Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@13:32:01 GMT

غربالگری ژنتیک ۱۵ تا ۲۵ ساله‌های گیلانی

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۳۳۲۵

غربالگری ژنتیک ۱۵ تا ۲۵ ساله‌های گیلانی

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرحناز نوبخت، معاون پیشگیری بهزیستی گیلان امروز گفت: ۱۵ تا ۲۵ ساله‌های استان امسال نیز غربالگری ژنتیک می‌شوند.

او افزود: غربالگران مجرب، این طرح را با همکاری آموزش وپرورش در رشت، تالش و لاهیجان بین ۴ هزار دانش آموز پایه دهم و یازدهم دبیرستان اجرا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان گفت: غربالگران دانش آموزانی را که در خــانواده شان معلولی دارند و یا پدر و مادر با یکدیگر خویشاوند هستند، به مراکز مشاوره ژنتیک ارجاع می‌دهند.

فرحناز نوبخت تصریح کرد: مشاوره و آزمایشات تخصصی ژنتیک برای این دانش آموزان و خانوادهایشان رایگان است.

 

انتهای پیام/م.ع

تداوم اجرای غربالگری ژنتیک در گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک شدن به خودکفایی در تامین داروی فاکتور هشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ناصر هیراد معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ با ورود یک شرکت دانش بنیان دیگر به حوزه تولید فاکتور هشت، انحصار آن رفع و تامین این دارو به شرایط پایداری رسید.

معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو  با بیان اینکه تولید فاکتور هشت نوترکیب یک شرکت دانش بنیان در مرداد ۱۴۰۲ وارد بازار شد، گفت: دارو‌هایی نظیر سیکلوفسفوماید، توپوتکان، ملفالان، وین کریستین، وین بلاستین و شربت سل سپت که همواره طی دو سال گذشته با کمبود روبرو بودند، پارسال به میزان کافی وارد کشور شد.

داروی فاکتور هشت (Factor VIII)، دارویی است که برای درمان و پیشگیری از خونریزی در افراد مبتلا به هموفیلی‌ استفاده می‌شود. این دارو، با تزریق وریدی آهسته، وارد جریان خون بیمار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد
  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند
  • شالیکاران گیلانی نسبت به دریافت حواله کود، اقدام کنند
  • اعزام ۲ قایقران و یک مربی گیلانی به رقابت‌های آب های آرام کسب سهمیه المپیک پاریس
  • مشارکت میلیاردی شهروندان گیلانی در پرداخت زکات فطره
  • ۷۸ درصد نوزادان گیلانی در شهر‌ها متولد شدند
  • برگزاری رویدادی در حوزه ژنتیک با حمایت ۴ دانشگاه بین‌المللی/ایران با قدمت ۵ هزار ساله علم ژنتیک
  • نزدیک شدن به خودکفایی در تامین داروی فاکتور هشت
  • دهقانی: مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوآنتومی راه‌اندازی می‌شود
  • ثبت نام بیش از ۲ هزار خانوار گیلانی در طرح جوانی جمعیت