Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری روز شنبه در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان در نمایشگاه‌های بین‌المللی استان افزود:  در استان اصفهان حوزه نشر و کتاب، بخش پررونقی است و کارهای زیادی انجام شد اما نواقص زیادی هم دارد.

وی ادامه داد: در این استان بیش از ۴۰۰ ناشر فعالیت می‌کنند که ۲۹۰ نفر فعال در زمینه مختلف کتاب نشر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری با اشاره به وجود نزدیک به ۱۸۰ کتابفروشی در استان بیان کرد در سال گذشته ۲ هزار و ۱۴ عنوان کتاب مجوز چاپ گرفت و کتاب چاپ کردند و در هفت ماهه نخست سال جاری یکهزار و ۸۷ عنوان کتاب به چاپ رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اظهارداشت: سرانه مطالعه در اصفهان یعنی چرخه توزیع، ترغیب و تشویق نیازمند کار بیشتر است.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور وضع خوبی ندارد و در اصفهان در مقایسه با کشور نیاز به کار بیشتری است، بیان کرد: یکی از راه‌های بهبود وضعیت سرانه مطالعه در کشور و استان برگزاری نمایشگاه‌های کتاب است.

انصاری خاطرنشان کرد: در همه حوزه‌های فرهنگی همگام با دولت جمهوری اسلامی به عنوان تکلیف کار را به صاحبان خود واگذار می‌کنیم که یکی از ویژگی‌های مهم نمایشگاه کتاب امسال هم واگذاری کارها از صفر تا صد به مسئولان امر بوده است.

وی ادامه داد: کارگاه‌های مختلفی در زمان برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان برگزار می‌شود و برنامه‌هایی برای ترغیب کودکان و نوجوانان به کتابخوانی داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه یکی از ارزشمندترین رویدادهای فرهنگی استان امروز آغاز شد، ادامه داد: چرخه نشر یک چرخه بسیار ارزشمندی است از اولین سرمایه این چرخه که فکر، اندیشه، مولف، خالق و توزیع کننده آن کتاب فروشان هستند همه برای یک سرمایه اصلی به نام کتاب خوان‌ها می‌چرخد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان بیان کرد: سرمایه اصلی حوزه کتاب و چرخه نشر مردمانی هستند که برای بالا رفتن معرفت، آگاهی و دانش از کتاب به عنوان نعمت و سرمایه استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های حوزه فرهنگ، کتاب است، تصریح کرد: ارزیابی هر قوم، ملت و فرد به میزان علاقمندی به کتاب است و امروز کتاب نقش بسیار مهمی در زندگی مردم داشته است.

انصاری اظهارداشت: در کشور ما به برکت نظام اسلامی بالاترین سرمایه کتاب است و همه در این حوزه تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به توصیه‌های راهگشای رهبری در حوزه کتاب گفت: ایشان در هدایت این چرخه نقش موثری داشته و دارند و در این راستا توصیه‌های جدی و ارزشمندی را مطرح فرمودند به گونه‌ای که اقدامات خوبی طی چهل ساله گذشته صورت گرفته که البته باز هم جای کار دارد.

شهردار اصفهان گفت: کتاب و کتابخوانی عنصر تداوم حیات انسانی است، کتاب خواندن به منزله نفس کشیدن برای انسان‌های خردمند است و خوراک روح بشری است و اگر خوراک به درستی انجام شود انسان‌های شایسته‌ای در جامعه در خدمت مردم خواهند بود.

قدرت‌الله نوروزی اظهارداشت: جامعه‌ای که اهل مطالعه نباشد نمی‌تواند بر معضلات تسلط یابد زیرا غلبه بر مشکلات نیازمند مطالعه است.

وی تصریح کرد: شهرداری با مبلغی بالغ بر ۳۲۳ میلیارد تومان به زیرساخت‌های فرهنگی و عمران برای فرهنگ اختصاص داده و ۱۲۲ میلیارد تومان برای فعالیت‌های مستقیم فرهنگی و ۵۲ مرکز مطالعه و کتابخانه و برند کتابخانه مرکزی در کل ایران ایجاد کرده است.

شهردار اصفهان بیان کرد: امروز ما از جهت فرهنگی نیاز داریم تا همه با تکیه بر ارزش‌های ناب اسلامی در راه ترویج فرهنگ صحیح سرمایه‌گذاری کنیم.

شاخص بزرگ توسعه یافتگی کتاب است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان گفت: یکی از شاخص‌های بزرگ توسعه یافتگی در جوامع میزان نفوذ رسانه‌های فاخر است که کتاب در این راستا نقش اساسی دارد.

حیدر قاسمی بیان کرد: این نمایشگاه از مهم‌ترین نمایشگاه‌هایی است که در طول سال برگزار می‌شود، اگرچه این نمایشگاه بسیار اساسی بوده و در حوزه دانش و اطلاع رسانی برگزار می‌شود اما می‌بینیم اهتمام و استقبال لازم برای آن صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه به فضای فرهنگ مطالعه و کیفیت بخشی به حرکت تعالی انسان صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان افزود: جایز نیست در کشور متمدن ایران سرانه مطالعه تا چند دقیقه و به صورت متفاوت ارائه و رقم زده می‌شود همچنین در سبد هزینه خانوار تامین، هزینه و تهیه کتاب جایگاه لازم کتاب را ندارد که باید در این راستا اقدامات جدی صورت بگیرد.

 مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان موجب توجه بیشتر به مقوله کتاب و کتابخوانی و محرکی برای افزایش تقاضای کتاب و افزایش سرانه مطالعه در استان می‌شود.

علی یارمحمدیان افزود: کتاب در جامعه، رفتار انسان را تغییر می‌دهد ما نمی‌توانیم با پیام‌های اخلاقی انسان‌ها را مجبور به بردباری کنیم بلکه کتابخوانی انسان‌ها را بردبار و صبور و متفکر می‌کند.

حدود ۵۰۰ ناشر در ۴۰۰ غرفه و ۹۰ هزار عنوان کتاب و ۵۰ ناشر اصفهانی در چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان حضور دارند.

این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۳ آبان در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان هرروز از ساعت ۹ تا ۲۰ برای بازدید عموم دایر است.

برچسب‌ها اتحادیه ناشران و کتابفروشان نمایشگاه کتاب اصفهان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه ناشران و کتابفروشان نمایشگاه کتاب اصفهان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اتحادیه ناشران و کتابفروشان نمایشگاه کتاب اصفهان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۴۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد