Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی روستای «ورنکش» میانه بیشترین آسیب را از زمین لرزه ۵.۹ ریشتری بامداد جمعه دیده و اهالی این روستا در چادرهای هلال احمر شب را صبح کردند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گفته‌ی اهالی روستا، نیروهای هلال احمر، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و ... از همان ساعات اولیه وقوع زمین لرزه در روستا حاضر شده و امدادرسانی را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصر روز جمعه آرامش نسبی در روستای ورنکش حاکم شده و ورود و خروج افراد به روستا با نظارت کامل پلیس انجام می‌شود. تمامی افرادی که خانه‌هایشان تخریب و یا آسیب دیده، در چادرهای هلال احمر مستقر شدند و وسایل گرمایشی نظیر والور میان آنان توزیع شده است.

محموله‌های امدادی در مسجد روستا دپو شده و با نظارت عوامل انتظامی و امدادرسان حاضر، بر اساس نیاز در میان اهالی توزیع می‌شود.

همچنین نیروهای سپاهی با راه‌اندازی آشپزخانه‌ای برای اهالی روستا غذا پخته و در ظروف بهداشتی توزیع می‌کنند. جوانان و ریش سفیدان روستا نیز همکاری بسیار خوبی در رفع نیازها و توزیع اقلام مورد نیاز روستاییان دارند.

شب گذشته اهالی روستا در چادر و خودروهایشان شب را صبح کرده و حتی کسانی که خانه‌هایشان هم سالم بودند هم از ترس پس لرزه‌ها شب را بیرون از خانه گذراندند. 

یکی از اهالی روستا در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: به یکباره زندگی‌مان خراب شده و مجبوریم در چادر زندگی کنیم، پذیرفتن این شرایط از نظر روحی و روانی سخت هست، ولی چاره‌ی دیگری هم نیست و از اینکه تلفات جانی کم بوده، خداوند را شاکریم.

وی ادامه می‌دهد: اهالی روستا برای نجات افراد زیر آوار مانده خیلی تلاش کردند که متأسفانه دختر بچه‌ها زیر آوار خفه شده و جان باختند.

قدیر علی محمدیان – یکی دیگر از اهالی روستای ورنکش هست که لحظات وقوع زلزله را چنین توصیف می‌کند: بامداد روز جمعه بود که با صدای مهیب و لرزش شدید از خواب بیدار شده و سریع به سمت بچه‌هایم رفته و آنان را از خواب بیدار کردم. گرد و غبار ناشی از ریزش ساختمان‌ها تمامی روستا را فرا گرفته بود.

وی ادامه می‌دهد: 18 رأس دام پسر عمویم زیر آوار مانده بودند که موفق به نجات تنها سه رأس دام شدیم. بخش بالایی روستا دختر یکی از هم روستایی‌هایمان زیر آوار مانده بود که متأسفانه مرحوم شد. امدادگران هلال احمر، نیروی ارتش، نیروی هوایی و سپاه به محض وقوع زلزله به روستا آمده و تعدادی از دام‌ها را زنده از زیر آوار نجات دادند.

ارسال محموله‌های باشگاه تراکتور به روستای ورنکش 

به گزارش ایسنا، شب گذشته (جمعه) مدیرعامل باشگاه تراکتور به همراه سعید مهری – بازیکن میانه‌ای این تیم و تعدادی از هواداران محموله‌های ارسالی باشگاه شامل آب معدنی، مواد غذایی، مواد بهداشتی و ... را به روستای ورنکش و شهر ترک ارسال کرده و در دپو و توزیع این محموله‌ها، نیروهای نظامی مستقر در منطقه را یاری کردند.

آب معدنی‌های ارسالی باشگاه با بسته‌بندی ویژه که نام «تراکتور» روی آن چاپ شده بود، میان مردم توزیع شد که مورد استقبال اهالی به ویژه کودکان روستا قرار گرفت.

غلامرضا صادقیان – مدیرعامل باشگاه تراکتور و سعید مهری با مراجعه به چادرها، با خانواده‌های آسیب دیده دیدار کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زلزله آذربایجان شرقی زلزله میانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار

به گزارش خبرآنلاین ،زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) سحرگاه جمعه شهر "روداب"، در جنوب غرب شهرستان سبزوار را تکان داد.

ایرنا در خبری نوشت:شبکه لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله ساعت وقوع این زمین لرزه را ساعت ۲ و ۳۹ دقیقه بامداد عنوان کرده است.

موقعیت وقوع این زمین لرزه به عرض جغرافیایی ۳۵.۷۹ شمالی و طول جغرافیایی آن را ۵۷.۴۹ شرقی در عمق ۶ کیلومتری زمین در ۳۱ کیلومتری شهرهای روداب و ششتمد و ۵۰ کیلومتری سبزوار عنوان شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه سبزوار اعلام کرد: زمین لرزه ۴.۲ ریشتری که بامداد امروز شهر روداب، در جنوب غربی این شهرستان را لرزانده بود، خسارتی نداشته است.

شهر روداب، مرکز بخش ۱۴ هزار نفری به همین نام در ۴۵ کیلومتری سبزوار قرار دارد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896939

دیگر خبرها

  • مراسم نذر باران در روستای کوریجان کبودراهنگ
  • مراسم نذر باران در روستای کوریجان
  • ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد
  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار
  • برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • پایدار شدن برق ۲۸ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب