Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@19:15:15 GMT

بیعت داعشیان سوریه با جانشین بغدادی

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۹۰۴۰

بیعت داعشیان سوریه با جانشین بغدادی

جنگجویان داعش در سوریه با رهبر جدید این گروه تروریستی یعنی "ابو ابراهیم الهاشمی القرشی" بیعت کردند.

خبرگزاری اعماق وابسته به داعش اعلام کرد، بعد از کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده سابق داعش در ماه اکتبر تروریست‌های داعش در سوریه با "ابو ابراهیم الهاشمی القرشی"، سرکرده جدید داعش بیعت کردند.

خبرگزاری اعماق به بیعت تروریست‌های این گروه موسوم به "ولایت حمص" و "ولایت حوران" در جنوب سوریه با الهاشمی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا مرگ بغدادی را در عملیات هلی برن در منطقه باریشا در حومه ادلب در شمال غرب سوریه در ۲۶ اکتبر گذشته با کمک عراق، ترکیه و گروه‌های داخلی اعلام کرده بود.

داعش پیش از این با تایید خبر مرگ بغدادی، الهاشمی القرشی را به عنوان سرکرده جدید خود منصوب کرد.

براساس گزارش خبرگزاری اعماق،‌ از زمان انتصاب رهبر جدید، داعش به عملیات خود در سراسر مناطق حضورش در سوریه در کنار بیعت‌های جدید با الهاشمی در سوریه، عراق و کشورهای عربی و آفریقایی ادامه داده است.

داعش آماری نیز از حملاتش ارائه کرده و مدعش شده ۳۷ عملیات را در هفته گذشته در سوریه انجام داده که منجر به کشته و زخمی شدن ۵۹ نیروی نظامی سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه در مناطق شرق و غرب فرات شده است.

طبق نوشته روزنامه النبأ وابسته به داعش، این تشکیلات تروریستی همچنین مدعی انجام دو عملیات در استان درعا در جنوب سوریه شده است.

داعش در عملیات خود بر گروهک‌های زیرزمینی مستقر در کانون‌هایی صحرایی در دو طرف رود فرات در سوریه و نیز ظهور مجدد آن در حومه غربی درعا تکیه دارد.

داعش طی دو سال گذشته بر مناطق متفرقه‌ای در بادیه سوریه از حومه حمص تا دیرالزور در سایه تداوم عملیات نظامی علیه نظامیان سوریه،‌ روسیه، آمریکا و نیروهای کرد در دو طرف رود فرات متمرکز بوده است./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/ناکامی داعش در حمله به زائران اربعین

  12:05 :: 1398/7/23

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد این افراد نیمه شب گذشته در یک عملیات ضربتی همزمان در ۳۰ استان دستگیر شده اند.
به گفته یرلی کایا این افراد مرتبط با گروهک تروریستی داعش بودند و برای این گروهک کمک‌های مالی جمع آوری می‌کردند.
بنا بر این اطلاعیه در ۱۰ ماه گذشته در هزار و ۳۲۹ عملیات صورت گرفته علیه گروهک تروریستی داعش، دو هزار و ۹۱۹ مظنون داعشی بازداشت، ۶۹۲ بازداشتی زندانی و ۵۳۱ بازداشتی نیز با حکم کنترل قضایی آزاد و تحقیقات قضایی در مورد ۱۸۷ مظنون نیز ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • لحظات عملیات کماندویی دستگیری 147 مظنون داعش
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟