Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@04:20:25 GMT

افتتاح هفته فرهنگی روسیه در ایران

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۳۴۸۸

به گزارش خبرنگار مهر، هفته فرهنگی روسیه در ایران امروز ۱۸ آبان ۹۸ در تالار وحدت تهران با حضور جمعی از شهروندان روس مقیم در تهران، سفرای کشورهای خارجی از جمله سفیر روسیه در ایران افتتاح شد. در این مراسم افتتاحیه ابراهیمی ترکمنان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: چند سال پیش گمان می کردم روسیه همانند همان شوروی سابق باشد اما وقتی در روسیه مستقر شدم  و درباره تاریخ و فرهنگ آن مطالعه کردم متوجه شدم ایران و فدراسیون روسیه اشتراکات فرهنگی زیادی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جایی که کلام نمی تواند بیانگر اهداف باشد فرهنگ و هنر که پا در عرصه وجود می گذارد و از طریق فرهنگ و هنر مفهوم ها بهتر منتقل می شود.

وی در ادامه بیان کرد: انسان وقتی این محدودیت‌ها را درمی‌یابد که کلمات توانایی انتقال معنا را ندارند به فرهنگ و هنر پناه می برد، همانند حافظ، مولانا و سعدی که سخنان خود را در قالب شعر بیان کردند.

ابراهیمی ترکمنان گفت:  ۵۲ سال پیش موافقت نامه فرهنگی بین ایران و اتحادیه جماهیر شوروی امضا شد از آن زمان هم ایران و هم روسیه دچار تحولات زیادی شدند اما این توافق نامه همچنان باقی ماند، امروز خوشحالیم که میزبان دوستان عزیزمان از روسیه هستیم.

در ادامه این مراسم نمایشی از هنر و رقص های سنتی روسیه در تالار وحدت به اجرا درآمد. از فردا نیز قرار است نمایشگاهی از هنرهای دستی هنرمندان روس در کاخ نیاوران تا ۲۳ آبان برگزار شود.

کد خبر 4767314 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: تالار وحدت فدراسیون روسیه کاخ نیاوران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کتاب و کتابخوانی هفته کتاب و کتاب خوانی ترجمه ادبیات هفته کتاب ادبیات جهان بازار نشر رایزنی فرهنگی جایزه ادبی تازه های نشر گردشگری معرفی کتاب نقد کتاب ادبیات کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر کسی آمریکا را به عنوان ابرقدرت قبول ندارد

حجت‌الاسلام مسجدجامعی گفت: در حال حاضر، صحنه جهان مانند دهه ۹۰ تک قطبی نیست و دیگر کسی آمریکا را به عنوان ابرقدرت قبول ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مسجدجامعی، استاد دانشگاه و کارشناس ژئوپلیتیک در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق با طرح این سوال که چرا نظام بین‌الملل نمی‌تواند جنگ خونین غزه را متوقف کند، گفت: وقتی بحران کانال سوئز و خلیج خوک‌ها بین شوروی و آمریکا شکل گرفت، اگرچه بحران هسته‌ای بود، ولی سریع بین این دو قطب جمع شد. چون نظام بین‌الملل دو قطبی بود. یعنی دو قطب نیرومند وجود داشت و همه این دو را به رسمیت می‌شناختند. در نتیجه، رقابت بین آن دو منجر به ثبات در نظم بین‌الملل شده بود. هر بحرانی هم شکل می‌گرفت، امکان خاتمه یافتنش وجود داشت.

حجت‌الاسلام مسجدجامعی ادامه داد: بالاخره نظم ظالمانه بهتر از هرج و مرج و بی‌نظمی است. آن موقع نظم ظالمانه وجود داشت و صحنه جهان دو مبصر داشت، که یکی شوروی و دیگری آمریکا بود. بعد که شوروی ساقط شد، نظم یک قطبی در جهان شکل گرفت. آمریکا بعد از سقوط شوروی در جنگ اول عراق و آمریکا توانِ کنترلِ جنگ پر عوارض را داشت. امریکا در اواسط دهه ۹۰ بر اساس صلح دیتون توانست جنگ بوسنی را تمام کند. یعنی اگرچه آمریکا تک قطبی بود، ولی توانِ نفوذ و اعمال نظر را داشت.

این کارشناس ژئوپلیتیک افزود: آخرین باری که آمریکا توان اعمال نظر را داشت، جنگ دوم عراق در سال ۲۰۰۳ بود. بعد از آن نظام بین‌الملل یک قطبی دچار مشکل شد؛ یعنی هم آمریکایی‌ها ضعیف شده بودند، هم سر و کله قدرت‌های جدیدی مثل چین پیدا شد. دیگر آمریکا مثل سابق قدرت یکه تازی دهه ۹۰ را نداشت. در حال حاضر، صحنه جهان مانند دهه ۹۰ تک قطبی نیست و کسی آمریکا را به عنوان ابر قدرت گذشته قبول ندارد. الان نظم بین‌الملل در حال انتقال است، که وضعیت بسیار خطرناکی است. چراکه اگر جنگ دامنه‌داری صورت گیرد، امکان خاتمه یافتن آن وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • دیگر کسی آمریکا را به عنوان ابرقدرت قبول ندارد
  • علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • سخنرانی دردناک محمدرضا شاه درباره اشغال ایران
  • هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد/ حضور اسکی بازان روس در پیست بین المللی توچال
  • انگشتر سحرآمیز روس‌ها به ایران رسید
  • جزئیات اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت با ارز مبادله‌ای
  • آغاز هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد با حضور اسکی بازان روس در پیست بین المللی توچال
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • گروسی به ایران، روسیه و اوکراین سفر می‌کند