Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:49:14 GMT

مشاهدات میدانی یک خبرنگار از تحولات سوریه کتاب شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۸۵۷۶

مشاهدات میدانی یک خبرنگار از تحولات سوریه کتاب شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «نقش کُردها در تحولات سوریه» نوشته افشین غلامی به‌تازگی از سوی انتشارات پژوهشیار منتشر و راهی بازار نشر شده است.

مطالب این‌کتاب نتیجه مشاهدات میدانی و پژوهش‌های مولف در مقام پژوهشگر و روزنامه‌نگار است که تا پایان سال ۲۰۱۸ به‌عنوان خبرنگار جنگی در منطقه کردستان سوریه حضور داشته و مطالبش را در قالب ۶ فصل اصلی گردآوری و تدوین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده در فصل اول، کردستان سوریه را به‌صورت کلی معرفی کرده است. در فصل دوم هم موضوعاتی چون کردها، مساله خودگردانی و نظریه کنفدرالیسم دموکراتیک مورد بررسی قرار گرفته‌اند. تحولات منطقه خاورمیانه و آینده کردستان سوریه هم موضوع فصل سوم کتاب است که مطالبش، پیش‌تر در نشریات داخلی کشور منتشر شده‌اند.

رقابت آمریکا و روسیه و تاثیرش بر کردستان سوریه هم مقاله‌ای است که در جایگاه فصل چهارم کتاب «نقش کردها در تحولات سوریه» چاپ شده است. گزارشات میدانی نویسنده از کردستان سوریه که در نشریات و روزنامه‌های ایران منتشر شده‌اند هم مطالب پنجمین فصل کتاب را تشکیل می‌دهند. آخرین فصل کتاب هم دربرگیرنده مصاحبه‌ای با رهبران کرد سوریه است.

این‌کتاب با ۲۹۸ صفحه و قیمت ۳۵ هزار تومان توسط انتشارات پژوهشیار منتشر شده است.

کد خبر 4766647 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اقلیم کردستان عراق سوریه روسیه ایالات متحده آمریکا کتاب و کتابخوانی ترجمه هفته کتاب و کتاب خوانی ادبیات هفته کتاب ادبیات جهان بازار نشر رایزنی فرهنگی جایزه ادبی تازه های نشر گردشگری معرفی کتاب ادبیات کودک و نوجوان نقد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

موسوی‌زاده که اهل مشهد است و سابقه طولانی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارد این بار دفتر طنزی برای بزرگسال سروده است. این کتاب شامل ۳۵ شعر طنز با عناوین مختلف اجتماعی و فرهنگی است.

در بخش‌های پایانی نیز موسوی‌زاده اشعار یک بیتی و دوبیتی را قرارداده و یکی از نکات جذاب کتاب، استفاده از «صنعت تضمین» است که در اشعار، از مصرع و ابیات شاعران بزرگ وام گرفته شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«گرچه میدانم نمی‌آیی، ولی هر دم ز شوق»
میزنم تق تق به در، در را خودم وا میکنم

«دیزی در پنت هاوس» به همت دفتر طنز حوزه هنری با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه در کتابفروشی‌ها عرضه شده است.

دیگر خبرها

  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • سفر در فضا و زمان؛ میراث ماندگار هابل
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد