Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:41:43 GMT

دانشگاه در خط مقدم مبارزه با درآمدهای نفتی است

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۵۹۳۳

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ضمن ابراز امیدواری برای موفقیت دانشگاه آزاد در مسیر فناوری و تأکید بر ضرورت کسب درآمد دانشگاه از محل فروش تکنولوژی، گفت: باید با ساختار شکل گرفته در کشور مانند تمرکز بر واردات، عدم تولید در کشور و ... مبارزه کنیم و در این مبارزه دانشگاه در خط مقدم قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سورنا ستاری در مراسم افتتاح مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که عصر امروز با حضور طهرانچی رئیس دانشگاه برگزار شد، گفت: اگر می‌خواهیم کشور ما به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کند و دانشگاه به جامعه خدمات ارائه دهد، باید در یک جبهه به صورت مستمر بجنگیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه باید با فرهنگ‌سازی مناسب از اتکاء به درآمدهای نفتی در کشور جلوگیری شود، گفت: کشور ما در حوزه بیوتک در منطقه مقام اول را دارد، اما مردم کشور ما به اجناس داخلی اطمینان نداشته و به سمت خرید کالاهای خارجی سوق پیدا می‌کنند. این یک فرهنگ بسیار غلط است و باید با آن مبارزه کنیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خطرپذیر به معنی سرمایه‌گذاری برای خلاقیت و نوآوری افراد است، اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری بسیار حائز و از انواع دیگر سرمایه‌گذاری‌ها مفیدتر است. در این زمینه نیز باید با ساختار شکل گرفته در کشور مانند تمرکز بر واردات، عدم تولید در کشور و ... مبارزه کنیم و در این مبارزه دانشگاه در خط مقدم قرار دارد.
ستاری در ادامه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی 38 درصد بار نظام آموزش عالی کشور را بر عهده دارد، گفت: این دانشگاه یکی از محورهای مهم مبارزه است، چرا که پتانسیل قوی از دانشجویان نخبه، اساتید توانمند و ... دارد.
وی افزود: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از آنجا که هزینه تحصیل خود را پرداخت می‌کنند، ارزش پول را بیشتر می‌دانند و با مفهوم کسب و کار آشنا هستند؛ بنابراین می‌توانند در زمینه نوآوری و کسب و کار موفق عمل کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید درصد قابل توجهی از درآمد خود را از محل فروش تکنولوژی، قرارداد با صنعت و استارت آپ‌ها کسب کند، اظهار کرد: دانشگاه‌های برتر دنیا نیز مقدار کمی از درآمد خود را از محل شهریه به دست می‌آورند و این موضوع باید در دانشگاه‌های کشور مورد توجه قرار گیرد.
ستاری با بیان اینکه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید در حوزه فناوری جای قدردانی دارد، گفت: تغییر نظام‌هایی که در دانشگاه شکل گرفته، کار بسیار سختی است. اینکه دانشجو با ورود به دانشگاه به جای آن که دنبال مدرک باشد، به دنبال خلاقیت، نوآوری و تغییر در جامعه اطراف خود باشد، بسیار حائز اهمیت است و باید برای این موضوع قدردان فعالیت‌های دکتر طهرانچی بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز فعالیت‌های خوبی در حوزه دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته، گفت: بحث تولید بذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان یکی از موضوعات بسیار مهم و کاربردی است که می‌تواند نیاز کشور در این زمینه را برطرف کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بحث فناوری در دانشگاه بخشی است که از دانش، ثروت تولید می‌کند و به همین منظور بسیار قابل توجه است. دانشگاه آزاد اسلامی یک بازار بزرگ است و می تواند با حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشجویان بازار خود را در اختیار آنان قرار دهد، چرا که می‌تواند از محل فروش این شرکت‌ها ایجاد درآمد کند.
 ستاری در پایان با تأکید بر اینکه هیچ سرمایه‌ای مهم‌تر از نوآوری نیست، گفت: نوآوری را نمی‌توان قیمت‌گذاری کرد، چرا که هیچ انتهایی ندارد. امیدوارم دانشگاه آزاد اسلامی راهی را که در حوزه فناوری آغاز کرده با موفقیت طی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سورنا ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان و مدیران حراست واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور سعید رازقی رئیس دانشگاه اسلامی استان بوشهر و هادی دشتی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی این دانشگاه برگزار شد.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با ارائه گزارشی از مسائل، چالش‌ها و عملکرد حراست در سال گذشته و تشریح اجمالی برنامه‌های سال جدید، اظهار کرد: در دوره کنونی دانشگاه، تلاش کردیم دیدگاه‌های عموم نسبت به حراست و حفاظت فیزیکی تغییر کند و بیشتر تقویت بُعد فرهنگی فعالیت‌های مجموعه حراست در نظر گرفته شده است.

رضا آبشیرینی با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از دغدغه‌های اصلی امروز مسئولان و دلسوزان جامعه و کشور است، ادامه داد: در این نشست ضمن تدوین برنامه عملکردی یک سال پیش رو، کارگاه آموزشی مدیریت فضای سایبری و مجازی و گزارش‌نویسی برای مدیران حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دیدگاه فعالیتی در مجموعه حراست دانشگاه، در نظر گرفتن منفعت کارمند، استاد، دانشجو و دانشگاه بر منفعت شخصی است، خواستار جدیت و دغدغه‌مندی بیشتر همکاران حراست در انجام وظایف و مسئولیت‌ها شد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم در این نشست با اشاره به اینکه حراست، خط مقدم ورود افراد به دانشگاه است، افزود: بُعد نظارتی و ارتباطی حراست بسیار تعیین‌کننده است و این بُعد می‌تواند عاملی برای جلوگیری از بسیاری از انحرافات و اصلاحات باشد.

هادی دشتی با اشاره به عملیات رزمندگان سپاه در پاسخ به وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «بزرگ‌نمایی ضعف‌های کشور خیانت است و باید این حماسه‌آفرینی‌ها که منجر به امیدآفرینی است، جامع و دقیق بازگو شود.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • اسلامی: ایران از قطب‌های اصلی تولید انواع رادیوداروها است
  • ایران از قطب‌های اصلی تولید انواع رادیوداروها است