Web Analytics Made Easy - Statcounter

"محمود واعظی" روز شنبه در نشست با فن‌آوران و مدیران شرکت‌های دانش بنیان و نوآفرین استان یزد افزود:اگر فن‌آوری‌های نوین وارد عرصه اقتصاد کشور نشود به سرعت عقب می‌افتیم و مجبوریم با هزینه بالا و بهره‌وری اندک به مردم خدمات‌رسانی کنیم.

وی اظهار داشت: اگر قرار است در بازارهای مختلف، کالاهای ایرانی قابل رقابت باشد چاره‌ای جز این نیست که به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی اگر دولت روحانی این همه فشارها را تحمل کرد برای این بود که فضای مجازی را گسترش دهد، نه اینکه فقط فیلم ببینند بلکه اساس آن چیزی بود که در سال ۹۲ در وزارت ارتباطات برای توسعه اقتصاد دانش بنیان بود چون اعتقاد داشتیم آی سی تی پیش‌ران توسعه کشور است.

واعظی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه‌های ما باید از دانشگاه های آموزش محور یا تئوری محور به دانشگاه های مهارت محور تبدیل شوند و با مرور زمان دانشگاه می تواند با فضای فناوری های نوین به مرکز تولید و خلق ثروت تبدیل شوند.

وی افزود: دانشگاه‌هایی که با کارهای فنی و صنعت مرتبط هستند در بسیاری از کشورهای دنیا به خودکفایی رسیده‌اند از این رو دانشگاه های ما حتما باید به این سمت حرکت کنند به گونه ای که هر صنعت و هر بخش و حتی ما سیاسیون وقتی با یک مشکل و معضلی مواجه می شویم برای رفع آن به سراغ دانشگاهها برویم.

واعظی در مورد قانون شرکت های دانش‌بنیان نیز با بیان اینکه این قانون مدتها تصویب شده و خاک می خورد تصریح کرد: این قانون در دولت آقای روحانی، احیا و به بهترین نحو از آن استفاده شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: در دنیای امروز در هیچ حوزه ای نمی توانیم رقابت کنیم و اگر فناوری های نوین را وارد این بخش ها نکنیم به سرعت عقب می افتیم در حالیکه با هزینه بالا و راندمان کم می توانیم به مردم سرویس بدهیم.

واعظی در مورد سیستم بروکراسی هم گفت: ما از این سیستم رنج می بریم اما وقتی می خواهیم آن را اجرا کنیم، گیر لشگری می‌افتیم که ۴۰ تا ۵۰ سال همین رویه را اجرا می کرده است و به همین دلیل دولت الکترونیک یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید بوده است؛ دولت الکترونیک هم یعنی شفافیت بدون تبعیض و جلوگیری از رشوه و صرفه جویی.

وی یادآور شد: رییس جمهور برای پیاده‌سازی دولت الکترونیک، دستور آماده شدن زیر ساخت‌ها را داد تا هر کس در وزارتخانه خودش از آن استفاده کند اما نباید ارتباط ارباب رجوع با آدم های پشت میزنشین قطع شود؛ آنهایی که مخالف دولت الکترونیک هستند تصور می کنند بیکار می شوند در حالیکه اینطور نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: ما نباید خسته و ناامید شویم، اگر راهمان درست و هدفمان مقدس است بدانیم که همه با هم کمک می کنیم و به اهداف تعیین شده می رسیم.

واعظی تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که هیچ چاره ای جز حمایت از این بخش نداریم و حتی اگر تحریم هم نداشتیم باید به نیروهای نخبه و کارآفرین و دانش بنیان اعتماد می کردیم زیرا برای موفقیت کشور و آبادانی آن راهی جز رسیدن به فناوری های روز نیست.

وی اضافه کرد: علاوه بر این اعتقاد، الزام بر این است که اکنون که تحریم هستیم و خیلی راهها بر ما بسته است باید با سرعت، میان‌بر بزنیم و آنچه نیازمندی های کشور است علاوه بر تولید داخل به بازارهای منطقه هم صادر کنیم و اگر مسوولان کشور ما کیفی باشند در جا نمی زنند و متوقف نمی‌شوند.

رییس دفتر رییس جمهور در این مراسم، از بخش های مختلف پارک علم و فن‌آوری یزد و شرکت های دانش بنیان استان یزد بازدید کرد.

برچسب‌ها یزد اسحاق جهانگیری محمود واعظی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد اسحاق جهانگیری محمود واعظی یزد اسحاق جهانگیری محمود واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای مردمی‌سازی اقتصاد یزد

استاندار یزد گفت: دانش بنیان‌ها مردمی‌ترین بخش اقتصاد مردمی هستند که از ابتدا تا پایان، اثرگذار و مفید هستند و علاوه بر ایجاد اشتغال غیر آلاینده، بهترین افراد در بهترین مدل فعالیت دارند و هر گونه حمایتی از این حوزه نیز مردمی سازی اقتصاد است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهران فاطمی استاندار یزد گفت: تولید نیاز به بازار دارد و بخش مهمی از بازار نیز در داخل کشور است، لذا حمایت از کالای ایرانی بخشی از فعالیت‌های این ستاد است.

وی ادامه داد: اقداماتی که ما انجام می‌دهیم باید منجر به پیشرفت چند برابری در شاخص‌ها شود و مردمی سازی اقتصاد نیز باید به گونه‌ای باشد که هر فردی از جامعه بتواند از ظرفیت‌های خود در تولید ارزش افزوده حقیقی کمک و هر فرد شخصیت اقتصادی خود را پیدا کند.

استاندار یزد گفت: باید برای فعالیت‌ها شاخص ارزیابی داشته باشیم و به عنوان مثال سهم بخش تعاون از اقتصاد استان و کشور، تعداد نهاد‌های مردم پایه، سهم فناوری‌های کاربر به سرمایه بر، نرخ بیکاری، سهم عوامل تولید از کل ارزش خرج شده، تناسب مشارکت مردم در بخش مولد و غیر مولد بررسی و ارزیابی شود.

فاطمی ادامه داد: دانش بنیان‌ها مردمی‌ترین بخش اقتصاد مردمی هستند که از ابتدا تا پایان، اثرگذار و مفید هستند و علاوه بر ایجاد اشتغال غیر آلاینده، بهترین افراد در بهترین مدل فعالیت دارند و هر گونه حمایتی از این حوزه نیز مردمی سازی اقتصاد است.

وی افزود: یزدی‌تر شدن و ایرانی‌تر شدن سفره یزدی‌ها و مردم باید پیگیری شود و کالایی که در یزد تولید می‌شود باید نشان یزد داشته باشد و مردم هم این کالا‌ها را بیشتر خریده و برای آن تبلیغ کنند تا علاوه بر رونق تولید در راستای جهش حرکت شود.

استاندار یزد گفت: امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در موفقیت شعار سال دارد و باید با استفاده از سرمایه‌های خرد و همچنین معرفی و حمایت بیشتر از الگو‌های موفق برای جهش تولید تلاش شود.

دیگر خبرها

  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • نقش پررنگ علم و فناوری در دیپلماسی ایران
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای مردمی‌سازی اقتصاد یزد
  • ضرورت به کارگیری هرچه بیشتر از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان