Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین گروه جهادی با نام شهید حسن پور متشکل از ۱۸ جهادگر از بسیجیان و مردم بخش کوهین عصر شنبه به مناطق سیل زده لرستان اعزام شد.

این گروه جهادی به منظور محرومیت‌ زدایی و خدمت‌رسانی، مرمت واحدهای مسکونی آسیب دیده و ساخت واحدهای جدید از محل سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین عازن لرستان شدند و به مدت ۱۰ روز در مناطق سیل‌زده لرستان حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعزام گروه‌های جهادی از سوی سپاه قزوین به مناطق سیل زده تا تکمیل طرح های عمرانی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4767473

منبع: مهر

کلیدواژه: مناطق سیل زده کشور بازسازی مناطق سیل زده یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان زلزله ایلام شهرکرد گرگان پدافند غیرعامل تئاتر کودک و نوجوان بیرجند خطبه های نماز جمعه شیراز قزوین مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲۴۷ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی فاقد پروانه کار در استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۴۷ تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در واحدهای اقتصادی استان شناسایی و اخراج شدند.

سیدفرهاد ناصری‌نیا در جمع خبرنگاران با بیان این‌که برابر ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند، مگر آن که دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند، اظهار کرد: به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار نیز بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در واحدهای کارگاهی ممنوع بوده و صراحتا اعلام شده کارفرمایانی که اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار یا اتباعی که پروانه کار آنها منقضی شده است را در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده است بپذیرند یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می‌شود، مراتب را به وزارت کار اعلام نکنند برابر قانون به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم می‌شوند.

وی به شرایط بیکاری در استان و وجود نیروی جوان توانمند و فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان اشاره کرد و افزود: در برخی موارد کارفرمایان با توجه به عدم بیمه کردن و کم بودن حقوق و دستمزد اتباع غیرمجاز که بیشتر از کشور افغانستان هستند اقدام به کارگیری اتباع بیگانه  می‌کنند و متاسفانه با آسیب‌هایی نیز روبرو هستند که منجر به اشتغال فرصت‌های شغلی در استان می‌شوند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: در این راستا بازرسان و کارشناسان مربوطه با تمام توان به صورت روزانه جهت شناسایی اتباع بیگانه غیر مجاز شاغل در واحدهای اقتصادی ، اقدام به بازرسی می کنند و در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۳۰۰ مورد بازرسی انجام شده و ۲۴۷ تبعه بیگانه غیرمجاز شناسایی شدند.

ناصری‌نیا ادامه داد: هم چنین در راستای نظارت بر بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جلوگیری از اشتغال آن‌ها در واحدهای اقتصادی، بازرسان این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی در هشت ماهه امسال بیش ۱۲۹ گشت مشترک انجام دادند و در خصوص اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از کشور اقدام کردند.

وی به ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز در واحدهای اقتصادی استان اشاره و تصریح کرد: کارفرمایان متخلف در این زمینه به مراجع قضایی، معرفی می شوند و در این زمینه  سال گذشته  ۴ کارفرما که اتباع بیگانه غیرمجاز را در  واحدهای خود بکارگیری کرده بودند شناسایی کرده و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: سال گذشته با توجه به شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز و جریمه کارفرمایان متخلف حدود ۶ میلیارد تومان برگه جریمه به واحدهای اقتصادی که اتباع بیگانه غیرمجاز را بکار گرفته بودند، ابلاغ شده است.

ناصری نیا گفت: با توجه به وجود فرصت‌های شغلی و اشغال آن توسط افراد بیگانه غیرمجاز، شناسایی و اخراج این افراد از محیط‌های کاری در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد و در این راستا با شناسایی و اخراج این تعداد از اتباع خارجی منجر به جایگزینی ۱۲۲ نفر از هموطنان متقاضی اشتغال در واحدهای اقتصادی شد.

وی با بیان اینکه در برخی از مشاغل تخصصی استان نیروی متخصص ممکن است وجود نداشته باشند، یادآور شد: این اداره ‌کل با همکاری دفاتر مشاوره های شغلی و کاریابی‌های غیر دولتی و سایر نهادهای اجرایی استان به ویژه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی لازم برای آموزش و مهارت افزایی مشاغل تخصصی را دارند و کارفرمایان بخش خصوصی، مؤسسات دولتی و پیمانکاران فعال در بخش‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به ادارات کار و یا مراکز کاریابی ، نیروی کار خود را درخواست یا در صورت ضرورت و موارد خاص از نیروی کار خارجی قانونی و دارنده کارت کار معتبر استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری
  • توزیع گوشت گرم به شکرانه پیروزی علیه اسرائیل در بین نیازمندان قم
  • فعالیت ۴۲ گروه جهادی تویسرکان در سال جدید
  • خدمات رسانی گروه جهادی دانشگاه پیام نور استان در بهمئی
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • خدمت‌رسانی بیش از ۴۵۰ جهادگر به مناطق محروم آذربایجان غربی در ایام نوروز
  • اعزام ۲۵۰ دانشجو به اردوی جهادی سروآباد
  • فعالیت بیش از ۴۵۰ جهادگر در مناطق محروم آذربایجان غربی
  • شناسایی ۲۴۷ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای لرستان