Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@02:17:40 GMT

۹۰ درصد بارش‌های استان سمنان تبخیر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۱۹۵۰

۹۰ درصد بارش‌های استان سمنان تبخیر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر بعدازظهر شنبه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان ضمن بیان اینکه سمنان ازجمله استان‌هایی که منابع آبی کمی دارد، ابراز داشت: از این اندک منابع نیز بسیار بد استفاده‌شده که می‌توان گفت به‌نوعی مدیریت مصرف در استان سمنان صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه میزان بارش‌های استان سمنان به‌طور متوسط ۱۲۰ میلی‌متر است، افزود: از این میزان ۹۰ درصد تبخیر می‌شود و چیزی که باقی می‌ماند ۱۷ الی ۱۸ میلی‌متر است که رقم ناچیزی به شمار می‌رود.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه استان فاقد آب‌های سطحی است، ابراز داشت: می‌بایست برای تأمین آب به سراغ منابع زیرزمینی رفت که همین اکنون در شرایط فعلی با کسری ۱۵۰ میلی‌متری در مخازن آب زیرزمینی استان سمنان مواجه هستیم که امکان استحصال دیگر ندارند.

آشناگر ضمن بیان اینکه ناگزیر برای تأمین آب باید به سراغ منابعی بود که بتواند مشکل آب را در بلندمدت حل کند، تصریح کرد: چشمه روزیه، سد فینسک، چشمه قطری و سد کالپوش از منابع در دسترس برای تأمین آب شرب هستند که می‌بایست موردتوجه قرار گیرند.

وی افزود: تأمین آب دریای خزر به سمنان ازجمله طرح‌هایی که به‌طور در استان سمنان جد پیگیری می‌شود لذا در این نشست اقدامات توسط دستگاه‌های مربوط تشریح شد که کارها به‌طور مطلوبی در حال پیگیری است تا اطمینان حاصل کنیم پروژه حتماً اجرایی خواهد شد

کد خبر 4767103

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان علیرضا آشناگر اقتصاد مقاومتی یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان زلزله ایلام شهرکرد گرگان پدافند غیرعامل تئاتر کودک و نوجوان خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز قزوین مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارندگی در دهسلم نهبندان با ۲۹ میلی متر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی گفت: از اواخر وقت دیشب تاکنون ایشتگاه بارندگی دهسلم نهبندان با ۲۹ میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است.

لطفی افزود: علی آباد زارعین با ۱۵ میلیمتر، خور ۱۴ میلی متر، خوسف ۱۳ میلی متر،,فریز ۱۰ میلی متر، حسین آباد ۹ میلی متر بارش را ثبت کردند.

وی گفت: ایستگاه خوسف در بین مراکز شهرستان‌ها بیشترین بارش رابا حدود ۱۳ میلی متر ثبت کرده است.

کارشناس هواشناسی افزود: همچنین  ایستگاه های بیرجند با ۸ میلی متر، نهبندان  ۵ میلی متر، اسدیه، سرایان، سربیشه و فردوس حدود یک میلی متر و قائنات کمتر از یک میلی متر بارش را ثبت کردند.

لطفی افزود: انتظار داریم تا پنج شنبه شب با ادامه فعالیت این توده هوای ناپایدار گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعد برق در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه و همچنین در ارتفاعات تشکیل مه را داشته باشیم.


دیگر خبرها

  • برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است
  • ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با ۴۳ میلی متر
  • رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد + فیلم
  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • سهم کیش از سامانه بارشی اخیر ۷۰ میلی متر باران
  • ثبت بیشترین بارندگی در دهسلم نهبندان با ۲۹ میلی متر
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • کیش با ثبت ۶۷ میلی متر بارندگی در رتبه ششم هرمزگان
  • لاوان با ۱۲۱ میلی‌متر؛ بیشترین میزان بارش باران در هرمزگان
  • چرا آب دریاچه ها در زمین فرو نمی رود؟