Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سید عباس صالحی به بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان آمده است:

«دنیای کودکی ساحتی شریف و جهانی سراسر ظرافت و حساسیت است؛ جهانی که در عین پویایی، نشاط و تحرک واجد عمیق­ ترین لحظات و پاک­ترین عواطف است؛ این ساحت و این جهان سراسر رمز و شگفتی از آن رو که پایه و اساس شکل دهی و سامان­بخشی فردای جوامع بشری است، ارزش و اهمیت صد چندان می­ یابد و تئاتر از مهم­ترین و پویاترین هنرها برای مواجهه و تعامل کودک و نوجوان با جهان پیرامون و مسائل آن است تا کودک پرسیدن و اندیشیدن را دریافت و باور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایه خرسندی است که تئاتر کودک و نوجوان به استمرار در طول سال زنده است و اجرا می­ شود. اما این ضرورت همچنان باقی است که نهادهای آموزشی حضور مؤثر تئاتر را در مدارس فراهم کنند تا با تعامل و ارتباط بیشتر کودکان و نوجوانان با تئاتر، جامعه ای پویاتر و خلاق­تر داشته باشیم.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در گستره­ای جهانی و پس از ربع قرن تجربه نمایش و نمود آفریده‌های هنری هنرمندان کوشای این حوزه بر آن است تا دامنه تأثیر خود را به مسائل بنیادی تر نیز بگستراند.

«محیط زیست، چالش­ ها، فرصت­ ها و تهدیدهای آن» مقوله­ ای سترگ و کلان است که بی­ گمان اگر کودکان و نوجوانان با شناختی دقیق و عمیق به پاسداشت و حفظ آن اهتمام ورزند، فردای جهان سبزتر، پاک­تر و آرام­تر خواهد شد و این مهم بی­ گمان بهره ­ای از فرهنگ ناب سرزمین ایران است که همواره مردمانش در جست و جوی پاکی، صلح و نیکی برای جهان بوده­اند.

تلاش ارزشمند هنرمندان گرامی تئاتر کودک و نوجوان سراسر کشور و حضور و همراهی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی، مدیران و مجریان تلاشگر را در بیست و ششمین جشنواره بین­المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان، یکی از کهن­ ترین شهرهای ایران اسلامی ارج می­ نهم و از پروردگار مهربان برای ایران عزیز و فرزندان پاکش فردایی روشن­تر، شادتر و آرام­تر آرزومندم.»

کد خبر 4767229 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان تئاتر ایران فیلم سینمایی کنسرت موسیقی فیلم کوتاه موسیقی ایرانی دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بازیگر سینما سریال ایرانی سینمای مستند موسیقی کلاسیک موسیقی نواحی کارگردان سینما کارگردان تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از فوت کودک شش ساله بر اثر تصادف موتورسیکلت با خودرو در شهرستان برخوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی اصغر زارع اظهار کرد: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف منجر به فوت در بلوار نبی اکرم شهرستان برخوار، مأموران این پلیس به همراه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند.

وی افزود: پس از بررسی دقیق صحنه مشخص شد راکب ۱۳ ساله موتورسیکلت که بدون گواهینامه و مهارت کافی در رانندگی بوده است، بر اثر بی احتیاطی و نداشتن توجه به جلو با یک دستگاه سواری پیکان برخورد می‌کند که در این سانحه ترک‌نشین موتور که کودکی شش ساله بود به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف فوت کرد و راکب نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: لازمه رانندگی و استفاده از هر نوع وسیله نقلیه موتوری، داشتن گواهینامه مربوط و مهارت کافی در رانندگی با آن وسیله نقلیه بوده، لذا از خانواده‌ها خواسته می‌شود از در اختیار قرار دادن موتورسیکلت و خودرو به فرزندان خود قبل از رسیدن آنها به سن قانونی و دریافت گواهینامه رانندگی خودداری کنند و نظارت و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به فرزاندان خود داشته باشند.

کد خبر 746995

دیگر خبرها

  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب
  • شهرکرد میزبان نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان