Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

 یک منبع وابسته به دفتر آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق، خبر منتشر شده برخی رسانه‌ها درباره تلاش مرجعیت عراق برای ابقای دولت کنونی این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش فارس این منبع گفت: «مرجعیت دینی نقشی در توافق ادعایی بر سر ابقای دولت کنونی و پایان اعتراضات جاری ندارد».

وی تاکید کرد که مواضع مرجعیت دینی در قبال اعتراضات مردمی و پاسخ به مطالبات معترضان مشخص است و چنین مواضعی به وضوح در خطبه‌های نماز جمعه اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع مزبور افزود: «آنچه که به مرجعیت دینی درباره تحولات جاری عراق نسبت داده می‌شود، با هدف سوء استفاده سیاسی از سوی برخی دستگاه‌ها صورت می‌گیرد و بی پایه و اساس است و به هیچ وجه صحت ندارد».

روز گذشته، نماینده آیت الله «سید علی سیستانی» اعتراضات اخیر عراق را فرصت خوبی برای سیاسیون حاکم بر این کشور دانست تا بتوانند مطالبات شهروندان را پاسخ دهند.

الکربلائی در خطبه نماز جمعه کربلا تصریح کرد که اعتراضات مردمی خواستارِ اصلاح، در چند نقطه ادامه دارد و مردم عراق شجاعت، ایثار، صبر، پایمردی و همبستگی بسیاری از خود نشان دادند.

شبکه خبری «الفرات» به نقل از نماینده آیت الله سیستانی گزارش داد که طیف‌های سیاسی که قدرت را در دست دارند، « برای اجابت مطالبات شهروندان بر اساس نقشه راه مورد توافق، فرصت خوبی پیش روی خود دارند که در مدت زمان معینی اجرایی شود و به فساد، سهمیه‌بندی و نبود عدالت اجتماعی پایان دهد».

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آیت الله سیستانی اعتراضات عراق تجمعات مردمی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: آنچه در دانشگاه‌های آمریکا اتفاق می‌افتد وحشتناک است.

به گزارش "خبرگزاری فرانسه"، نتانیاهو مدعی شد: اوباش یهودی ستیز دانشگاه‌های پیشرو آمریکا را تصرف کرده اند.

او ادعا کرد: "آن‌ها خواستار نابودی اسرائیل هستند. آن‌ها به دانشجویان یهودی حمله می‌کنند. آن‌ها به استادان و کارمندان یهودی حمله می‌کنند. این امر بیرحمانه است. باید متوقف شود. "

نتانیاهو ضمن انتقاد از روسای دانشگاه‌های آمریکا گفت: "پاسخ چند رئیس دانشگاه به این موضوع شرم آور بود وباید اقدامات بیشتری انجام شود. "

تظاهرات طرفداران فلسطینی، دانشگاه‌های آمریکا را دربر گرفته است. کلمبیا مرکز این جنبش همبستگی با غزه بوده است. این درحالی است که تعداد از دانشجویان بازداشت شده اند و اعتراضات همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • نوسازی مرجعیت
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد