Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@15:15:58 GMT

ضعف آشکار در تجارت چین نمایان شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۱۴۳۹

ضعف آشکار در تجارت چین نمایان شد

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ اخیرا، آمار ارائه شده از میزان صادرات چین نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین کشور تجاری جهان، به میزان قابل توجهی، تحت تاثیر رکود اقتصاد جهانی، و همچنین جنگ تجاری میان این کشور و ایالات متحده قرار گرفته است.

با وجود اینکه میزان تجارت چین در سال 2018 نسبت به سال گذشته، به ترتیب 10 و 16 درصد افزایش یافت، اما باید اشاره کرد که آمار آن طی دو ماه گذشته، تنزل آشکاری را نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که افت 8.3 درصدی صادرات چین در ماه فوریه (میانگین فصلی)، در طول یک سال، بدترین نتیجه بود. به گفته بلومبرگ، همچنین، واردات این کشور نیز، به دلیل کاهش تقاضای داخلی، دچار آسیب‌های چشمگیری شده است. میزان واردات چین نسبت به 12 ماه گذشته، 10 درصد کاهش پیدا کرده است.

در پایان، شایان ذکر است، در حالی که بلاتکلیفی ناشی از جنگ تجاری چین و آمریکا، و اعمال تعرفه‌ها، به وضوح تاثیری منفی بر روی تجارت چین داشته، از سویی دیگر، به صورت کلی، کاهش میزان تقاضای جهانی و همچنین رکود اقتصاد جهانی، به ضعف تجارت چین دامن زده است.

در نمودار ارائه شده، روند واردات و صادرات چین را به صورت ماهانه، از سال گذشته تا کنون مشاهده می‌کنید؛

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد جهانی اقتصاد چین جنگ تجاری تجارت چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد

ایسنا/خراسان رضوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد.

سردار علی فدوی امروز، ۵ اردیبهشت در نشست دانشگاهیان حکیم سبزواری با موضوع بررسی ابعاد و پیامدهای عملیات وعده صادق در تالار استاد شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: با انجام عملیات وعده صادق همه دنیا به قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی پی‌بردند و در واقع ما در این عملیات با هم‌پیمانان رژیم منحوس امریکا، انگلیس و فرانسه روبرو بودیم.

 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خون شهید محمدرضا زاهدی برای جبهه حق با برکت بوده و موجب سرافکندگی و شکست جبهه باطل شد.

وی تصریح کرد: تمامی توانمندی‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه پای کار آمدند تا نگذارند عملیات وعده صادق به نتیجه رسد، اما به لطف خدا و خودباوری سربازان اسلام عظمت بزرگی برای ایران آفریده شد.

سردار فدوی با بیان اینکه در طول ۸ سال دفاع مقدس آمریکا بارها به طور مستقیم با ما مقابله می‌کرد، گفت: اتصال انقلاب اسلامی ایران به اراده خداوند که وعده پیروزی حق بر باطل را داده است باعث شد استکبار جهانی در صحنه‌های مختلف همچون صحرای طبس خوار و ذلیل شود.

وی در ادامه با اشاره به محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم غزه گفت: اکثر مردم جهان علیه این ظلم و وحشی‌گری علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش در گوشه و کنار جهان تظاهرات کرده‌اند و وعده خدا در مورد فلسطین که همان آزادی قدس شریف است، محقق می‌شود.

 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه توانمندی‌های مادی و دنیایی جبهه باطل تناسبی با جبهه حق ندارد و آنان توانایی‌های بیشتری دارند، افزود: دشمن در تقابل با جبهه حق پیروز نبوده است؛ چراکه خداوند وعده داده و ضمانت کرده که همیشه حزب خدا پیروز بوده و شکست از آن حزب شیطان است.

وی افزود: ستون پنجم دشمن علاوه بر جبهه نظامی در ابعاد دیگر جامعه همچون فرهنگی و اقتصادی حضور دارد و باید با هوشیاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و همه دلسوزان نظام نقشه شوم آن‌ها به خصوص در حوزه اقتصادی نقش بر آب شود.

در پایان این نشست نشان عالی سربداران به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در دانشگاه حکیم سبزواری اهداء شد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت