Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:32:55 GMT

محموله قاچاق چوب در شاهین‌دژ توقیف شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۶۶۷۱

محموله قاچاق چوب در شاهین‌دژ توقیف شد

رقیه حاتمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله‌ با یک دستگاه وانت سایپا در نزدیکی روستای «قره قوینلو» , در مسیر شاهین‌دژ به تکاب در حال تردد بود که توسط یگان منابع طبیعی این شهرستان کشف و توقیف شد.

وی با بیان اینکه این درختان از حاشیه زرینه‌رود به صورت غیرمجاز برداشت شده بود، اظهار داشت: در این زمینه یک دستگاه خودرو توقیف شد و یک نفر نیز دستگیر شد که پرونده این تخلف به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ۳۰ میلیون ریال بابت جریمه و خسارت به محیط زیست برای صاحب این محموله در نظر گرفته می‌شود.

«حاتمی» عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون پنج محموله انواع چوب قاچاق که به صورت غیرمجاز دپو و در سطح این شهرستان در حال جابجایی بود، توقیف شده است. 

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند. 

طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری جنگل، حمل چوب و هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور به استثنای داخل شهرها بدون تحصیل پروانه حمل از سازمان جنگلبانی ممنوع است و چنانچه مرتکب، فاقد پروانه بهره‌برداری باشد، طبق قانون مجازات می‌شود.

روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی نیز با صدور اطلاعیه‌هایی از مردم، طبیعت‌دوستان، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواسته است برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود مبنی بر تخریب، تصرف، قطع غیرمجاز چوب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند. 

شاهین‌دژ با ۹۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

برچسب‌ها قاچاق چوب منابع طبیعی شاهین دژ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاچاق چوب منابع طبیعی شاهین دژ قاچاق چوب منابع طبیعی شاهین دژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین از توقیف یک دستگاه کامیون ایسوزو و کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق توسط مأموران یگان امداد این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، سرهنگ بیژن خدایی اظهار کرد: مأموران یگان امداد شهرستان قزوین در راستای مأموریت‌های محوله و بررسی خودروهای مشکوک در عوارضی شماره سه، به یک دستگاه خودرو  مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: مأموران پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن ۵ تن و ۶۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل از سازمان غله و اداره صمت بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه راننده به همراه خودرو و کالای قاچاق جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی شد، خاطرنشان کرد: برخورد با سودجویان و قاچاقچیان به‌صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور قاچاقچی سوخت نقره داغ شد

دیگر خبرها

  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان