Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو را پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در روند حل و فصل اوضاع سیاسی در سوریه نامید که در سایه تلاش‌های روسیه، ایران و ترکیه در گروه آستانه تحقق یافته است.

قدس آنلاین:  به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که در روند حل و فصل اوضاع سیاسی در سوریه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بدست آمده که این مسئله مدیون تلاش‌های گروه آستانه با مشارکت روسیه، ایران و ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف امروز (شنبه) در مصاحبه با خبرگزاری "مدیا ماکس" ارمنستان گفت: «این اواخر پیشرفت نسبتاً قابل توجهی در روند حل و فصل اوضاع سیاسی در جمهوری عربی سوریه بدست آمده است که نقش رهبری اقدامات برعهده سه کشور ضامن صلح در سوریه (یعنی روسیه، ایران و ترکیه) در چارچوب مذاکرات آستانه بوده است. بدین ترتیب در تاریخ 30 اکتبر (8 آبان ماه) نخستین نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو برگزار شد که در آن نمایندگان دولت سوریه، گروه‌های مخالف دمشق و جامعه مدنی این کشور شرکت دارند.»

وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که توافقات بدست آمده در نتیجه مذاکرات روسای جمهوری روسیه و ترکیه در تاریخ 22 اکتبر (30 مهرماه) در سوچی، از جمله امضای تفاهم‌نامه مربوط به حل و فصل اوضاع در مناطق شمال شرق سوریه، اقدام بسیار مهمی در جهت تقویت حاکمیت و احیای تمامیت ارضی سوریه است.

لاوروف افزود، به عقیده ما، مسئله بازگشت سوریه به خانواده اتحادیه عرب، از مدتها قبل به پایان رسیده و این موضوع بخش لاینفک پایان حل و فصل اوضاع در این کشور است.

وی همچنین سهم و تلاش‌های ارمنستان در ارائه کمک‌های انسان دوستانه و پزشکی به مردم غیرنظامی در سوریه را بسیار با ارزش و مهم ارزیابی کرد.

زیر خارجه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری تاکید کرد که روسیه از حفظ ثبات نسبی اوضاع در خطوط تماس در منطقه قره باغ کوهستانی استقبال می‌کند. وی گفت: «به عقیده ما، ادامه کاهش تنش در منطقه به ایجاد جو مناسب برای برگزاری مذاکرات سازنده با هدف حل و فصل مشکلات در منطقه کمک می‌کند. چرا که دشوارترین مرحله تعیین وضعیت نهایی منطقه قره باغ کوهستانی است که صرفاً باید در جریان مذاکرات سیاسی و بر اساس اصول حقوقی شناخته شده صورت بگیرد.» 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه محور آستانه ایران سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران

وزرای خارجه ایران و روسیه درمورد تبعه روس که خدمه کشتی توقیف شده توسط ایران است، گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان، وزرای خارجه ایران و روسیه درمورد سرنوشت تبعه روس که در کشتی توقیف شده توسط ایران حضور داشت تلفنی گفت‌وگو کردند.

سفارت روسیه در ایران نیز امروز ( سه‌شنبه) اعلام کرد که خدمه روسی شناور توقیف شده اسرائیلی در بندرعباس با خانواده خود به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌وگو کرد .

سفارت روسیه در ایران در صفحه اجتماعی خود نوشت: « بر اساس اعلام مقامات رسمی ایران، شناور دریایی «آریس» که یک شهروند روسی نیز جز خدمه آن است ، به بندر عباس منتقل شده است.

اخیرا شرکت مالک کشتی«ام.اس.سی» در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشتی درحال عبور از تنگه هرمز بود که توسط ایران توقیف شد.

در این بیانیه آمده است: خدمه کشتی توقیف شده ۲۵ نفر هستند و این افراد برای تضمین سلامتی خود و بازگرداندن کشتی با مقامات ذیربط در ارتباط هستند.

پیش‌تر یک رسانه آمریکایی خبر داد یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

ساعتی بعد، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرده است.

منابع خبری گزارش داده‌اند که یک تبعه روس در میان خدمه این کشتی حضور دارد.

دیگر خبرها

  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • امیرعبداللهیان: اقدام ایران تنبیه و هشدار بود/ لاوروف: پاسخ ایران توام با خویشتن‌داری بود
  • لاوروف در تماس تلفنی به امیرعبداللهیان چه گفت؟
  • رایزنی وزیران خارجه ایران و روسیه درباره اوضاع منطقه / امیرعبداللهیان: مواضع آمریکا ناشی از رویکردی متناقض و دوگانه است
  • رایزنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره حمله به سفارت ایران
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره اوضاع منطقه
  • رایزنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره اوضاع منطقه
  • رایزنی تلفنی وزاری خارجه ایران و روسیه + جزئیات
  • رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره اوضاع منطقه
  • رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف