Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@22:18:55 GMT

ورود 1500 لیتر آب به شبکه شهر اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۵۹۰۹

ورود 1500 لیتر آب به شبکه شهر اردبیل

ایسنا/اردبیل سرپرست آب و فاضلاب شهری اردبیل گفت: تابستان امسال با تلاش همکاران بیش از یک هزار و 500 لیتر آب تصفیه شده وارد شبکه آبرسانی اردبیل شده است.

فرامرز بهنژاد در بازدید معاون استاندار اردبیل از تصفیه‌خانه و آزمایشگاه آب و فاضلاب شهری اردبیل اظهار کرد: این ظرفیت آبرسانی نشان می‌دهد که ما در شهر اردبیل به شدت نیازمند احداث مودل دوم هستیم تا از حیث تامین آب به ویژه در روزهای پرمصرف با مشکلی روبرو نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری در تابستان امسال با بهره‌گیری از تمام ظرفیت خود کوشید تا مشکل تامین آب شرب اردبیل را رفع کند تا این شهر با بحران و نارسائی روبرو نشود.
سرپرست آب و فاضلاب شهری اردبیل با اشاره به راهکارهای میان مدت و بلند مدت تامین آب شرب شهر اردبیل افزود: انتقال آب از سد عمارت و رودخانه قزل اوزن، جمع‌آوری آب چاه‌های داخل شهر و ایجاد پکیج تصفیه با هدف آرسینیک‌زدایی به عنوان راهکاری مناسب در رفع مشکل آبرسانی به شهر اردبیل مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.
بهنژاد گفت: این شرکت بیشتر از ظرفیت تصفیه‌خانه آب اردبیل که یک هزار و 200 لیتر در ثانیه است در ایام پرمصرف امسال به ویژه تابستان سعی کرد تا یک هزار و 500 لیتر در ثانیه آب را وارد شبکه آبرسانی کند که این امر نشان از اهتمام این مجموعه به راه‌اندازی مودل دوم تصفیه‌خانه است.
وی به اقدامات انجام شده برای حل مشکل تصفیه خانه فاضلاب شهر اردبیل و اخذ مجوز ماده 56 با تلاش استاندار اردبیل و مسئولان اشاره و تصریح کرد: در کنار حل مشکل تامین اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها اقدامات مهم مدیریت مصرف آب نیز می‌تواند راهگشا باشد.
سرپرست آب و فاضلاب شهری اردبیل بیان کرد: ضرورت توجه به حل مشکل تامین اعتبار برای حل مشکل تامین آب شرب اردبیل اجتناب‌ناپذیر است که در کنار این اقدامات توجه به  مدیریت مصرف آب اردبیل نیز ضروری به نظر می‌رسد.
به گزارش ایسنا،در ادامه این بازدید جلسه عباس جنگی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز با اشاره به به میزان منابع و مصارف سد یامچی به عنوان اصلی‌ترین منبع تامین آب شرب اردبیل بر همکاری این شرکت برای تامین آب اردبیل تاکید کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آب شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل آب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حسین اصغری اظهار کرد: در پی ریزش چاه مجتمع آبرسانی، روستاهای جارچلو، قرمز خلیفه علیا و سفلی دچار و قطعی آب شرب شدند که بلافاصله اقدامات لازم برای برقراری دوباره آب شرب پایدار در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به جمعیت ۷۶۵ خانواری این سه روستا، اضافه کرد: عمر مفید چاه تأمین آب این روستا به دلیل استفاده بیش از حد سپری و دچار ماسه دهی شده بود که اکیپی از اداره آب و فاضلاب و اتفاقات ضمن حضور در محل اقدام به حل مشکل کردند.

رییس اداره آب و فاضلاب میاندوآب بیان کرد: به‌منظور کاهش هزینه و تسریع در رفع مشکل به وجود آمده، اقدام به لوله‌گذاری به طول ۲۰۰ متر و تأمین آب شرب از محل تصفیه‌خانه شد.

اصغری با بیان اینکه هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اظهار کرد: آب شرب پایدار این روستاها تأمین شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

دیگر خبرها

  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • تجهیز ۴۰ بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند
  • مشکل آب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال