Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@00:59:44 GMT

رتبه بندی فرهنگیان هر چهار سال تغییر می کند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۹۱۶۸

رتبه بندی فرهنگیان هر چهار سال تغییر می کند

حاجی میرزایی گفت: فرهنگیان در پنج رتبه متناسب با مدرک، سابقه و صلاحیت حرفه ای و تخصصی رتبه‌بندی می‌شوند و هر چهار سال یکبار رتبه ها با کسب صلاحیت‌ها و دوره های آموزشی و مدرک تحصیلی تغییر می‌کند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، «محسن حاجی‌میرزایی» در حاشیه آیین افتاحییه کشوری ششمین دوره المپیاد درون مدرسه‌ای و در جمع خبرنگاران درباره تمهید آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم گفت: از روزی که مسئولیت گرفتم با کمبود معلم مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با تاخیر در بازنشستگی برخی همکاران و بکارگیری از آنها،  استفاده از نیروهای حق التدریس و مربيان پیش دبستانی کمبود معلم را جبران کردیم.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید برای سال تحصیلی آینده نیاز معلم را به نحوی مناسب رفع کنیم. گزارشی از این وضعیت به هیئت دولت دادم و گروهی متشکل از سازمان امور اداری و  استخدامی، سازمان برنامه و آموزش و پرورش ماموریت پیدا کردند تا ارزیابی دقیقی از نیروی مورد نیاز داشته باشیم،  کیفیت و توزیع آن را بررسی کنند و با توجه به روند فزاینده برای تامین معلم برنامه ریزی شود.

 

حاجی میرزایی با بیان اینکه برنامه ویژه‌ای برای معلم تربیت بدنی نداریم گفت: سعی داریم با وضعیت موجود آموزش معلمان شرایط بهتری را فراهم کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: این طرح حتما امسال اجرا می شود. البته آیین نامه ای دارد از زمانی که ماموریت گرفتم در سه جلسه کمیسیون اجتماعی دولت بررسی و نهایی شده  است که در دولت مطرح شود که امیدوارم تا یکی دو هفته آینده در دستور کار دولت قرار گرفته و اجرایی شود.

رتبه بندی از امسال اجرا می شود

حاجی‌میرزایی افزود: اعمال افزایش رتبه بندی از اول مهر ۹۸ است و تمام همکارانی که از اول مهر با ما همکاری کردند مشمول طرح می شوند.  همکاران در  پنج رتبه متناسب با مدرک،  سابقه و صلاحیت حرفه ای و تخصصی رتبه‌بندی می‌شوند و هر چهار سال یکبار رتبه ها با کسب صلاحیت‌ها و دوره های آموزشی و مدرک تحصیلی تغییر می‌کند.

 

مطالبات سال 98 را هم در تلاشیم که انجام شود

 

وی  درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان نیز بیان کرد: مطالبات تا پایان سال ۹۷را صفر کردیم و مطالبات ۹۸ باقی مانده است، تلاش می کنیم صفر شود، بخش عمده مطالبات مربوط به پایان خدمت بازنشستگان است، بخشی از اضافه کار و حق ماموریت کارکنان اداری و حق التدریس آموزشیاران  بافی مانده بود که تسویه شد. برای پاداش پایان خدمت کمتر از پنج هزار میلیارد تومان است و طی دو ماه اخیر تزریق شد، برای رتبه بندی هم ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که برای ۶ ماه دوم سال کافی است برای سال  آینده هم در بودجه برای تمام سال اعتبار در نظر گرفتیم.

پاداش بازنشستگان پایان 97 پرداخت شد. مقداری از اضافه کار و حق ماموریت برخی کارکنان اداری و حق التدریس آموزشیاران باقی مانده بود که تا پایان 97 تسویه شد و مطالبات سال 98 را هم در تلاشیم که انجام شود.

 

وی ادامه داد: برای پاداش و... کمتر از 5 هزار میلیارد تومان در طول این دو ماه پول به آموزش و پرورش تزریق و بین بازنشستگان و شاغلین توزیع شده و امیدواریم همین مقدار را هم که در سال 98 نیاز داریم بتدریج تامین شود.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رتبه بندی هم ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دیده شده، طبق ارزیابی همکارانم برای شش ماهه دوم سال 98 کافی است و برای کل سال آینده هم در بودجه 99 دیده می شود.

نگویید تنبیه بدنی زیاد شده است

وی درباره تنبیه بدنی دانش آموزان نیز بیان کرد:  درخواست می کنم نگویبد که تنبیه بدنی زیاد شده است. ما حدود 110 هزار مدرسه و 950 هزار کلاس درس در کشور داریم. ممکن است تک و توک در برخی مدارس همکاران ما نتوانند هیجانات خود را کنترل کنند. ما به سرعت عکس العمل نشان می دهیم و امید است به صفر برسد.

 

وی درباره ماجرای تنبیه بدنی و شلاق به بدن یک دانش آموز گفت: بنده هم در شبکه های اجتماعی دیدم و به مدیر کل استان تاکید کردم که موضوع را بررسی کند. در اینگونه موارد معلم خاطی به هیئت تخلفات معرفی می شود و ممکن است برای مدتی و یا همیشه اجازه تدریس پیدا نکند. مجازات های مختلفی پیش بینی شده است. درخواست میکنم قدردان زحمات معلمین عزیز باشیم که درس عشق و فداکاری می آموزند و منزلت آنها به علت برخی خطاهای همکاران تحت الشعاع قرار نگیرد

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی مسجد یوم الله ۱۳ آبان نماز جمعه مجلس روز 13 آبان ظهور امام زمان عج حاجی میرزایی رتبه بندی فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان

 وزیر آموزش و پرورش گفت: در مهر ۱۴۰۳ دانشگاه فرهنگیان از میان قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش ایسنا؛ رضا مراد صحرایی امروز در شصت و یکمین کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور گفت: جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شد، افزود: باید تعامل و تعارف به معنای شناخت میان دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش