Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود محمودزاده در تشریح جزئیات آغاز ثبت‌نام متقاضیان مسکن در طرح اقدام ملی پرداخت.

وی با بیان این‌که در طرح اقدام ملی، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های کشور هدفگذاری شده است، گفت: در این طرح، شرایط متقاضیان باید ۴ شرط فاقد مالکیت از اول تیرماه ۸۴، عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب، تاهل و سابقه ۴ سال اقامت در شهر مذکور را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سه شیوه کلی برای تامین زمین در این طرح پیش‌بینی شده است؛ در شهر‌های کوچک که مشکل کمتری در تامین زمین وجود دارد برنامه واگذاری ۹۹ ساله زمین اجرا می‌شود. شیوه دوم مشارکت است که بخش کمی را شامل می‌شود.

وی با بیان این‌که قیمت ساخت به صورت قیمت‌تمام شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد، افزود: در بخش زمین تدبیری اندیشیده شد برای علاقمند به مالکیت زیمن، ۲ سال تنفس در نظر گرفته شده و مابقی قیمت زمین به صورت اقساطی پرداخت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ثبت‌نام کنندگان در صندوق پس انداز یکم می‌توانند در ساخت مسکن از این وام استفاده کنند، گفت: وام دوم، وام بافت فرسوده است که در قالب آن بخشی از منابع از صندوق توسعه و منابع داخلی بانک به رقم ۱۰۰ میلیون تومان است. وام ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی نیز از محل منابع بانک‌های عامل به متقاضیان با سود ۱۸ درصد و فروش اقساطی ۱۲ ساله پرداخت خواهد شد.

محمودزاده با اعلام این‌که امروز سامانه https://tem.mrud.ir بازگشایی می‌شود و سه روز فرصت مطالعه و جمع‌آوری مدارک را داریم، اظهار کرد: همه مراحل ثبت‌نام از طریق سامانه صورت می‌گیرد و در مرحله آخر واجدان شرایط برای تطبیق مدارک به ادارات کل راه و شهرسازی مراجعه کنند.

وی از آغاز ثبت نام در استان‌های سیستان و بلوچستان، قم و خراسان‌های شمالی و جنوبی طی امروز خبر داد و گفت: سه روز بعد ثبت‌نام استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و کردستان آغاز می‌شود و سه روز بعد از این مرحله ثبت‌نام در استان‌های چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد آغاز خواهد شد.

وی درباره آورده متقاضیان در طرح ملی مسکن، گفت: در مرحله اول ۳۰ درصد قیمت تمام شده باید پرداخت شود که عدد فیکسی نیست که بتوانم آنرا اعلام کنیم. قیمت واحد مسکونی بسته به شرایط ثبت‌نام دارد.

معاون مسکن و ساختمان اظهار کرد: آورده متقاضیان متفاوت بوده و بسته به طبقه، زمین، شهر‌ها و... است.

حذف انبوه‌سازان از طرح ملی مسکن

محمودزاده با اشاره به این‌که قیمت تمام شده واحد‌های مسکونی طرح ملی ۱.۶ تا ۲.۵ میلیون تومان و به طور متوسط ۲ میلیون تومان است در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص ایراد انبوه‌سازان به قرارداد‌های مشارکتی، تصریح کرد: ایراد انبوه‌سازان در خصوص قرارداد‌های مشارکتی بود.

وی با یادآوری این‌که مردادماه امسال فراخوان عمومی برای ۲۳ هزار پروژه مشارکتی داده شد، بیان کرد:در قرارداد‌های مشارکتی طرح ملی مسکن سازنده طرف دولت ۳۰ درصد از واحد‌ها به صورت فریز شده باقی می‌ماند تا اگر سازنده نتواند به تعهد خود عمل کنند دولت از این محل تعهدات مردم را بدهد. یکی از موارد اعتراض انبوه‌سازان همین مورد بود که به ۱۰ درصد کاهش یافت. همچنین ۵ درصد ضمانت در کل قرارداد در نظر گرفته شده بود که این ضمانت روی آورده انبوه‌سازان تغییر کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که در کشور قانونی برای مشارکت وجود ندارد ما از قرارداد‌ها مناقصات استفاده کرده‌ایم که انبوه‌سازان به آن ایراد گرفتند.

وی افزود: با توجه به این‌که انبوه سازان از طرح ملی مسکن استقبال نکردند، برای ساخت حدود ۲۳ هزار واحد مشارکتی قرارداد‌هایی با شرکت‌های دیگر منعقد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تاکید کرد: کف و سقف قیمت واحد‌های مسکن طرح اقدام ملی مشخص نیست.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی طرح ملی مسکن ثبت نام مسکن ملی شرایط ثبت نام مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت سکه در بازار تهران

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) بازار طلای تهران و بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با یک میلیون و ۴۰۷ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، به قیمت ۲۶ میلیون تومان داد و ستد شد.

همچنین ربع سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۱۶ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۲۰۰ تومان داد و ستد شد.

امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران با ۶۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۲۲ هزار تومان قیمت خورد.

 

دیگر خبرها

  • سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • نوسان سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • افزایش ۱۵۱ میلیون تومانی قیمت پژوپارس در فروردین ماه
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان با آورده ۱۵ میلیون تومانی
  • رنگ‌باختگی انبوه مرجان‌های دریایی در سراسر جهان + فیلم
  • (ویدئو) رنگ‌باختگی انبوه مرجان‌های دریایی در سراسر جهان
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران