Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@23:39:22 GMT

روسیه به پیمان منع سلاح هسته‌ای نمی‌پیوندد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۱۳۱۸

به گزارش مهر، تاس گزارش داد، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه طی اظهاراتی گفت: هدف ما ساختن جهانی عاری از تسلیحات هسته ای است اما نباید با چنین روشهای یکجانبه و کاملاً متکبرانه مانند آنچه در این سند (پیمان منع تسلیحات هسته ای) پیش بینی شده است به این هدف دست یابیم. از بین بردن کامل تسلیحات هسته ای فقط در صورت جهان شمول بودن و نیز در شرایط امنیتی برابر و غیرقابل تفکیک، از جمله برای کشورهایی که تحت قرارداد پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای هستند، امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: امیدوارم کنفرانس بررسی آینده طرفین پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای که موعد آن ماه میلادی می است، با بهترین شرایط برگزار شود.

لاوروف در پایان اشاره کرد: ما متوجه هستیم که خطرات سلاح های هسته ای که امروز با آن روبرو هستیم ، باید با رعایت دقیق این پیمان و نیز ایجاد توازن بین سه مولفه آن یعنی منع گسترش سلاح، خلع سلاح و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برطرف شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد

پیش از این، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، گفته بود که کشورش آماده میزبانی از تسلیحات هسته‌ای ناتو "برای تقویت امنیت جناح شرقی ناتو" است. با این حال، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به این اظهار نظر پاسخ داد و آن را "تحریک آمیز" توصیف کرد.

وی افزود: مقامات لهستانی جاه طلبی‌های خود را در مورد اینکه چگونه می‌خواهند به سلاح‌های هسته‌ای ایالات متحده مستقر در اروپا نزدیکتر شوند پنهان نکرده اند و برای مدت طولانی فعالانه آنها را در سیاست عمیقا خصمانه خود در قبال روسیه قرار داده اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: تسلیحات هسته‌ای آمریکا بلافاصله توجه ستاد کل نیرو‌های مسلح فدراسیون روسیه را به خود جلب می‌کند و در صورت استقرار در خاک لهستان در برنامه ریزی نظامی مورد توجه قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد ورشو دیوانه وار در حال تلاش برای جلب توجه بیشتر برنامه ریزان نظامی در ستاد کل روسیه است. تصور اینکه در صورت ظهور سلاح‌های هسته‌ای آمریکایی در خاک لهستان، تاسیسات مربوطه بلافاصله دوباره پر می‌شود، دشوار نیست. 

این دیپلمات گفت: فهرست اهداف قانونی برای تخریب در شرایط رویارویی نظامی مستقیم با ناتو پیش رو است.

پیشتر، رئیس جمهور لهستان گفت: اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته‌ای در چارچوب افزایش امنیت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما برای آن آماده‌ایم. ما متحد ناتو هستیم و تعهداتی نیز در این زمینه داریم، یعنی صرفا یک سیاست کلی را اجرا می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد