Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@10:07:10 GMT

تیم‌های ترکیه‌ای در حدواندازه تراکتور نیستند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۳۳۳۰

تیم‌های ترکیه‌ای در حدواندازه تراکتور نیستند

مصطفی دنیزلی سرمربی تراکتور در گفتگو با شبکه یورونیوز گفت: می‌دانید پنجمین تیم پرطرفدار دنیا بودن یعنی چه؟ من در ۳ تیم بزرگ ترکیه کار کرده و قهرمانی آورده‌ام.

به گزارش مشرق، «مصطفی دنیزلی مرد افسانه‌ای فوتبال ترکیه» این عنوانی است که خبرنگار شبکه یورونیوز به سرمربی تراکتور داده است. دنیزلی در گفتگو با شبکه یورونیوز پیرامون فوتبال ایران و حضورش در تبریز صحبت‌های جالبی را مطرح کرد که بخش‌هایی از آن در پی می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

واکنش زنوزی به احتمال اخراج دنیزلی

می‌گویند تراکتور تیمی با ۳۵ میلیون طرفدار و از نظر میزان تماشگر حاضر در ورزشگاه برای بازی‌هایش پنجمین تیم دنیا از دید ترانسفر مارکت است!
بله و صحبت کردن در این‌باره ساده نیست. شما درباره تیم یک شهر خاص حرف نمی‌زنید. این تیم یک تیم فرامنطقه‌ای و به جرأت می‌توان گفت تیمی متعلق به کل آذری‌های فوتبال ایران است به همین دلیل نمی‌شود راحت درباره تراکتور حرف زد.

هدف شما با این تیم قهرمانی است چرا که هواداران از شما فقط قهرمانی می‌خواهند؟!
خب در فوتبال همه می‌خواهند قهرمان شوند. همه دوست دارند برنده باشند و این فقط مختص به تراکتور نیست. من هرگز در طول دوران مربیگری‌ام چه زمانی که در ترکیه کار می‌کردم و چه در ایران درباره داوری‌ها حرف نزدم، ولی باید واقع‌بین باشیم چرا که برخی سوت‌ها می‌تواند روی تیم شما و زحماتی که می‌کشید تأثیر بگذارد و مانع موفقیت شود. به همین دلیل ما هم باید با روش خودمان کار کنیم و با روش خودمان برنده شویم.

قطعاً در چنین تیم پرطرفداری کار بسیار سختی دارید؟‌
می‌دانید پنجمین تیم پرطرفدار دنیا بودن یعنی چه؟ من در ۳ تیم بزرگ ترکیه کار کرده و قهرمانی آورده‌ام. سال‌ها با طرفداران ۲۰، ۲۵ میلیونی کار کردم، ولی همین تیم‌های ترکیه‌ای هرگز نمی‌توانند در حد و اندازه‌های تراکتور باشند. تراکتور بسیاری از باشگاه‌های بزرگ جهان را در فهرست بهترین‌ها پشت سر گذاشته و این فوق‌العاده است.

شما سابقه کار با دیگر تیم پرطرفدار ایران را هم دارید.
بله. من با پرسپولیس که ۲۰ میلیون هوادار دارد کار کرده‌ام. استقلال هم طرفدارانی به همین اندازه دارد، ولی داستان تراکتور چیز دیگری است. فوتبال همه جای دنیا طرفدار دارد، ولی این‌جا در بحث هواداری و طرفداری تیمی بحث پیچیده‌ای هست و عشق به فوتبال در ایران و به خصوص در تبریز متفاوت است.

قدرت فوتبال ایران را تا چه اندازه‌ای می‌دانید؟
ایران فوتبال قوی‌ای دارد. آن‌ها تقریباً در تمام جام جهانی‌ها و جام ملت‌ها حضور پیدا می‌کنند پس فوتبال حرفه‌ای و خوبی دارند اگرچه فوتبال در ایران از حمایت اقتصادی برخوردار نیست و پرسپولیس و استقلال و صدالبته تراکتور به خوبی حمایت نمی‌شوند.

آیا می‌توانید تراکتور را قهرمان لیگ ایران کنید.
خب تبریزی‌ها هنوز قهرمان لیگ نشده‌اند. با هواداران که صحبت می‌کنی، می‌گویند ۲ قهرمانی آن‌ها طی این سال‌ها به سرقت رفته و دزدیده شده است. من نمی‌دانم که این موضوع صحت دارد یا نه و قضاوتی درباره آن ندارم، ولی فقط امیدوارم امسال با این شرایط مواجه نشویم و صحبت‌های هواداران عملی نشود و البته بازهم می‌گویم که این حرف هواداران است و من یک‌طرفه به قاضی نمی‌روم.

شما از بچگی عاشق بشیکتاش بوده‌اید حالا طرفدار کدام تیم هستید؟
من زیاد فوتبال دنیا را به آن شکل که می‌گویید دنبال نمی‌کنم، اما من از کودکی طرفدار بشیکتاش بودم و حالا طرفدار تراکتور هستم.

حضور بانوان را پس از ۴۰ سال در ورزشگاه‌های ایران چطور ارزیابی می‌کنید؟
این اتفاق بزرگی است که مقابل کامبوج رقم خورد. خانم‌ها آمدند و کنار مردان بازی را دیدند. این‌جا در فوتبال ایران بانوان علاقه فراوانی به فوتبال دارند. یادم می‌آید در همین تبریز یک مراسمی بود که ما ورود بانوان را هم آزاد کردیم. در آن مراسم یک‌چهارم سالن پر شده بود از بانوان طرفدار تراکتور که استقبال زیادی کرده بودند. در کل این جا فوتبال را به گونه دیگری دوست دارند. وقتی درباره تراکتور حرف می‌زنید درباره ۳۵ میلیون آذری‌زبان حرف می‌زنید.

منبع: روزنامه خبر ورزشی

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان فوتبال دنیزلی سرمربی تراکتور ترکیه لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه ۳-۲ شیلی؛ خروس‌ها هنوز کاملاً آماده یورو نیستند

شاگردان دشان به سختی از سد فرانسه عبور کردند.

طرفداری | در دیداری دوستانه، فرانسه و شیلی به مصاف یکدیگر رفتند:

اطلاعات بازی فرانسه و شیلی بستر مسابقه: دوستانه تاریخ: سه شنبه، ۷ فروردین 1403 (۲۶ مارس 2024) ساعت: ۲۳:۳۰ به وقت تهران مکان: استادیوم ولودروم، مارسی داور: آنتونی تیلور (انگلیس) گلزنان: فوفانا (۱۹)، موانی (۲۵)، ژیرو (۷۳) / نونز (۶)، اوزوریو (۸۲)

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • حسین نژاد همچنان دور از بازیکنان/ یوسفی غایب دیدار با تراکتور
  • نامه زیبای یورگن کلوپ به کودک طرفدار لیورپول: مضطرب نباش، روزهای خوب فرا می‌رسند
  • احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند
  • ایرانیان جایگاه چندم گردشگران خارجی استانبول را دارند؟
  • کشور داری، برنامه و حواس جمع می خواهد
  • فرانسه ۳-۲ شیلی؛ خروس‌ها هنوز کاملاً آماده یورو نیستند
  • فوتبالیست دورگه ایرانی - دانمارکی که در ایتالیا عاشق «تراکتور» است
  • رکورد تماشاگران بازی فوتبال در ایران زده خواهد شد!
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد
  • ساختمانی که تراکتور را اروپایی می‌کند!