Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-28@15:59:01 GMT

با خلق منفی در افسردگی مبارزه کنید

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۰۸۹۷

حدود ۲۰ درصد انسان‌ها، زمانی از زندگی خود به حدی افسرده می‌شوند که نیاز به درمان پیدا می‌کنند.

ما، در محیط خود، به‌صورت مداوم در معرض محرک‌های مختلف هستیم که گیرنده‌های حسی را تحریک می‌کنند.
انسان‌ها در شناخت و استنباط، همیشه به‌درستی عمل نکرده و با «خطاهای شناختی» روبرو می‌شود. 
همه ما کمابیش با این خطاها سر و کار داریم، اما وقتی تعداد و تکرار آنها زیاد می‌شود، افراد با عادت‌های اشتباه به تجزیه و تحلیل اطلاعات می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متخصصان برای اصلاح خطاهای شناختی، از روش «بازسازی شناختی» استفاده می‌کنند.
در درمان شناختی افسردگی، گام اول شناسایی «افکار منفی» است. این افکار، احساس ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند و بدون اینکه فرد بخواهد وارد ذهن می‌شود.
وجود احساس منفی، نشان‌دهنده حضور افکار منفی است. برای غلبه بر این افکار، کوشش می‌کنیم پس از شناسایی و ارزیابی، راه‌هایی برای جایگزین کردن با افکار منطقی پیدا کنیم و سپس در موقعیت‌های مشابه، بکار بریم. تاثیر افسردگی بر افکار و باورهای انسان
* اعتقاد به اینکه یک فرد "شکست خورده" است و هیچ موفقیتی در زندگی نداشته است.
* برای هر اتفاق بدی، خود را "سرزنش" می‌کند.
* "ناامید" بوده و معتقد است آینده تاریک است و هیچ تغییر مثبتی اتفاق نخواهد افتاد.
* احساس "درماندگی" دارد و فکر می‌کند هیچکس نمی‌تواند به او کمک کند و خودش نیز کاری از دستش بر نمی‌آید.
* اعتقاد به اینکه موجود بی‌ارزشی" است و به هیچ دردی نمی‌خورد.
درمان دارویی افسردگی:
همگام با درمان‌های "شناختی رفتاری"، "درمان دارویی" از طریق تاثیر بر نوروترانسمیترهای مغزی، سبب درمان افسردگی می‌شود.
دسته داروهای مختلفی وجود دارند که انتخاب آنها با توجه به شرایط هر بیمار، در نظر گرفته می‌شود. ماهیت اختلال افسردگی، اغلب عودکننده است و درمان دارویی و رفتار درمانی شناختی، علاوه بر درمان، عود را به تاخیر می‌اندازد.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000G7m برچسب ها: افسردگی ، بیماری ، خلق منفی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: افسردگی بیماری خلق منفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۰۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر جنگ شناختی مهم‌ترین درس امام حسن (ع) برای امروز ما

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ زندگی امام حسن مجتبی علیه‌السلام برای ما درس‌های متعدد و فراوانی دارد، درس استقامت و صبر، درس بصیرت، درس اخلاق و حسن خلق و درس‌های متعدد دیگر از جمله اموری است که می‌تواند برای امروز ما بسیار نقش‌آفرین باشد.

اما به نظر می‌رسد برخی از درس‌های زندگی آن امام بزرگوار برای امروز ما از اهمیت بیشتری برخوردار باشد و یکی از مهم‌ترین درس‌های تاریخ امام حسن علیه‌السلام این است که باوجود اینکه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم پیوسته تأکید کرده بودند که امام حسن و امام حسین علیهم‌السلام چه قیام کنند و چه قعود، امام هستند و با این بیان رفتار امام حسن علیه‌السلام را صددرصد تأیید کرده بودند، اما متأسفانه در اثر شایعات و توطئه‌ها و طراحی‌های حاکمان غاصب و ظالم و جهل و خیانت عده‌ای دیگر، نسبت‌هایی به امام حسن علیه‌السلام داده می‌شد که با عظمت شأن امامت سنخیتی نداشت و انسان‌های ساده‌لوحی وجود داشتند که این حرف‌ها را باور می‌کردند.

این خطری است که امروز هم ما را تهدید می‌کند. وقتی امام معصومی که عصمت و عظمت او در دنیا و آخرت مورد تصریح پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم و تأکید امیرالمومنین و حضرت زهرا قرار گرفته، اینگونه مورد هجوم ناجوانمردانه شایعات قرار می‌گیرد تکلیف دیگران روشن است.

امروز ما در یک جنگ شناختی قرار داریم که براساس آن مسلم‌ترین اصول انقلاب ما که برآمده از مبانی مستحکم اسلامی است مورد تهدید و دست‌اندازی عده‌ای هتاک قرار گرفته و وظیفه انسان‌های اهل شناخت و حکیم این است که سایرین را نسبت به این توطئه هشیار کنند و اجازه ندهند کسانی مزدور و قلم به دست، مسلمات اسلام و انقلاب را مخدوش و ذهن پاک جوانان این آب و خاک را از واقعیات دور کنند و خدای نکرده انقلابی که در اثر خون صد‌ها هزار شهید به این رشد و عظمت رسیده، دوباره به انواع تفکر‌های جعلی مبتلا گرداند. امید است اندیشمندان دلسوز و دغدغه‌مند امروز آنچه وظیفه آنها در قبال مردم هست را بشناسند و انجام دهند.

مجتبی جعفری مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها با افکار عمومی در ماجرای غزه چطور رفتار کردند؟
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سال ها بعد دچار افسردگی می شوند
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سالها بعد دچار افسردگی می شوند
  • اعتراف تکان‌دهنده ریچارلیسون: به خودکشی فکر می‌کردم!
  • آماده سازی پیوست فرهنگی شعار سال
  • نسبت به عادی‌انگاری و روزمره‌گی جنایات صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی هشدار می دهیم
  • خطر جنگ شناختی مهم‌ترین درس امام حسن(ع) برای امروز ما
  • خطر جنگ شناختی مهم‌ترین درس امام حسن (ع) برای امروز ما
  • شعر خوب باید در معرض استفاده افکار عمومی دنیا قرار بگیرد
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد