Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@00:29:10 GMT

«آلمان» متحد ارزشمند ماست

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۶۳۲۷

رئیس جمهور آمریکا شنبه در سی‌امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین، آلمان را یک متحد «ارزشمند» خطاب کرد.

اخبار بین الملل-  به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که روابط کشورش با آلمان در دوران زمامداری او رو به تیرگی نهاده، در پیامی از واشنگتن گفت: «جنگ سرد مدت زیادی است که خاتمه یافته، اما رژیم‌های استبدادی در سراسر جهان همچنان از تاکتیک‌های سرکوبگرانه تمامیت خواه به سبک اتحاد جماهیر شوروی سابق استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه گفت: «من به ملت آلمان تبریک می‌گویم که اقدامات فوق‌العاده‌ای در مسیر اتحاد دوباره کشورشان و در بازسازی آلمان شرقی سابق انجام دادند. ما همکاری خود را با آلمان، یکی از متحدین بسیار ارزشمند خود ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که شعله‌های آزادی به عنوان نور امید و فرصتی برای دیدن همه جهان می سوزند.»

در نهم نوامبر (آبان) 1989، مرزبانان آلمان شرقی دروازه‌های دیوار برلین را به سمت  غرب باز کرده و به مردم اجازه تردد دارند. این رویداد مهم در نهایت به سقوط رژیم کمونیستی آلمان شرقی و یک سال بعد به اتحاد آلمان منجر شد.

 به نوشته خبرگزاری فرانسه، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز در برلین به همین مناسبت گفت که دیوار برلین  باید به آلمانی‌ها یادآوری کند که لازم است برای آزادی و دموکراسی به سم خود  اقدامی انجام دهیم.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «فرانک والتر اشتین ‌مایر» رئیس جمهور آلمان نیز در سخنانی به این مناسبت آمریکا را یک شریک متقابل قابل احترام برشمرد.

رئیس جمهور آلمان در این زمینه گفت، این آمریکا به عنوان یک شریک متقابل محترم، به عنوان شریکی برای دموکراسی و آزادی، در برابر خودخواهی ملی، همانی است که من در آینده نیز به آن امیدوارم.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آلمان رئیس جمهور آمریکا آلمان آنگلا مرکل جنگ سرد واشنگتن ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند

جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند».

وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان باید قانونی را در مورد امنیت اوکراین و اسرائیل و همچنین کمک به فلسطینی‌ها تصویب کند. اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اوکراین و اسرائیل نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: پیروزی پوتین در اوکراین بدین معناست که ائتلاف ناتو در خطر است. پوتین تلاش می کند که اراده غرب را بشکند اما ما این اجازه را به او نخواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد چین فناوری‌های دقیق و بسیار مهم در صنعت دفاعی به روسیه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن: اسرائیل قدرتمندترین شریک ما در منطقه است
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماست
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم