Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی استان گفت: بدافزاری یافت شده که کاربران گوشی‌های هوشمند را با وعده دریافت فیلترشکن با سرعت زیاد و بدون قطعی فریب می‌دهد و با ارسال پیامک جعلی، قربانی بعدی خود را پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، کارمند رتبه 15 "مهدی نعمایی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان کرد: تعدادی از کاربران گوشی‌های هوشمند، از ارسال خودکار پیامک جعلی به مخاطبین آنها با مضمون " دانلود فیلترشکن با سرعت زیاد و بدون قطعی" خبر دادند که با بررسی این موضوع مشخص شد این پیام‌ها مربوط به انتشار بدافزاری است که با ارسال پیامک جعلی، قربانی بعدی خود را پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: این بدافزار پس از نصب روی گوشی کاربر به صورت خودکار شروع به ارسال پیامک با گوشی قربانی کرده و به تمام مخاطبان وی، پیامکی با مضمون "دریافت فیلترشکن با سرعت زیاد و بدون قطعی" ارسال می‌کند و از مخاطبان می‌خواهد برای دانلود فیلترشکن به سایتی ناشناس مراجعه کنند. این مقام انتظامی تصریح کرد: از آنجایی که این بدافزار پیامک جعلی را با گوشی فرد قربانی ارسال می‌کند، مخاطبین وی با دریافت پیامک از سوی دوست و فرد مورد اعتماد خود مواجه شده و عموما به متن پیام اعتماد کرده و برای دانلود فیلترشکن روی لینک آلوده ارسالی در پیامک کلیک می‌کنند و با کلیک روی آن و نصب بدافزار، مخاطبین فرد قربانی نیز آلوده شده و گوشی آنها نیز به یکی از انتشاردهندگان بدافزار مذکور تبدیل می‌شود. رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس تاکید کرد: کاربران گوشی‌های همراه لازم است در صورت دریافت پیامکی با این مضمون هوشیار بوده و به هیچ وجه لینک داخل آن را باز نکنند و همچنین به فرد فرستنده پیام نیز اطلاع داده که گوشی وی قربانی این بدافزارشده است.  "نعمایی" با اشاره به اینکه در این نمونه از کلاهبرداری‌ها، مجرمان سایبری از طریق تبلیغات گسترده در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و یا با ارسال ایمیل و پیامک، شهروندان را به درگاه جعلی برای انجام خرید اینترنتی فیلترشکن ارزان هدایت می‌کنند، گفت: دراین صورت کاربر تصور می‌کند که وارد سایت اصلی شده است و اگر به جعلی بودن درگاه بانکی دقت نکند و اطلاعات شخصی، به خصوص اطلاعات بانکی خود را در سایت وارد کرده و ارسال کند، هکرها و مجرمان سایبری اطلاعات ارسال شده را ثبت کرده و از آن سوء استفاده می‌کنند. وی با بیان اینکه اینگونه بدافزارها بدون اطلاع کاربر روی گوشی تلفن ‌همراه وی نصب شده و هیچ آیکونی ندارند، خاطر نشان کرد: برای حذف این بدافزارها از روی گوشی، کاربران باید با مراجعه به قسمت تنظیمات (Setting) و بخش اپلیکیشن‌های نصب‌شده (Apps)، لیست برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی خود را بررسی‌ کنند و برنامه‌های ناشناسی که مجوز دسترسی به مخاطبین و پیامک را دارند، از روی گوشی خود حذف کنند و در صورتی که از این روش موفق به حذف بدافزار نشدند، ریست فکتوری یا همان تنظیمات کارخانه‌ای گوشی می‌تواند راه‌حل نهایی حذف این بدافزار باشد. بیشتر بخوانید: رمز یک بار مصرف OTP چیست؟ حمله گسترده هکرها به یوتیوب!

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایمیل پیامک تبلیغات گوشی های هوشمند هکرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟

ارسال پیامک «ذخیره‌سازی آب» به مشترکان شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد.   به گزارش ایسنا، آن‌طور که وزارت نیرو اعلام کرده، واقعیت این است که این پیامک ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد. از آنجا که سال گذشته بروشور اطلاعیه فوق بین شهروندان توزیع شده بود، مجدداً با آغاز سال جدید، به وسیله پیامک به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است.   ماجرا از این قرار است که همه ساختمان‌ها براساس ابلاغیه مبحث ۱۶ قانون مقررات ملی ساختمان باید نسبت به تجهیز پمپ و مخزن اقدام کنند.   ذکر این نکته ضروری است که برخی ساختمان‌ها به جهت افت فشار آب فقط از پمپ استفاده می‌کنند که این اقدام نه تنها باعث پایمال شدن حقوق دیگر همسایه‌ها می‌شود و بیشترین ظرفیت آب شبکه کوچه و محله را به سمت ساختمان خود هدایت می‌کنند، بلکه تخلف محسوب می‌شود. زیرا نصب و قرار دادن پمپ بعد از کنتور آب غیرقانونی است؛ بنابراین شهروندان ابتدا با نصب مخزن بعد از کنتور و سپس نصب پمپ، اقدام قانونی، فنی و تأسیساتی انجام داده و باعث پایداری فشار آب می‌شوند.   لازم به ذکر است با شروع تابستان و استفاده از کولر‌های آبی در روز‌های گرم، به جهت اینکه ساختمان‌ها دچار افت فشار آب نشوند، پیامک «ذخیره‌سازی آب» ارسال شده است، بحث کمبود و قطعی آب مطرح نیست و در صورت لزوم هرگونه برنامه درخصوص نوبت‌بندی و قطعی آب حتماً از سوی شرکت آبفای تهران اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • پیامک هشدار قضایی به داوطلبان کنکور ارسال شد
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت