیلومتر
عدم قطعیت مکانی: ۱.۷۴+/- کیلومتر در جهت شمالی - جنوبی
۱.۱۱+/- کیلومتر در جهت شرقی - غربی
منطقه:

استان هرمزگان

فاصله‌ها:

۲۸ کیلومتری فین، هرمزگان
۳۹ کیلومتری قلعه قاضی، هرمزگان
۴۴ کیلومتری بندرعباس، هرمزگان

منبع:

موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898121

دیگر خبرها

  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • ۵ مصدوم در پی برخورد ۲ پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم در پی برخورد دو پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم درپی برخورد شاخ به شاخ دو پیکان در محور میانه خلخال
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • بهاباد امروز لرزید
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله بامدادی این استان جنوبی را لرزاند