Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزون گفت: بیش از ۸۰ درصد موقوفات این شهرستان با نیت کمک به مساجد صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «آیدین افزون» افزود: در حال حاضر  شهرستان مشگین‌شهر دارای ۱۲۹ موقوفه با درآمد ثابت ، ۱۹۵ رقبه ، ۴۶۰ مسجد و ۱۶ باب امامزاده می‌باشد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشگین‌شهر با بیان اینکه امسال درآمد موقوفات این شهرستان  نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته ، بیان کرد: رویکرد اوقاف ورود به کارهای اقتصادی بوده و تلاش می‌شود با ایجاد ارزش افزوده خدمات بیشتری را در زمینه کارهای عام‌المنفعه انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 افزون گفت: دفتر نمایندگی اوقاف مشگین‌شهر از زمان پهلوی دوم در این شهرستان دایر شده اما پس از گذشت نیم قرن همچنان به صورت نمایندگی اداره می‌شود و ارتقای این نمایندگی به اداره برکات فراوانی برای شهرستان داشته و زمینه فعالیت بیشتری در حوزه وقف را  فراهم خواهد کرد.

 

او اضافه کرد: با وجود مکاتبات فراوان در سال‌های گذشته تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه نشده و محقق شدن این مورد نیازمند همت و پیگیری همه مسئولان است.

 

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های شاخص انجام شده گفت: مقدمات لازم جهت سرمایه‌گذاری در محوطه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) فرهنگیان با احداث ۱۲  باب منزل مسکونی و ۶  واحد تجاری و احداث پنج واحد تجاری در موقوفه حاج وهاب رضازاده انجام شده و بزودی عملیاتی خواهد شد.

 

 وی برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم و ثبت‌نام از هزار دانش‌آموز با همکاری آموزش و پرورش را از جمله فعالیت‌های فرهنگی ، مذهبی اوقاف و امور خیریه مشگین‌شهر دانست.

 

 فزون اظهار داشت: رسانه‌ها در ترویج سنت حسنه وقف نقش خطیری دارند و باید مردم را به مشارکت به انجام سایر موقوفات از جمله کمک به بیماران صعب‌العلاج و ساخت مراکز درمانی و عام‌المنفعه تشویق کرد.

وی از رسانه‌ها خواست جهت  آگاهی‌دهی به واقفان در خصوص ساخت مدارس ،بیمارستان و مداوای بیماران خاص و کمک به نیازمندان تلاش مضاعفی داشته باشند.

 

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل واقع است.

 

 

منبع: ایرنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد 13 آبان خبرگزاری شبستان نماز جمعه استان بوشهر مجلس ظهور امام زمان عج شیراز مشگین شهر مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محسن رضایی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان افزود: نزدیک به ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی درآمده اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

او اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی مربوط به روستاهاست که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ویژه بانوان فعالیت می کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت های فرهنگی و هنری را نشان می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت های این کانون ها در بستر مسجد شکل می گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

دیگر خبرها

  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان