Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@20:24:08 GMT

مایک تایسون کشتی ایران؛ تماشایی و درنده!

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۸۸۳۸

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن یزدانی که ۷ هفته قبل با نمایشی تحسین برانگیز در مسابقات جهانی کشتی ۲۰۱۹ قزاقستان به مدال طلا دست پیدا کرد، قبل از سفر به نورسلطان برای حضور در لیگ برتر کشتی با تیم تا ثبت جهانی توس قرارداد امضا کرده بود.

بعد از گذشت چند هفته از لیگ برتر که در غیاب حسن یزدانی برگزار می‌شد، بالاخره دیروز در سالن شهید بهشتی مشهد نابغه جویباری توانست در حالی که هزاران نفر در سالن و شاید میلیون‌ها نفر از تلویزیون انتظار تماشای کشتی او را می‌کشیدند، در مبارزه با مرصاد مرغزاری از تیم رعدستارگان ساری در کمتر از ۳ دقیقه با نتیجه ۱۰-۰ به پیروزی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن یزدانی که قطعا در اوج آمادگی قرار ندارد، خوب می‌داند که هر مسابقه‌ای در لیگ برتر کشتی برای او یک ریسک بزرگ محسوب می‌شود. اینکه کشتی گیران جوان و جویای نام برابر قهرمان بزرگ دنیا قرار می‌گیرند، انگیزه دو چندانی به آن‌ها می‌دهد و کار برای یل جویبار سخت می‌شود.

این پایان کار نبود و صبح امروز بار دیگر حسن یزدانی در مسابقه حساس تیمش مقابل دانشگاه آزاد روی تشک رفت. این بار در وزن ۹۲ کیلوگرم! یعنی یک وزن بالاتر از وزن تخصصی خودش و با حریفی که از او وزن بیشتری داشت. حسین شهبازی که همین چند روز قبل در مسابقات امید‌های جهان صاحب مدال برنز شده بود، انگیزه زیادی داشت تا نمایش خوبی برابر حسن یزدانی داشته باشد.

فرم دفاعی کشتی شهبازی کاملا برای بینندگان و تماشاگران آزاردهنده بود، اما او می‌خواست هر طور شده کشتی را ۱۰ بر صفر نبازد و برخلاف حریف دیروز یزدانی در ۳ دقیقه اول کارش به پایان نرسد.

۵ امتیاز در شرایطی به یزدانی در ۳ دقیقه اول رسید که شهبازی کاملا دفاع می‌کرد و با بیرون رفتن از تشک، یکی یکی امتیازات از سوی داوران به یزدانی داده شد.

یزدانی که به نظر می‌رسید از سبک کشتی حریف کاملا کلافه شده، در ۳ دقیقه دوم با انگیزه و قدرت بیشتری روی تشک رفت. برای او و تیمش اهمیت زیادی داشت که امتیازی به حریف ندهد. این بار داستان متفاوت بود و یل جویبار ۲ بار حریف خود را خاک کرد و یک امتیاز هم با بیرون بردن او از تشک گرفت تا باز هم در کمتر از ۶ دقیقه برنده مبارزه باشد.

همین پیروزی حسن یزدانی در وزن ۹۲ کیلوگرم بود که کلیدی برابی برتری تیم تا ثبت جهانی توس در این مسابقه حساس شد.

یزدانی که با نگاه درآمدزایی در لیگ برتر شرکت کرده و به همین خاطر نتوانسته استراحت چندانی بعد از مسابقات جهانی و اردو‌های طولانی مدت داشته باشد، یکی از عوامل اصلی موفقیت تیمش در این ۲ کشتی به میزبانی مشهد بود؛ اتفاقی که به محبوبیت او در مشهد افزود و باعث شد تماشاگران مشهدی یک‌صدا او را تشویق کنند.

با تماشای نمایش‌های خیره‌کننده‌ی یزدانی ناخودآگاه به یاد مایک تایسون می‌افتیم؛ بوکسور افسانه‌ای که در دوره اوج خود همه رقبایش را زیر یک دقیقه ناک اوت می‌کرد. حالا به پایان رساندن ۶ دقیقه کشتی با حسن یزدانی برای هر کشتی‌گیری نه تنها در ایران بلکه در دنیا به یک آرزو تبدیل شده است.

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی حسن یزدانی کشتی گیر تیم ملی لیگ برتر کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد

در حالی که گفته شده بود حسن یزدانی از اول اردیبهشت تمرین کشتی را آغاز خواهد کرد، بازگشت او به تشک نیز مثل حضورش در اردوی تیم ملی به تعویق افتاد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اگر کامران قاسم‌پور همچنان قصد داشته باشد کارش در چرخه انتخابی تیم ملی را در وزن 86 کیلوگرم دنبال کند، به نظر می‌رسد او همراه با حسن یزدانی که بعد از جراحی کتف هنوز روی تشک برنگشته و احتمالا هادی وفایی‌پور به تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان اعزام خواهند شد.

این پیکارها 17 تا 20 خرداد در بوداپست برگزار می‌شود و دومین و آخرین مسابقه رنکینگ‌دارِ سال المپیک است که با دو کیلوگرم ارفاق وزنی برگزار می‌شود.

گره انتخاب ملی‌پوش 86 کیلوگرم احتمالا در همین مسابقه باز خواهد شد، پیش از این رحمان عموزاد در 65 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو، امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم به عنوان ملی‌پوش المپیکی انتخاب شده‌اند و تکلیف ملی‌پوش 57 کیلوگرم منوط به کسب سهمیه المپیک آخر است که دهه سوم اردیبهشت ماه در استانبول به انجام خواهد رسید و اگر علیرضا سرلک در ترکیه سهمیه المپیک را بگیرد، طبق روالی که درمورد سایر نفرات اعزامی به گزینشی‌ها وجود داشت، خودش به المپیک خواهد رفت و اگر هم سهمیه نگیرد که دیگر پرونده این وزن برای المپیک بسته خواهد شد.

چرا یزدانی به اردوی تیم ملی نیامد؟/ در انتظار دیدار با دبیر

بنابراین حالا همه چیز منوط به بازگشت حسن یزدانی روی تشک است و اینطور که پیداست باوجودی که عنوان شده بود از اول اردیبهشت تمرین کشتی را آغاز خواهد کرد، این اتفاق حالا به پانزدهم اردیبهشت منوط شده است و با این حساب او تنها یک ماه فرصت برای انجام تمرین کشتی پیش از اعزام به بوداپست خواهد داشت.

چیزی که تا امروز قطعی به نظر می‌رسد، باتوجه به جراحی کتف یزدانی و وضعیت نامشخص او در بازگشت به تشک، این کشتی‌گیر بدون شرکت در مسابقه، راهی المپیک نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بازگشت حسن یزدانی به روی تشک کشتی
  • فوری | بازگشت حسن یزدانی به روی تشک کشتی + ویدئو
  • ویدیو/ بازگشت حسن یزدانی به تشک کشتی
  • بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد
  • «لولوی» حسن یزدانی پیدا شد!
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • برزگر: مردم در المپیک از کشتی مدال می‌خواهند/ به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • واکنش متفاوت حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • تئو هرناندز و مایک منیان برای میلان غیرقابل فروش نیستند
  • شکست دیوید تیلور به نفع حسن یزدانی نیست!