Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@17:26:04 GMT

ابتکار: فضای مدارس برای دختران مناسب‌سازی شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۲۱۰۷

ابتکار: فضای مدارس برای دختران مناسب‌سازی شود

معاون رییس جمهور در امور زنان و امور خانواده گفت: تلاش کردیم سهم زنان در سرانه فضاهای ورزشی کشور پیش بینی شود و هیچ نهاد و حتی بخش خصوصی نتواند سهم زنان از امکانات و سالن‌های ورزشی حذف کند.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار با تاکید بر ضرورت توجه به نشاط اجتماعی بانوان گفت: برای افزایش سهم بانوان از فضاهای ورزشی با پیگیری‌ها و مکاتباتی که با کمیسیون مجلس در خصوص آیین نامه واگذاری اماکن ورزشی صورت گرفت تلاش کردیم سهم زنان در سرانه فضاهای ورزشی کشور پیش بینی شود و هیچ نهاد و حتی بخش خصوصی نتواند سهم زنان از امکان ورزشی را حذف کند که خوشبختانه این موضوع در آیین نامه قید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین مشکل برای ورزش بانوان این است که برخی سالن‌ها و فضاهای ورزشی در دسترس همه نیست و یا استفاده از آنها هزینه زیادی بر دوش خانواده تحمیل می‌کند، در حالی که اگر بانوان یک بار ورزش در محیط های مناسب را تجربه کنند و متوجه تاثیر آن در روحیه و نشاط خود شوند طبیعتا ورزش و فعالیت بدنی را ادامه خواهند داد.

معصومه ابتکار در خصوص دغدغه‌های معاونت امور زنان در زمینه ورزش و سلامت بانوان بیان کرد: اولین قدم معاونت امور زنان، اصلاحات در آموزش و پرورش و از همان سنین ابتدایی بود، تمام تلاش خود را انجام دادیم تا مشکلی که در درس تربیت بدنی برای دختران در مدارس ابتدایی به وجود آمده بود به صورت عملی برطرف شود و دختران دانش آموز بتوانند در ساعت‌های ورزش مهارتهای حرکتی را به شکل اصولی آموزش ببینند.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر تلاش برای اجرای طرح مناسب سازی مدارس دخترانه است که در این راستا از تمامی خیرین، سازمان نوسازی مدارس، شهرداری‌ها و آموزش و پرورش دعوت می کنم تا فضای مدارس به شکلی مناسب‌سازی شود که دختران از نشاط بیشتر و فضای ورزشی و نور مستقیم آفتاب بهره‌مند شوند و مهارتهای ورزشی و سواد حرکتی خود را تقویت کنند، مدارسی که از این امکان برخوردار نیستند باید تدابیر لازم در خصوص رفع این مشکل را به کار ببندند، رها کردن و پاک کردن صورت مسئله مشکلی را حل نخواهد کرد.

ابتکار تاکید کرد: نشاط اجتماعی زنان در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در راستای ارتقای آگاهی خانواده‌ها دنبال می شود، سراهای محلات و فرهنگ‌سراهایی که در تهران و شهرستان‌ها وجود دارد می توانند در این امر کمک کنند، در صورتی که فضا برای ورزش بانوان فراهم شود بدون شک بانوان نیز استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معصومه ابتکار زنان مناسب سازی مدارس دخترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح سالن بانوان زرند به زودی

حامد اسلامیت مسئول کمیسیون ورزش شورا با تشکر از همراهی شورا و شهرداری در سرانجام بخشیدن به برنامه‌های کمیسیون ورزشی در سال گذشته از انجام مراحل پایانی بهسازی سالن ورزشی بانوان خبر داد و گفت: کف سازی سالن، رنگ آمیزی دیواره‌های سالن انجام شده و کف پوش این سالن به همراه نصب سیستم سرمایشی و گرمایشی آن تا ماه آینده انجام  و آماده افتتاح خواهد شد. 

وی همچنین احداث زمین‌های فوتبال چمن مصنوعی در شهرک‌های امام سجاد علیه السلام، امام (ره) شهرک بنیاد مسکن را در راستای توزیع متوازن سرانه ورزشی در مناطق متفاوت شهری عنوان کرد که در سال گذشته پس از طرح در کمیسیون و تصویب نهایی آن در جلسه علنی شورا توسط مجموعه  شهرداری در دستور کار قرار گرفت.

همچنین زمین استاندارد فوتبال ١١ نفره که مدت‌ها رها شده بود توسط کمیسیون ورزشی شورا مورد برسی نهایی قرار گرفت و به شهرداری ابلاغ شد و خوشبختانه با اهتمام جدی شهردار  و پرداخت هزینه خرید آن در انتهای سال گذشته در حال آماده سازی و به زودی در اختیار فوتبالیست‌ها قرار می‌گیرد. 

منتخب مردم در شورای شهر درباره آخرین اقدامات شورا و شهرداری پیرامون توافقات احداث مجموعه ورزشی و رفاهی فولاد در شهرستان زرندگفت: با هم اندیشی اعضای کمیسیون معماری نقاط پیشنهادی این مجموعه را به اداره راه و شهرسازی اعلام کردیم و مقرر شد با استعلام‌های چند گانه پس از تایید نهایی، طرح جهت آغاز فاز اول اجرای عملیات عمرانی به مجموعه فولاد واگذار می‌ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سنندج، میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی دارت
  • افتتاح سالن بانوان زرند به زودی
  • برخورد سخت در انتظار اماکن و باشگاه های ورزشی مختلط و متخلف در خصوص تصویربرداری و انتشار در فضای مجازی 
  • توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است
  • حضور بانوان خراسان شمالی در لیگ‌های کشور
  • کمیته ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ حائز رتبه برتر شد
  • برگزاری پرحاشیه مسابقات والیبال بانوان جام رمضان در کاشمر
  • انتشار اطلاعیه جدید پلیس درباره برخورد با کشف حجاب
  • صرف ۳۱ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های شاخص سازمان فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۵ فروردین