Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ عضو هیات مدیره و دبیر انجمن سرب و روی ایران در رابطه با تاثیر تعیین عوارض 25 درصدی صادرات مواد معدنی بر معادن سرب و روی گفت: عدم توانایی در پرداخت این عوارض برای انجام صادرات برخی از معادن کوچک و سرب و روی را به مرز تعطیلی کشانده است.

سیروس میانه جی با اشاره به اینکه معادن سرب و روی به دو نوع اکسیدی و سولفوره تقسیم می‌شوند، توضیح داد: در معادن اکسیدی که کربناته هستند تولیدات ما مصرف صد در صد داخلی دارد و صادرات آن صفر است اما در معادن سولفوره تولیدات ما در داخل مصرف بسیار محدودی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از تولیدات معادن سولفوره تنها کارخانه سرب و روی بافق استفاده داشته و مازاد تولیدات ما تا پیش از تعیین این عوارض صادر می‌شده اما در شرایط فعلی با عوارض 25 درصدی این صادرات مقرون به صرفه نیست و برخی از معادن تا مرز تعطیلی پیش رفته‌اند.

دبیر انجمن سرب و روی با اشاره به اینکه لغو عوارض اگرچه پس از دو ماه اتفاق می‌افتد اما همین هم می‌تواند راهگشای برخی از معادن کوچک سرب و روی باشد، عنوان کرد: از وزارتخانه و نهادهای دولتی انتظار داریم برای تصمیم‌گیری‌های اینچنین یک مشورت حداقلی با اتاق بازرگانی و تشکل‌های مرتبط با هر بخشنامه در بخش خصوصی داشته باشند.

میانه جی ادامه داد: تمام این تصمیمات در صادرات و تعیین عوارض که منجر به شرایط بحرانی در برخی معادن شده است تنها به منظور جلوگیری از صادرات سنگ آهن خام اتفاق افتاد که این خود بیانگر ناهماهنگی در بخش‌های مختلف وزارتخانه است.

وی در پایان تصریح کرد: وزارتخانه موظف است در موارد خاص اینچنینی و طبق شرایط خاص برای هر ماده معدنی تصمیم‌گیری کند و بخشنامه‌های اینچنینی در شرایطی که شعار "معدن به جای نفت" مطرح می‌شود چیزی جز ضربه به معادن و صادرات معدنی نیست.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سنگ آهن سرب مواد معدنی صادرات معدنی معادن کوچک صادرات مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدجعفر عظمائی افزود: ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدن (بهره‌برداری از معدن جدید) با میزان سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر در سال گذشته صادر شده که درمقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۳ درصدی داشته است.

وی گفت: پارسال ۲۹ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود ۱۶۲ کیلومتر مربع صادر شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳برابر در مساحت افزایش یافته که این موضوع نیز افزایش علاقه مندی برای توسعه فعالیت‌های معدنی در استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به احیا و فعال سازی ۳۰ معدن در سال ۱۴۰۲ افزود: پارسال حدود ۲.۳ همت حقوق دولتی معادن در این استان وصول شد.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود