Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@16:09:46 GMT

معضل مصرف دخانیات در قم با کارهای پژوهشی رسیدگی شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۴۳۸۳

معضل مصرف دخانیات در قم با کارهای پژوهشی رسیدگی شود

به گزارش عصر شنبه مرکز خبر حوزه آیت الله علیرضا اعرافی روز شنبه در دیدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: حوزه نیز این آمادگی را دارد که با ظرفیت عظیم خود در فرهنگ سازی و پیشگیری از این معضل اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قم کمک نماید.

وی با اشاره به لزوم همکاری و تعامل دانشگاه علوم پزشکی با حوزه در همه عرصه ها گفت: در درختواره رشته های حوزه به برخی سرفصل هایی که مربوط به مباحث پزشکی و سلامت میباشد نگاه ویژه ای شده است و در این عرصه میتوان به فقه سلامت اشاره کرد؛ در موضوع شناسی و شناخت جامعه از واقعیت جامعه پزشکی نیاز به یک تعامل و همفکری خوب بین حوزه و دانشگاه علوم پزشکی می باشد و استفاده از ظرفیت عظیم حوزه و خانواده های آنان در این شناخت بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه های علمیه با انتقاد از نحوه رسیدگی و پاسخگویی به بیماران از سوی مراکز درمانی قم گفت: مردم همچنان از خدمات پزشکی گلایه مندند و امیدواریم در دوره مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی قم گام بزرگی در این بخش برداشته شود تا رضایت مردم بیش از پیش جلب شود و این کار مهم باید در اولویت قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار ‌محمد رضا قدیر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم به تشریح برخی فعالیت های صورت گرفته در مدیریت جدید این دانشگاه پرداخت و بر لزوم تعامل و همکاری با حوزه در حل بسیاری از مشکلات و معضلات عرصه سلامت تاکید کرد.

برچسب‌ها حوزه علميه قم فرهنگی نه به دخانیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم فرهنگی نه به دخانیات حوزه علميه قم فرهنگی نه به دخانیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۷۱ پروژه به مساحت ۴۰ هزار مترمربع با اعتبار ۳۱۸ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، بهرام دلفان، امروز_ چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان اظهار کرد: برنامه‌های هفته سلامت از اول اردیبهشت به مدت یک هفته در استان هم‌زمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی گفت: سلامت خانواده و زمین، سلامت خانواده و فرهنگ سلامت یا سواد سلامت، سلامت خانواده و جوانی جمعیت، سلامت خانواده و غذای سالم و ورزش همگانی از جمله شعارهای این هفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به پیر شدن جامعه، بیان داشت: جامعه نیازمند پویایی است و این مهم موجب رشد و توسعه جامعه می‌شود، از این‌رو در حوزه سلامت باید به جوانی جمعیت بیشتر پرداخته شود.

دلفان، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را از جمله اهداف برنامه‌های هفته سلامت عنوان و تصریح کرد: جلب مشارکت مردم برای داشتن جامعه سالم، جلب حمایت سیاست‌گذاران برای ترویج فرهنگ سلامت، همکاری بین‌بخشی، جلب مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد از دیگر اهداف هفته سلامت در استان است.

وی اظهار کرد: ۷۰ درصد فوتی‌های استان ناشی از بیماری قلبی و عروقی، تصادفات و سرطان‌ها هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به احداث آشیانه بالگرد در جوار بیمارستان نیایش خرم‌آباد، خاطرنشان کرد: هم اکنون سه فروند هلیکوپتر در استان برای انجام عملیات پروازی مستقر هستند.

دلفان با بیان اینکه بزرگترین دستاوردها در حوزه بهداشت و درمان طی دولت سیزدهم اتفاق افتاده است، افزود: توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمانی استان نسبت به سال‌های قبل اصلاً قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا کنون، ۷۱ پروژه به مساخت ۴۰ هزار مترمربع با اعتبار ۳۱۸ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ۵۰ پروژه عمرانی با متراژ ۱۶۷ هزار مترمربع در دست اقدام داریم، گفت: سه بیمارستان با ۱۱۰۰ تخت در حال ساخت هستند.

دلفان بیان داشت: بیمارستان نیایش اکنون ۶۰ درصد پیشرفت دارد که دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بر اساس پیش‌بینی‌ها سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد، بیمارستان گهر دورود ۲۹ درصد و بیمارستان کوهدشت ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

وی، کمبود پزشک عمومی و متخصص را از جمله چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان دانست و افزود: در برخی بیمارستان‌ها تجهیزات پزشکی لازم وجود ندارد که به‌دنبال پیگیری برای تکمیل آنها هستیم.

کد خبر 745532

دیگر خبرها

  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/ اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت