Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طی هفته‌های اخیر قیمت اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن با نوسانات زیادی همراه نبوده برخی از این اوراق بالاتر از ۴۰ هزار تومان و برخی کمتر از ۴۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. به عنوان نمونه قیمت پایانی اوراق مرداد، شهریور، مهر، آبان و آذر، دی، بهمن و اسفند ماه ۱۳۹۷ بیش از ۴۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اوراق فروردین ۱۳۹۸ نیز بیش از ۴۰ هزار تومان معامله می‌شود. در عین حال قیمت اوراق اردیبهشت خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهر ماه ۱۳۹۸ کمتر از ۳۹ هزار تومان است.

برخی از اوراق‌هایی که تا سررسیدشان مهلت زیادی نمانده نیز با قمیت‌های پایین‌تر داد و ستد می‌شود، اما به دلیل پراکندگی قیمت اوراق، هزینه وام مسکن با متوسط قیمت ۴۰ هزار تومان محاسبه شده است.

۹.۶ میلیون هزینه دریافت وام ۱۲۰ میلیونی مسکن برای زوج‌ها

با توجه به این‌که زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، هزینه این تعداد اوراق برای آنها هشت میلیون تومان می‌شود. به این مبلغ با احتساب ۲۰ میلیون تومان وام جعاله که بابت خرید آن باید ۴۰ برگ تسه خریداری شود، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اضافه می‌شود. در نتیجه در مجموع باید برای دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه شود.

همچنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیش‌تر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار خریداری کنند. با این حساب باید حدود شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای خرید اوراق وام جعاله، در مجموع برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید هشت میلیون تومان پرداخت کنند.

علاوه بر این، زوج‌های ساکن در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن، ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند که باید چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بابت خرید اوراق بپردازند. هم‌چنین برای دریافت ۲۰ میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله نیز باید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنند که در مجموع برای وام ۸۰ میلیون تومانی، حدود شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از سوی زوجین باید پرداخت شود.

۶.۴ میلیون هزینه دریافت وام ۸۰ میلیونی مسکن برای مجردها

مجردهای تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و مجردهایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت غیر زوج‌های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

با این حساب مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ چهار میلیون تومان و افراد گروه سوم مبلغ سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

البته درصورت تمایل برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دیگر هم بپردازند. یعنی مجردهای تهرانی می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام مسکن و جعاله بگیرند که برای خرید اوراق آن باید شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بپردازند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن وام مسکن خرید مسکن اوراق تسهیلات مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

باهدف رونق صنایع دانش‌بنیان و کمک به تولید و اشتغال‌زایی و توسعه اقتصاد کشور، اولین اوراق صکوک نوآوری برای اولین بار در تاریخ سیستم بانکی به همت بانک پارسیان و همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری صادر شد. - اخبار بازار -

بر اساس اطلاعیه پذیره‌نویسی اوراق صکوک مرابحه شرکت دانش‌بنیان آلومینیوم پارس اکسید کسرا (سهامی خاص) با نماد "صکسرا 612 " در تاریخ 15 اسفندماه 1402 توسط سازمان بورس اوراق بهادار تهران، اولین اوراق نوآوری صکوک برای این شرکت توسط بانک پارسیان صادر و در فهرست نرخ‌های بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران درج شد.


انتشار صکوک نوآوری را می‌توان روشی جدید برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بازار سرمایه عنوان کرد. در این زمینه بانک پارسیان با پذیرش رکن ضامن، فرآیند انتشار اوراق بدهی برای بنگاه‌های اقتصادی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل می‌کند تا بتواند به رونق تولید و تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی کمک کند .


گفتنی است؛ پیش‌ازاین تفاهم‌نامه همکاری بانک پارسیان و صندوق نو‌آوری و شکوفایی ریاست جمهوری به‌منظور تسهیل ضمانت شرکت‌های دانش‌بنیان در انتشار صکوک نوآوری در بازار سرمایه عصر دوشنبه 12 تیرماه سال جاری به امضای کورش پرویزیان و محمدصادق خیاطیان رسید.
موضوع این تفاهم‌نامه، برقراری و توسعه تعاملات طرفین در زمینه تسهیل ضمانت شرکت‌های دانش‌بنیان در انتشار اوراق صکوک نوآوری و کمک به تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بازار سرمایه بوده است.


در نشست انعقاد تفاهم‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک پارسیان باهدف تسهیل ضمانت شرکت‌های دانش‌بنیان در انتشار صکوک نوآوری در بازار سرمایه، تخصیص 10،000 میلیاردریال تسهیلات توسط بانک پارسیان به شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان خط جدید اعتباری (علاوه بر سایر خطوط ویژه فعال) در جهت تحقق شعار سال در دستور کار بانک پارسیان قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • پروین: هرکس دلش با پرسپولیس نیست خداحافظ!
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳
  • ساختمان تاریخی بورس اوراق بهادار دانمارک طعمه حریق شد
  • موجرانی که اجاره زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند
  • موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند
  • اولین خبر رسمی در مورد جانشین خمس
  • عطوان: ژنرال‌ها و مقامات عربی از ایران یاد بگیرند + فیلم
  • بازگشت دامنه نوسان بورس به حالت عادی از چهارشنبه
  • گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • دامنه گواهی سکه و شمش طلا چند در صد شد؟