Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@13:51:57 GMT

دلیل بی‌رونقی بازارچه صنایع دستی مهریز چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۸۲۱۰

دلیل بی‌رونقی بازارچه صنایع دستی مهریز چیست؟

ایسنا/یزد بازارچه و مرکز آموزشی صنایع دستی مهریز سال گذشته در فضایی سنتی واقع در محله مهرپادین این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت ولی به دلیل نبود برخی زیرساخت‌ها همچنان بی‌رونق است.

«مجاهد کرباسی» رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز در این باره گفت: اکنون به دلیل مشکلات سرمایشی، گرمایشی و روشنایی بازارچه و مرکز آموزشی صنایع دستی این شهرستان، رونقی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رفع مشکل روشنایی، توسعه زیرساخت‌های آب و برق، نصب حفاظ به منظور جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌ها، نصب دوربین‌های مدار بسته برای امنیت بیشتر، آزادسازی فضای اطراف برای نمای بیشتر بازارچه و نصب تابلو در میادین شهر مهریز از جمله اقداماتی است که برای رونق این مکان نیاز است.

کرباسی همراهی و همکاری هنرمندان و صنعتگران را در اجرای هرچه سریع‌تر این اقدامات ضروری دانست و اظهار کرد: البته رفع مشکلات بازارچه صنایع دستی مهریز در دستور کار فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، اوقاف و میراث فرهنگی این شهرستان قرار گرفته است تا مکانی مناسب برای هنرمندان مهریزی فراهم شود.

شهرستان مهریز در 30 کیلیومتری مرکز استان یزد واقع شده و علاوه بر آثار تاریخی دیدنی، دارای صنایع دستی منحصربه فرد فراوانی است که تاکنون سه صنعت دستی چاقو سازی، ترکه بافی و سنگ تراشی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازارچه صنایع دستی مهريز میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز بازدید از شهرستان اشتهارد، با امام جمعه محترم و دادستان این شهرستان دیدار کرد و همچنین از بنا‌های تاریخی این شهرستان از جمله امامزاده سلیمان (ع)، مجموعه صیادیه، مسجد جامع اشتهارد و مجتمع گردشگری روستای جارو بازدید کرد.
رحیم خاکی افزود: بر اساس اعتبارات ابلاغ شده، امسال بخشی از مرمت امامزاده سلیمان پیش برده می‌شود که در فاز اول مطالعات و استحکام‌سازی بنای شبستان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در این بازدید از پروژه‌های گردشگری شهرستان بازدید و بر رفع موانع این طرح‌ها تأکید کرد و گفت: امسال امید می‌رود با پیشبرد طرح‌های گردشگری اشتهارد از جمله مجموعه گردشگری روستای جارو و پروژه دستکند‌های صخره‌ای اشتهارد تحولی در افق گردشگری این شهرستان ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی گلستان
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • برگزاری جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ